Marketing Report
Werknemers Brandfirm drie maanden in Bali tegen winterdip

Werknemers Brandfirm drie maanden in Bali tegen winterdip

Werknemers van online marketingbureau Brandfirm werken drie maaden vanuit Bali om een winterdip te voorkomen. Volgens onderzoek zou een op de drie Nederlanders last hebben van een winterdip.  Werken vanuit Bali draagt volgens Brandfirm bij aan een goede sfeer, iets wat voor jonge werknemers veel impact heeft op hun werktevredenheid en prestaties.
 
Christiaan Pol van Brandfirm: "Drie jaar geleden gaven we collega's een origineel kerstcadeau: ze mochten van januari tot april in Bali werken. Dat beviel zo goed, dat we hebben besloten om dat elk jaar te doen. Het is niet alleen heel goed voor de sfeer, maar zorgt er ook voor dat collega's nog meer contact hebben, waardoor ze nog meer van elkaar leren. Onze Amsterdamse vestiging is trouwens niet uitgestorven: onze collega's wisselen elkaar af in Balie "
 
Pol denkt dat elk team elkaar beter leert kennen als ze samen een avontuur aangaan, zoals op afstand werken in een ver en warm land. Ze zijn hierdoor niet alleen gelukkiger, maar blijven je als werkgever ook langer trouw. Daarom zou ik het elke organisatie aanraden om in te zetten op dit soort manieren om het werkgeluk van je collega's te bevorderen. Een werkvakantie is daar maar een voorbeeld van, maar je mag daar best creatief in zijn.
 
Tegen winterdip en voor werkgeluk

Brandfirm speelt in op twee gegevens: de winterdip en het verlangen van jongeren naar een goede werksfeer. Radar ontdekte in onderzoek dat een op de drie Nederlanders last zegt te hebben van een winterdip of zelfs -depressie. Dat zou te maken hebben met gebrek aan zonuren: we krijgen een goed, gelukkig en prettig gevoel van periodes met zon. Blue Monday is weliswaar niet bewezen, maar wel illustratief voor de zwaarmoedige gevoelens in de winterperiode.
 
Jongeren vinden een positieve werksfeer belangrijker dan oudere medewerkers. In die richting wijzen verschillende onderzoeken. Ook heeft de sfeer meer impact op de werktevredenheid en prestaties van jongeren dan bij oudere werknemers. Bedrijven die willen verjongen, investeren dan ook steeds vaker in een goede sfeer.

www.brandfirm.nl


 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief