Marketing Report
Yvette Belt Transfer van het Jaar 2022 nieuws

Yvette Belt Transfer van het Jaar 2022

In het krankzinnige jaar 2022 nam de dynamiek in marketing en media explosieve vormen aan. De traditie wil dat wij in de laatste week van het jaar de Transfer van het Jaar bekend maken. Hieronder een greep uit een groot aantal transferberichten dat wij in 2022 hebben gepubliceerd. Volgens de definitie dat iemand een positie verwerft bij een ander bedrijf.

Meest in het oog springende transfer is die van Yvette Belt. De meest invloedrijke marketeer van het land, want de nummer 1 in de Marketing100 2022, koos ervoor om haar positie van Vice President Brand, Marketing Communicatie & Sponsorships bij KPN te verlaten en de overstap te maken van klantzijde naar bureauzijde. Per 1 januari 2023 is zij Managing Director van Alfred.

Als Transfer van het Jaar volgt zij in het voetspoor van onder meer Willem-Albert Bol (2021 - van DPG Media naar Abovo Maxlead), Ruud de Langen (2020 - van Talpa Network naar dentsu), Julius Minnaar (2019 - van dentsu naar Mediabrands) en nogmaals Ruud de Langen (2018 - van Mindshare naar Talpa Network).

Tot slot nog even aandacht voor een aantal opmerkelijke namen in de categorie Transfer to Nowhere: Mensen die in 2022 hun werkgever hebben verlaten maar nog niet elders zijn geland. De 5 meest prominente mensen in deze categorie zijn Julius Minnaar, Matthijs van Nieuwkerk, Frans Klein, Jildou van de Bijl en Johnny de Mol.

Yvette Belt-Beekman Managing Director Alfred, Eddy Salfischberger leidt FreddyYvette Belt Managing Director Alfred, Eddy Salfischberger leidt Freddy


15 NOVEMBER
. Yvette Belt-Beekman wordt per 1 januari Managing Director van Alfred. Ze komt van KPN, waar ze VP Brand, Marketingcommunicatie en Sponsorships is. Dit jaar eindigde ze op de eerste plaats in de Marketing100, de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse wereld van marketing. Eddy Salfischberger, de huidige MD, wordt Managing Director van Alfreds label Freddy, voor digitaal en activatie. Daarnaast wordt Salfischberger eindverantwoordelijk voor de groep... lees verder

Patritia Pahladsingh benoemd tot CEO Accenture Song Nederland Patritia Pahladsingh benoemd tot CEO Accenture Song Nederland 


8 DECEMBER. 
Patritia Pahladsingh is per 1 februari 2023 benoemd tot CEO & Managing Director van Accenture Song Nederland. Accenture Song helpt bedrijven te transformeren met creatieve oplossingen en belooft growth through relevance at the speed of life. In deze rol zal Patritia Pahladsingh tevens zitting nemen in het Nederlands Leiderschapsteam van Accenture.

Accenture Song werkt samen met toekomstgerichte merken. Het is toonaangevend bij het benutten van de voortdurende technologische veranderingen en met zijn diepgaande kennis van klanten creërt het groei en kansen. Accenture Song is recentelijk door AdAge uitgeroepen tot 's werelds grootste digitale bureau, met een omzet van 16 miljard dollar in het afgelopen boekjaar... lees verder

Saskia Wagenmakers Managing Director Reprise Digital bij MediabrandsSaskia Wagenmakers Managing Director Reprise Digital bij Mediabrands


12 OKTOBER
. Mediabrands heeft Saskia Wagenmakers per 1 oktober 2022 aangesteld als Managing Director van Reprise Digital, het digitale marketing en performance label van Mediabrands.

Reprise Digital werkt voor eigen klanten en voor klanten van de media en consultancy labels van Mediabrands; Initiative en UM. Daarnaast is Nederland, met kantoren in Amsterdam en Groningen, de e-commerce hub voor Europa.

Saskia Wagenmakers was hiervoor onder andere werkzaam als managing director bij iProspect/Dentsu en als CCO bij Candid, daarnaast is ze Board Member bij VIA. Zij volgt Stijn Fien op, die Performance Lead binnen Mediabrands wordt op een groot internationaal sportmerk... lees verder

Bregtje van der Haak per 1 april 2023 directeur Eye FilmmuseumBregtje van der Haak directeur Eye Filmmuseum


15 DECEMBER
. Journalist en documentairemaker Bregtje van der Haak – lang verbonden aan de VPRO als programmamaker, eindredacteur van Tegenlicht en hoofdredacteur – volgt per 1 april 2023 zittend directeur Sandra den Hamer op.

Bregtje van der Haak is benoemd door de Raad van Toezicht van Eye. De aankomend directeur verheugt zich leiding te gaan geven aan een eigentijds museum voor filmkunst met een collectie die de mogelijkheid biedt om verleden, heden en toekomst te verbinden, de wereld in transitie aan de hand van beelden te bevragen, en in gesprek te gaan over de rol van film in de digitale beeldcultuur... lees verder

Olivier Smit CEO MMMatter & Managing Director MPG


10 FEBRUARI
. Olivier Smit is aangetreden als CEO van MMMatter en managing director van MPG. Hij volgt hiermee Dolly van den Akker op. Zij gaat zich na 6,5 jaar richten op andere uitdagingen. Hij zal bouwen aan de verdere ontwikkeling en integratie van de verschillende bureaus binnen MMMatter met focus op digital, strategie, data en creatie. Olivier Smit had eerder al diverse directie- en managementfuncties en heeft een trackrecord in succesvolle digitale transities, het bouwen van merken en het realiseren van groeistrategieën voor verschillende organisaties, waaronder Hilton, ABN Amro, Unicef, J. Walter Thompson, KNSB, Vitesse en EuroParcs... lees verder

Marco Ruivenkamp Vice President Global Business Development ShowHeroes GroupMarco Ruivenkamp Vice President Global Business Development ShowHeroes Group


15 JULI
. ShowHeroes Group, speler op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, heeft Marco Ruivenkamp aangesteld als Vice President Global Business Development. 

Als lid van een internationaal senior managementteam zal Marco Ruivenkamp strategisch richting geven aan de internationale expansie van het bedrijf in Noord- en Zuid-Amerika en de verdere uitrol van Viralize, de Italiaanse self-service publisher oplossing die door de ShowHeroes Group twee jaar geleden werd overgenomen... lees verder

Dave Minneboo Creative Director Radio bij Talpa Network


9 MAART. Dave Minneboo keert terug bij Talpa Network. Sinds juni 2018 was hij zendermanager bij Qmusic en wist het voor elkaar te krijgen dat Qmusic de best beluisterde Nederlandse zender werd.

Vanaf januari 2000 tot maart 2018 was Dave Minneboo werkzaam voor de radiotak van Talpa Network. In zijn laatste rol was hij radiodirecteur. Bij Talpa zal hij opnieuw inhoudelijk eindverantwoordelijk worden voor de radiozenders Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica... lees verder

Roland Snoeijer over marktleiderschap Qmusic: “Val met m'n neus in de  boter” | RadiowereldRoland Snoeijer programmadirecteur Qmusic


2 JUNI. Qmusic benoemt Roland Snoeijer per 1 juli tot programmadirecteur van Qmusic. Hij zal in die functie leidinggeven aan het programma-team. Ook neemt hij plaats in de directie.

Robert Bernink, algemeen directeur van Qmusic: "Met Roland hebben we een programmadirecteur in huis met een schat aan ervaring en een heldere visie. De afgelopen tijd wist hij Radio 10 als een sterk merk neer te zetten en bijzondere resultaten te behalen. We kijken ernaar uit om onder zijn leiding het marktleiderschap verder te verstevigen... lees verder

Marc Adriani hoofdredacteur BNR NieuwsradioMarc Adriani hoofdredacteur BNR Nieuwsradio


7 OKTOBER
. Marc Adriani is per 1 november 2022 door FD Mediagroep benoemd als hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio. Hij volgt daarmee Mireille van Ark op die per 1 september 2022 adjunct hoofdredacteur bij RTL Nieuws is geworden. Mireille van Ark was sinds januari 2020 hoofdredacteur. De afgelopen periode is Bram Mullink waarnemend hoofdredacteur geweest van de radiozender... lees verder

Frank Bitter Managing Director Media bij CandidFrank Bitter Managing Director Media bij Candid


27 JANUARI
. Candid heeft Frank Bitter aangesteld als leider van de mediatak binnen de platformorganisatie. Hij zal in zijn functie samen met de agency leads van M2Media en het te fuseren STROOM en de Media Maatschap, verantwoordelijk zijn voor de groei van deze bureaus.

Het meest recent was Frank Bitter hij Managing Director EMEA bij Mediacom. Hij werkte zowel in nationale als internationale context en was verantwoordelijk voor het bouwen van Mediacom tot een topspeler vanaf 2006... lees verder

NMO benoemt Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius in directieNMO benoemt Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius in directie


31 AUGUSTUS
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan het Nationaal Media Onderzoek (NMO) naar een volgende fase brengen en een organisatie vormgeven die past bij de langetermijnambities.

Ton Schoonderbeek brengt meer dan 35 jaar ervaring in nationale en internationale reclame en media mee. Hij was meest recent actief als Global Chief People Officer bij mediabureau Mindshare en als Chairman Mindshare Nederland. Hij maakte ook deel uit van het GroupM Global People Team. Als bestuurslid is Ton actief betrokken geweest bij VEA, MWG, SUMMO, SIRE en sinds april dit jaar bij de Reclame Code Commissie... lees verder

Martijn van Dam verlaat NPO Raad van Bestuur voor organisatie digitale datakluisMartijn van Dam verlaat NPO Raad van Bestuur voor organisatie digitale datakluis


17 OKTOBER. Martijn van Dam
, lid van de Raad van Bestuur van de NPO. verlaat de NPO om bestuurder te worden van een innovatie-organisatie. Martijn van Dam werd per 1 september 2022 herbenoemd voor een periode van 5 jaar maar verlaat twee maanden na zijn herbenoeming zijn post. Het is onduidelijk of er iemand voor de vacante positie opnieuw zal worden benoemd.

Samen met Arno Otto die transformation officer is bij Talpa Network zal Martijn van Dam een decentrale data-infrastructuur onderzoeken en ontwikkelen die uitgaat van een persoonlijke datakluis.  Hiertoe is de stichting Nederlandse Datakluis opgezet waar DPG Media, Mediahuis, NPO, RTL Nederland en Talpa Network aan deelnemen... lees verder

Kees Wilbrink CCO bij Ocean


7 JULI
Kees Wilbrink verlaat DPG Media, waar hij Directeur Partnerships was, en start per 1 september als Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Nederland.

De ontwikkelingen gaan hard binnen Out of Home (OOH): digitalisering, near realtime bereiksdata, programmatic, flexibilisering van media-inzet en oneindig veel nieuwe creatieve mogelijkheden.

Het vormde voor Kees Wilbrink – de afgelopen twee jaar directeur Partnerships bij DPG Media, dat onlangs nog werd uitgeroepen tot AMMA Media Exploitant van het Jaar 2022 – de reden om over te stappen... lees verder

Paul Schukkert start als CCO MaxleadPaul Schukkert CCO Maxlead


1 APRIL. Per 1 april zal Paul Schukkert starten bij Abovo Maxlead in de rol van CCO van Maxlead. In die rol zal hij de commerciële eindverantwoordelijkheid krijgen over het performance marketingbureau in Oegstgeest. Hij treedt toe tot het managementteam van zowel Maxlead als de Abovo Maxlead groep. 

Paul zal in het commercieel beleid nauw samenwerken met Rein Vogel (CCO Abovo Media). Door deze aanpassing in de accountstructuur wil het bureau nog meer focus aanbrengen op bestaande en nieuwe klanten... lees verder

Arno Peperkoorn Directeur Opleiding OmnicomMediaGroupArno Peperkoorn Directeur Opleiding OmnicomMediaGroup


20 APRIL
. Omnicom Media Group Nederland stelt per 1 september Arno Peperkoorn aan als directeur opleiding OmnicomMediaGroup. Hij komt van Result Recruitment en heeft in de Jaren daarvoor uitgebreid meters gemaakt in het digitale medialandschap. Hij is tevens medeoprichter en bestuurder van IncludeNow.

Patrick Molleman, CEO Omnicom Media Group Nederland: “OmnicomMediaGroup heeft grote ambities als het gaat om opleiding en ontwikkeling van talenten. Arno is de ideale leider om dit plan naar het hoogste niveau te trekken.”

Arno Peperkoorn: “De afgelopen acht jaar heb ik als ondernemer met de meest prachtige mensen mogen werken. Ik heb me in die jaren binnen Result vooral gefocust op de interne cultuur, begeleiden van extern talent en het neerzetten van een opleiding Upgrade. Talent en toekomsten bouwen zit in het DNA van Result... lees verder

Annelotte Pera Business Director Bruut Amsterdam


11 FEBRUARI
. Annelotte Pera is gestart als Business Director van Bruut Amsterdam. Ze was de afgelopen zestien jaar werkzaam bij verschillende bureaus, zoals Ogilvy, Alfred en The Social Club.

In functie aan de bureauzijde werkte ze reeds samen met Bruut Amsterdam. Nu maakt ze de overstap naar het productiehuis. “Bruut Amsterdam is een atypische productiemaatschappij. Een jong bedrijf met een can do-mentaliteit, dat een uitstekend oog heeft voor hedendaagse content en maatschappelijk relevante thema’s... lees verder

iO breidt uit met innovatie- en transformatiestrateeg Daan LangbroekiO breidt uit met innovatie- en transformatiestrateeg Daan Langbroek


23 JUNI
. Daan Langbroek, innovatie- en transformatiestrateeg, heeft de overstap gemaakt naar end-to-end agency iO. Met meer dan 15 jaar ervaring, versterkt hij vanaf nu het strategische team van iO op de campus in Utrecht.

Na een kleine tien jaar bij Accenture als Digital Transformation Manager in verschillende sectoren te hebben geholpen met digitale strategie en transformatie vraagstukken, vervolgde hij zijn carrière bij KLM. De laatste vier jaar was Daan als Strategic Portfolio Director medeverantwoordelijk voor de KLM Digital Studio en heeft hij toekomstgerichte initiatieven het licht laten zien... lees verder

Jesse Mons Managing Director Robot KittensJesse Mons Managing Director Robot Kittens


15 MAART.
 Jesse Mons, voorheen Head of Production bij Publicis Groupe, start per 31 maart 2021 als Managing Director en partner van het creatief technisch bureau Robot Kittens in Hilversum. Hij wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de agency, en gaat samen met oprichters Tijmen Mulder en Niels Filmer het bureau operationeel verder professionaliseren. De rolverdeling van de andere directieleden verschuift hiermee: Tijmen Mulder krijgt de rol van Creative Director en Niels Filmer van Technical Director... lees verder

Christiaan Ruesink hoofdredacteur Veronica Superguide


30 MAART. 
Christiaan Ruesink start begin april als hoofdredacteur van Veronica Superguide. De redactie verzorgt elke dag journalistieke gidsende en entertainmentcontent op het gebied van televisie, films en series. 

Hij was eerder werkzaam binnen DPG Media. Ruesink leidde zes jaar het AD. Daarna was hij onder meer werkzaam als hoofdredacteur bij Voetbal International en als consultant communicatie bij reclamebureau Wunderman Thompson... lees verder 

René Smeding benoemd tot Managing Director Online CompanyRené Smeding benoemd tot Managing Director Online Company


9 FEBRUARI
René Smeding is aangesteld als Managing Director van Online Company, dat onderdeel is van het Candid-platform. Hij gaat leiding geven aan het Digital Commerce-bureau, dat onlangs zijn positionering aanscherpte. Smeding heeft uitgebreide e-commerce ervaring opgedaan bij merken als T-Mobile, Samsung Electronics, Body & Fit shop en recentelijk CVTotaal.

Veel merken zijn sinds corona gaan versnellen op het gebied van online verkopen. Ook steeds meer fabrikanten zijn naast de retailkanalen die zij benutten direct aan consumenten gaan verkopen. Deze Direct-to-Consumer benadering is een van de belangrijkste expertises van Online Company en werkt onder andere voor klanten als BSH, Signify, Makro, BCC en Blokker... lees verder

Jeroen Jansen hoofdredacteur JFKJeroen Jansen hoofdredacteur JFK


16 SEPTEMBER
. VDS Publishers, uitgever van onder andere JFK en TopGear, verwelkomt Jeroen Jansen als hoofdredacteur van JFK Magazine en JFK Online.

Willem Baars, hét gezicht van JFK – ofwel Mr. JFK – gaat eind deze maand met pensioen. Willem is nagenoeg vanaf de start van JFK in 2006 actief als hoofdredacteur, maar gelukkig zal zijn kennis en kunde niet verloren gaan: hij zal als Fashion Director bij het mannen-lifestylebrand betrokken blijven. Zijn spreekwoordelijke grote schoenen zullen worden gevuld door Jeroen Jansen... lees verder

Social technology agency Gospooky: Marcel Faber CFO en Pedram Shadbash Commercial DirectorSocial technology agency Gospooky: Marcel Faber CFO en Pedram Shadbash Commercial Director


8 FEBRUARI. Social technology agency Gospooky heeft Marcel Faber aangetrokken als Chief Financiel Officer en Pedram Shadbash als Commercial Director. De uitbreiding is onderdeel van de internationale groeistrategie, met concrete plannen om nog dit jaar voet aan wal te zetten in de Verenigde Staten.  

Sinds de oprichting van Gospooky in 2016 is de snelheid waarmee de wereld van social media verandert exponentieel toegenomen. Met dezelfde snelheid is Gospooky uitgegroeid tot een sterk team van honderd digital experts, werkend op het snijvlak van creativiteit en technologie en met een sterke focus op Augmented Reality (AR). Het team heeft één gezamenlijke missie: toonaangevende, internationale klanten zoals Amazon, JBL, Snap Inc., G-Star en Gorillas in de voorhoede van social media te houden... lees verder

Barry Doodeman Sales Director MediahuisBarry Doodeman Sales Director Mediahuis


3 OKTOBER
. Barry Doodeman is van start gegaan als Sales Director bij Mediahuis Nederland. Hij brengt een schat aan ervaring mee en werkte geruime tijd als directeur verkoop Spot & Digital bij RTL Nederland.

Als Sales Director zal hij eindverantwoordelijk zijn voor drie salesteams. Daarnaast zal hij plaatsnemen binnen het managementteam van de B2B-afdeling van Mediahuis Nederland... lees verder

Mireille van Ark adjunct-hoofdredacteur RTL Nieuws


6 JUNI. 
Mireille van Ark is per 1 september de nieuwe adjunct-hoofdredacteur van RTL Nieuws. Zij zal in deze functie samen met adjunct-hoofdredacteur Dennis van Luling en hoofdredacteur Ilse Openneer op dagelijkse basis leidinggeven aan de redactie van RTL Nieuws. 

Ilse Openneer, hoofdredacteur RTL Nieuws: “Ik kan vol trots en vreugde aankondigen dat Mireille onze nieuwe adjunct-hoofdredacteur is. Ze is niet alleen een zeer ervaren journalist en leidinggevende, maar ook vooral een vernieuwer. Met haar duidelijk strategische blik, journalistieke scherpte en prettige manier van aansturen, is ze de perfecte aanvulling binnen onze hoofdredactie. Dennis en ik zijn ontzettend blij dat de hoofdredactie straks weer op volle sterkte draait, wat betekent dat we verder kunnen bouwen aan RTL Nieuws,  RTL Z, Editie NL, Buienradar en Bright en nieuwe paden zullen inslaan. We kunnen niet wachten... lees verder

Tanya Ponømareva Creative Director van GospookyTanya Ponømareva Creative Director van Gospooky


28 NOVEMBER
. Social technology agency Gospooky versterkt haar team met de aanstelling van Tanya Ponømareva als Creative Director. De uitbreiding is onderdeel van Gospooky’s internationale groeistrategie en focus op creative leadership.

In haar rol als Creative Director zal Tanya verantwoordelijk zijn voor het leiden van het creative team om toonaangevende internationale merken zoals Prime Video, JBL en Tommy Hilfiger in de voorhoede van social te houden. Haar komst helpt Gospooky bij het continu blijven verleggen van grenzen op het gebied van creativiteit en technologie... lees verder

Carli Jager PR & Brand Director bij Springbok x DawnCarli Jager PR & Brand Director bij Springbok x Dawn


29 AUGUSTUS
. Per 1 oktober 2022 start Carli Jager als PR & Brand Director bij Springbok x Dawn. Ze werkte als PR & Business Development Director bij TBWA\NEBOKO. Daarvoor deed ze ervaring op in de marketing- en creatieve sector bij onder andere Emerce en ADCN.

Carli Jager. “Het is dé uitdaging om na meer dan drie geweldige jaren bij TBWA\NEBOKO, nu bij Springbok x Dawn communicatie en brand verder te mogen opzetten. Voor mij erg mooi om deze kans te krijgen en ik heb besloten de grote sprong naar Springbok te nemen. Ik heb veel vertrouwen in de toekomst bij Springbok x Dawn. Een internationaal groeiend bedrijf met prachtige merken. Er wordt hier een ambitieus verhaal geschreven. Springbok x Dawn werkt aan een duurzame toekomst, gedreven door de missie en de waarden van de merken waarvoor ze werken. Dat vind ik mooi... lees verder

Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse Creative Directors bij Born05Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse Creative Directors Born05

Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse zijn beiden toegetreden als Creative Director bij Born05. Zij komen over van FCB Amsterdam en werkten eerder voor Eigen Fabrikaat, Rapp en .bone. Samen met Timo Wilbrink hebben zij de dagelijkse creatieve leiding over het bureau.

Dennis van Vugt, Managing Director bij Born05: “Wij zijn aan het groeien. Op elk van de drie domeinen waar we ons als digital-first branding agency op richten, namelijk: brand design, storytelling en digital experience. Met de stap die ik vorig jaar september maakte, van creatief naar algemeen verantwoordelijk, ontstond ook de behoefte om ons creatief te versterken. Wij zijn heel blij dat Michael en Dimitri zich bij ons aansluiten. Zij verstaan de kunst van het vertellen van de juiste merkverhalen én kunnen dit voortreffelijk toepassen, óók in digitale experiences... lees verder

Brian Swords aangesteld als Chief Client Officer TBWA\NEBOKOBrian Swords Chief Client Officer TBWA\NEBOKO


14 SEPTEMBER. Creative Agency TBWA\NEBOKO benoemt Brian Swords tot Chief Client Officer. In deze functie zal Brian Swords verantwoordelijk zijn voor het uitbouwen van het dienstenaanbod van het bureau om winstgevende groei te realiseren, evenals het laten groeien van belangrijke accounts en het aantrekken van internationale klanten. Daarnaast zal hij ook plaatsnemen in het bestuur... lees verder

Ward Graumans van Dawn naar BuckWard Graumans van Dawn naar Buck


4 APRIL. Buck Amsterdam heeft Ward Graumans aangesteld als creative director. Hij zal onderdeel uitmaken van het Europese Creative Directors-team. Ward werkte hiervoor bij agency for mission-driven growth Dawn.

Global creative studio Buck werkt al een lange tijd direct voor merken op het gebied van design, branding maar ook meer strategisch werk en campagnes... lees verder

Tim de Gier en Florentine Vos naar Podimo


28 JUNI. Podimo versterkt het lokale team in Nederland met de komst van twee krachten. Tim de Gier zal aan de slag gaan als Head of Content en Florentine Vos vervult sinds kort de rol van Country Manager.

Tim de Gier: Head of Content bij Podimo: “De Nederlandse podcastwereld is de afgelopen jaren explosief gegroeid, met als gevolg dat er geweldige podcasts zijn bijgekomen. Dankzij Podimo kunnen de makers hun shows substantieel uitbouwen en komen er middelen beschikbaar om weer een nieuwe fase in te gaan. Onze favoriete shows kunnen zo regelmatiger verschijnen, creatief zijn met vorm en inhoud, en het land in gaan op zoek naar de beste verhalen. Als Head of Content ga ik mij focussen op de contentstrategie, ga podcastmakers helpen om hun shows uit te bouwen en hun publiek te vinden en ga ik talenten helpen om nieuwe shows op te zetten. Het aanbod van Podimo moet aantrekkelijk en hopelijk zelfs onmisbaar worden. Ik kijk er naar uit om aan de slag te gaan... lees verder

Meike Ondersteijn en Matthew van Ede van der Pals naar MIXMeike Ondersteijn en Matthew van Ede van der Pals naar MIX


18 JUNI. Meike Ondersteijn (Samsung) en Matthew van Ede van der Pals (OVERHAUS) voegen zich bij het eenjarige bureau MIX. Het totale team groeit hierbij naar zes mensen.

Meike Ondersteijn kwam in april over van Samsung Benelux. Daar overzag ze als project manager meerdere internationale projecten. Bij MIX wordt ze Head of Operations en is ze verantwoordelijk voor het stroomlijnen van de organisatie. “De stap van klant naar bureauzijde bevalt enorm. Het niveau van creativiteit en de snelheid waarop deze mensen kwaliteit leveren is indrukwekkend. Dit is het bureau wat ik had willen bellen... lees verder

Valentijn Spek is Head of Strategy bij Wayne Parker KentValentijn Spek is Head of Strategy bij Wayne Parker Kent


5 MEI. Bij Wayne Parker Kent is Valentijn Spek  per 1 mei Head Of Strategy. Hij werkt voor Nederlandse en internationale klanten om hun social brending, storytelling en advertising te verbeteren. Door zijn aanstelling wordt hij onderdeel van het managementteam. Valentijn Spek werkte hiervoor bij DEPT in dezelfde functie... lees verder

Sjoerd Bongertman start als creative director bij ColourcakeSjoerd Bongertman start als creative director bij Colourcake


19 APRIL. Full service marketing agency Colourcake versterkt het team met Sjoerd Bongertman als Creative Director. Na 5 jaar maakt hij de overgang van Gardeners naar Colourcake.

Sjoerd Bongertman eerder werkzaam bij Kumpany, De Combinatie van Factoren en last but not least Gardeners zal zijn ervaring van activatie marketing en doing the good thing meenemen in zijn nieuwe rol om zo de creatieve fundering van Colourcake te bewerkstelligen... lees verder

Josselien Meijs naar EndemolShine; Saartje Gerritsen naar  SimpelZodiak


4 MAART
Josselien Meijs en Saartje Gerritsen zijn beiden in februari 2022 bij Banijay Benelux aangesteld bij respectievelijk EndemolShine en SimpelZodiak.

Josselien Meijs is per februari 2022 gestart bij EndemolShine Nederland in de rol van hoofd Factual Entertainment. Een rol waarin zij verantwoordelijk wordt voor de factual amusement titels met focus op de streamers. Daarnaast wordt zij ook medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen van titels in dit genre en werk zij nauw samen met het ontwikkelteam van EndemolShine Nederland dat onder leiding staat van Sil Geursten. Josseline Meijs rapporteert aan Managing Director Rob van der Vleugel... lees verder

Ard van der Wal naar BravoureArd van der Wal naar Bravoure


30
MAART. Ard van der Wal versterkt het team van digital design agency Bravoure als Digital Director. Hij maakt de overstap van Employer Branding Agency Radancy (voorheen Maximum), waar hij sinds 2013 werkzaam was als Director of Design & UX.

Ard van der Wal heeft meer dan twintig jaar ervaring in het digitale veld. Na het afronden van zijn hbo bachelor in Communicatie is hij meteen aan bureauzijde gaan werken. Hij heeft ervaring opgedaan bij verschillende digital design bureaus, waaronder Fabrique en Philips Design. Ook had hij een eigen bureau waar hij als creatief partner werkte voor mooie klanten als T-Mobile, Kawasaki en Bosch... lees verder

IM Lounge breidt MT uit met Jan-Willem StoopIM Lounge breidt MT uit met Jan-Willem Stoop


31 MEI. Jan-Willem Stoop is na zes jaar terug bij IM Lounge (onderdeel van Ace) en versterkt het MT van het Amsterdamse media performance bureau. Hij gaat zich in de rol van Business Director bezighouden met de commerciële strategie. Daarbij is hij de schakel tussen de account teams en bestaande en nieuwe klantrelaties. Ook zal hij de samenwerking met de andere labels van Ace verder vormgeven.

Hiervoor was Jan-Willem Client Partner bij OMD Nederland en werkte hij in verschillende rollen bij RAI Amsterdam en Lost Boys (onderdeel van het huidige Publicis... lees verder

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief