Marketing Report
XXS Amsterdam ontwikkelt merkcampagne Rode Kruis

XXS Amsterdam ontwikkelt merkcampagne Rode Kruis

Het Rode Kruis heeft met XXS – onderdeel van Candid –  een merkpositionering en campagne ontwikkeld waarmee de hulporganisatie zich in Nederland nadrukkelijker op onvoorwaardelijke hulp positioneert. De campagne wordt uitgerold in tv, radio, print en outdoor.

In die positionering van het Rode Kruis staat het onvoorwaardelijk verlenen van hulp aan wie dan ook en waar dan ook centraal. Bij het ontwikkelen van de campagne is bewust gekozen voor het inzetten van eigen vrijwilligers in hun rol als hulpverlener. Hiermee wil de campagne de realiteitszin van het werk van Rode Kruis benadrukken. Dat geldt ook voor de cast in de voedselhulp scene.

Viv Puype, actrice: “Uit eigen ervaring weet ik dat je van het een op andere moment in een situatie terecht kunt komen waar je het zelf even niet meer redt. En dat kan iedereen overkomen. Mooi en fijn dat het Rode Kruis ook hier hulp biedt en ik ben daarom dankbaar aan deze campagne meegewerkt te hebben.”

Evelien Oosterveld, Strategy Director bij XXS:  “Door de rijkdom aan activiteiten in binnen- en buitenland, van hulp bij hongersnoden en overstromingen tot en met EHBO-cursussen of een coronahulplijn heeft het Rode Kruis een diffuus, wat versnipperd profiel ontwikkeld. Juist haar alom aanwezigheid heeft haar onzichtbaar gemaakt. Met deze campagne willen we de relevantie en de zichtbaarheid van het Rode Kruis vergroten zodat iedereen op de hoogte is van het goede werk dat het Rode Kruis doet en we de kans verhogen dat mensen denken en doneren aan het Rode Kruis.”

Saskia Divendal, manager Marketing & Communicatie Rode Kruis: “Ik ben heel blij met deze campagne. Een mooie vertaalslag die we samen met XXS en DPPLR hebben kunnen maken. We hebben heel mooi en warm in beeld kunnen brengen waar het Rode Kruis voor staat.”

www.rodekruis.nl
www.xxs.amsterdam

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief