Marketing Report
Wayne Parker Kent ontwikkelt internationale podcast voor FedEx

Wayne Parker Kent ontwikkelt internationale podcast voor FedEx

FedEx lanceert in samenwerking met het Amsterdamse contentmarketingbureau Wayne Parker Kent de Engelstalige podcast Making It Work. De serie richt zich voorlopig exclusief op het midden- en kleinbedrijf in de Verenigde Staten.

Jeroen van Koningshoven, Manager Creative Team bij FedEx: "Business podcasts beloven vaak heel veel, maar blijven dan hangen bij een succesverhaal zonder praktische handvatten. Daarom bedachten wij Making It Work, een podcast die je echt verder helpt in je werk. Het maakt niet uit of je wel of geen eigen bedrijf hebt, de praktische tips in deze podcast zijn handig voor iedereen."

Deelnemers aan de podcast ontvangen per FedEx Express een koffer met daarin een volledige opnamestudio. Zo kan het interview rechtstreeks op locatie van de bedrijfseigenaar worden opgenomen.

Mark Schoones, Creative Director van Wayne Parker Kent: "Er is niets zo verschrikkelijk als een telefonisch interview van slechte kwaliteit in een podcast. Hoe je die verhalen in zo’n groot land als de Verenigde Staten dan opneemt zonder dat je budget richting niveautje televisiecommercial schiet? Dan maar de studio zelf versturen. Eigenlijk heel logisch toch?"

Daan Zoetmulder, Managing Director van Wayne Parker Kent, dat onderdeel is van Telegraaf Media Groep, binnenkort Mediahuis Nederland: "Je ziet dat we in Nederland op het gebied van contentmarketing voorop lopen. Daar willen we de komende tijd uiteraard van profiteren. En door een samenwerking met zo’n grote partij verstevigen we natuurlijk de internationale positie van Wayne Parker Kent."

Making It Work is in iedere grote podcast-app te beluisteren. Hoewel de podcast zich nu voornamelijk nog richt op de Noord-Amerikaanse markt, zijn er al plannen om de podcast in de toekomst ook in andere markten en talen te gaan uitzenden.

De podcast is hier te vinden.

www.tmg.nl
www.wayneparkerkent.com
www.mediahuis.be

www.fedex.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief