Marketing Report
What the Vak!-campagne CNV Vakmensen om jongeren aan te trekken

What the Vak!-campagne CNV Vakmensen om jongeren aan te trekken

CNV Vakmensen is een campagne gestart om jongeren aan te trekken. Steeds minder jongeren zijn lid van een vakbond. En dat terwijl hun arbeidsvoorwaarden langzaamaan worden uitgehold. Oudere werknemers verdienen meer, hebben vaker een vast contract en ook meer vakantiedagen. Zij zijn vaak wél lid van een vakbond.

CNV Vakmensen wil jongeren bewustmaken dat oudere werknemers het met een reden beter voor elkaar hebben. Karin de Goey, marketeer CNV Vakmensen: "De ongelijkheid tussen de generaties groeit, en met de campagne What The Vak! openen we de ogen van jongeren dat het tijd is om in actie te komen."  CNV Vakmensen wil samen met jongeren knokken voor betere arbeidsvoorwaarden.

In rauwe, snelle filmpjes worden jongeren geconfronteerd met de grote verschillen in salaris, contracten en vakantiedagen. De directe en intense beeldtaal sluit aan bij de doelgroep. Hugo van den Hurk, Strategy Director van reclamebureau Everybody Likes Penguins: "De spontane, echte reacties van jongeren maken het eerlijk en zorgen voor de gewenste impact."

De campagne wordt de komende tien weken breed uitgerold via YouTube, Facebook, Instagram, de NPO en LinkedIn. 4,9 miljoen jongeren gaan de campagne zien. De campagne is ontwikkeld in opdracht van CNV Vakmensen. Concept, creatie en campagnemanagement is uitgevoerd door reclamebureau Everybody Likes Penguins.

www.cnvvakmensen.nl
www.everybodylikespenguins.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief