Marketing Report
[Whitepaper] Papier verduurzaamt klantrelatie en doet omzet groeien

[Whitepaper] Papier verduurzaamt klantrelatie en doet omzet groeien

Podcasts, whitepapers, het is allemaal even hip. En de onderwerpen meestal ook: robotica, artificial intelligence, programmatic advertising, algoritmes, blockchain, fintech.

Het is nieuw, heeft uitleg nodig we verdiepen ons er graag in, omarmen het nieuwe.

De mogelijkheden zijn eindeloos en we proberen ze zoveel mogelijk te benutten. Omdat het kan.

Maar de mogelijkheden zijn dermate eindeloos dat het omarmen van iets alleen maar omdat het kan, in toenemende mate nergens op slaat.

Je kunt ook iets niet omarmen, want dat kan ook.

Digitalisering is vaak een rechtvaardiging op zich. Het is digitaal, dus goed.

Maar misschien ook eens traditionele media proberen te doorgronden en de effecten ervan te meten en begrijpen. Oude media, nieuwe inzichten; zoiets.

Hoe verfrissend is dat dan ook dat er een whitepaper is verschenen die gaat over papier. Over print. Over tijdschriften en dat vooral in B2B.

Auteur van deze whitepaper is Adjo Poorter, managing director en eigenaar van Adformix: "Adverteerders stapten de afgelopen jaren massaal over op digitaal, want dat wordt gezien als hip, opwindend en nieuw. Digitaal maakt het bovendien makkelijker dan ooit om klanten en prospects direct te marketen.

Er is veel geïnvesteerd in onder andere adtech en de bijbehorende, veelal op de korte termijn gerichte marketingstrategie. Dit ging ten koste van kwalitatief hoogwaardige printmagazines. Terwijl printmedia nog steeds ouderwets goed scoren, zeker ook op het cruciale terrein van brand awareness. Daarnaast blijken klanten printmagazines structureel te blijven lezen voor inspiratie en voorselectie. Om van daaruit de weg naar aanvullende informatie online te volgen.

Uit het onderzoek van data-analyticsbedrijf Nielsen en onderzoeksinstituut GfK blijkt dat toptijdschriften in de VS een veel groter bereik hebben onder 18- tot 50-jarigen dan bijvoorbeeld televisie. Aansluitend bewijzen studies, gebaseerd op marketingmixmodellen, volgens onderzoeker McDonald dat printmagazines goed presteren op KPI’s als advertentieherinnering, overredingskracht, merkoverweging, aankoopintenties en daadwerkelijke aankopen.

Magazines leveren ook een constant hoge return on investment. McDonald stelt dat dit wordt gestaafd in onafhankelijke, medianeutrale meta-analyses, uitgevoerd door leidende consultingbedrijven voor media mix modeling, zoals Millward Brown, Marketing Evolution en Dynamic Logic. Interessant is ook een studie van onderzoeksbureau Nielsen Catalina Solutions. Die analyseerde ruim 1400 advertentiecampagnes uit de periode 2004-2015. Conclusie: de ROAS (Return On Advertising Spending) van printmagazines was aanzienlijk hoger dan digital display, televisie, mobiel en digitale video. De ROAS van print bedroeg een forse 3,94 dollar per geïnvesteerde dollar; op de tweede plaats kwam digital display met een ROAS van 2,63 dollar.

Ook een van ’s werelds grootste mediabureaus, Group M, vindt dat adverteerders magazines zwaar hebben ondergewaardeerd. Het noemt de sterk dalende reclamebestedingen in magazines niet in het belang van adverteerders. Het mediabureau voorspelt een hernieuwde waardering van magazines. Adverteerders zijn op zoek naar vertrouwen, wat ze in overvloed kunnen vinden bij de traditionele magazines. Dit wordt gestaafd door de jaarlijkse vertrouwensbarometer van Edelman, een toonaangevend internationaal communicatie en marketingbureau, waaruit blijkt dat het vertrouwen in traditionele media 13 procent is gestegen..."

Whitepaper aanvragen

Dit whitepaper kan worden aangevraagd door een email te sturen naar Adjo Poorter. Hij stuurt het whitepaper dan - per PDF of in print - met veel plezier toe.

www.adformix.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief