Marketing Report
Vue Cinema komt met campagne over afleiding: Get Lost

Vue Cinema komt met campagne over afleiding: Get Lost

Bioscoopketen Vue heeft samen met filmregisseur Jake Scott om een wereldwijde campagne gelanceerd die haar licht schijnt op de toenemende afleiding in ons dagelijks leven. De campagne benadrukt de toename van digitaal snacken en multitasking, waardoor het leven van mensen zowel in positieve als in negatieve zin wordt gedomineerd en getransformeerd. Vue wil met de internationale campagnefilm laten inzien dat wanneer we ons afsluiten van de wereld en van de dagelijkse afleidingen, we pas echt helemaal op kunnen gaan in bijzondere ervaringen.  
Uit onderzoek, uitgevoerd door Counterpoint Global, blijkt dat door social media, smartphones en tablets de wereld nog nooit zo afgeleid is geweest als op dit moment:

- 34 procent van de Engelse participanten checkt de mobiele telefoon midden in de nacht
- 40 procent van de Italiaanse participanten vindt dat ze hun mobiele telefoon te vaak gebruiken
- 51 procent van de Poolse participanten pakt direct de mobiele telefoon zodra ze wakker worden
- Meer dan 50 procent van de Nederlandse participanten vindt dat ze hun mobiele telefoon te vaak gebruiken
- Smartphoneverslaving heeft er in Duitsland toe geleid dat er verkeerslichten in trottoirs zijn aangelegd.




De productie van de campagnefilm duurde meer dan zes maanden. De film werd op drie locaties in Londen en Kaapstad gefilmd. De film heeft meer dan 450 figuranten, onder wie filmmaker Ridley Scott en er zijn voor de oplettende kijker meerdere filmreferenties in de campagne verwerkt. De post-productie duurde vijf weken en er is meer dan 80 uur gestoken in het Dolby Atmos-geluidsontwerp. De film wordt door heel Europa in alle Vue-vestigingen getoond tijdens het voorprogramma van de bioscoopfilms.

www.vue-international.com
www.vuecinemas.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.