Marketing Report
Wavemaker en Bonduelle komen met recyclecampagne

Wavemaker en Bonduelle komen met recyclecampagne

Mediabureau Wavemaker, Your Social en Bonduelle hebben de handen ineengeslagen voor de campagne Een verrassende blik op blik. Bijna alle blikverpakkingen worden gerecycled en dat weten lang niet alle consumenten.  

96 procent van alle stalen blikjes wordt daadwerkelijk gerecycled. Grote magneten vissen de stalen blikjes uit het PMD of restafval, waarna ze weer naar de staalfabriek gebracht worden. Tijdens dit recyclingproces blijft de kwaliteit van staal behouden en kan het keer op keer opnieuw worden gebruikt. Blik is hiermee de meest gerecyclede verpakking, alleen weten veel te weinig mensen dit. Dit blijkt uit nieuw consumentenonderzoek van Bonduelle.

Zo kwam naar voren dat slechts 9 procent van de consumenten lang houdbare groenten in blikverpakkingen koopt omdat blik recyclebaar is, terwijl 59 procent een duurzame verpakking belangrijk vindt. 35 procent van alle respondenten weet dat blik eindeloos recyclebaar is. Minder dan de helft denkt dat blik duurzamer is dan plastic. Ook zegt 78 procent van de consumenten die normaliter verse groenten kopen, vaker groente in blik te kopen als het duurzamer is dan vers.

Daarom zet Bonduelle vanaf deze week blik nadrukkelijk op de kaart met een bewustwordingscampagne op social media waarin de misvattingen rondom blik worden rechtgezet. Ook op de winkelvloer is de campagne duidelijk zichtbaar en brengt het groentemerk de boodschap ‘blik eindeloos recyclebaar’ via miljoenen Bonduelle blikken naar buiten. De bewustwordingscampagne duurt tot en met het eind van dit jaar.

Friek van Helden, Innovation Manager van Bonduelle Retail Benelux: “Blik is een heel mooi voorbeeld van een circulaire verpakking en dat weten nog veel te weinig mensen.”

www.bonduelle.nl
www.wavemaker.nl
yoursocial.agency

 

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief