Zalando komt met sportcampagne Supporters van Sporters

Zalando komt met sportcampagne Supporters van Sporters

28-07-2021 17:05:00 | Door: David de Jong | hits: 937 | Tags:

Zalando lanceert de sportcampagne Supporter van Sporters. In deze campagne staan drie inspirerende verhalen van sporters centraal. Bijgestaan door bekende persoonlijkheden en sporters Arie Boomsma en Inge de Bruijn, selecteert Zalando drie talenten voor hun nieuwste campagne: Romy Rockx uit Rotterdam, een transman met zijn eigen sportschool voor queer mensen, Rosalie van Druenen uit ‘s Hertogenbosch, een jonge zwemster met een beenprothese die traint voor de Paralympische Spelen van 2024 en familie Hadda uit Eindhoven, die een sportschool, Totally-Fit, is begonnen waar de gemeenschap zich welkom kan voelen. Zalando hoopt hiermee mensen te inspireren en motiveren om (weer) te gaan sporten. De campagne is inmiddels gestart.

In juni 2021 deed Zalando een oproep aan alle Nederlanders om zich op te geven en kans te maken op een motivatieboost. Zalando selecteerde voor deze campagne drie bijzondere sportverhalen. Aangedreven door ambitie en passie, zijn Romy Rockx, Rosalie van Druenen en de familie Hadda in hun dagelijkse leven vastgelegd door Zalando. Bijgestaan door sportschoolhouder, presentator en ally van de LGBTQIA+-gemeenschap Arie Boomsma en voormalig topzwemster en viervoudig Olympisch kampioene Inge de Bruijn, heeft Zalando de drie kandidaten ondersteuning en begeleiding geboden tijdens trainingen en coachingsessies, met als doel het vastleggen van hun persoonlijke transformatie en groei te bevorderen van hun gyms.

Megan Maley, General Manager Zalando Benelux: “Met de campagne Supporter van Sporters willen we alle Nederlanders aanspreken om de beste en sterkste versie van zichzelf boven te halen door te sporten. Voor ons is het al langer duidelijk dat wat extra motivatie en de juiste uitrusting invloed heeft op je zelfvertrouwen en prestaties. Daarom vinden we het belangrijk om lokaal en divers talent te ondersteunen en een platform te geven om met hun persoonlijke sportverhaal mensen te inspireren. De campagne volgt op het succesverhaal na onze sponsoring van RKSV Sterksel, de hekkensluiter in vijfde klasse die dankzij het steuntje in de rug van Zalando het zelfvertrouwen en plezier in het spel volledig terug gewonnen heeft.”  

Zo divers als de verhalen en de achtergronden van de talenten in de Supporter van Sporters-campagne zijn, zo overeenkomstig zijn hun passie en de wil om hun doel te bereiken. Bijvoorbeeld Romy Rocks, een transman die zich voor en tijdens zijn medische transitie kwetsbaar voelde in gewone gyms. Hij kwam erachter dat andere mensen in transitie zich hier ook niet op hun gemak voelen, maar er waren ook geen alternatieven beschikbaar. Met die gedachte richtte hij Queer Gym op. Romy Rocks wilt queer mensen en personen met non-normatieve lichamen inspireren om naar de gym te komen en laten zien dat er oplossingen zijn, zowel mentaal als fysiek, om je op je gemak te voelen in zowel je lichaam als in de sportschool. Bijgestaan door presentator en sportschooleigenaar Arie Boomsma die Romy ondernemersadvies geeft, helpt Zalando hem om zijn onderneming te laten groeien.

Romy Rocks: “We verdienen allemaal een plek waar we ons thuis voelen. Waar we niet worden begrensd. Queer Gym staat voor openheid, inclusiviteit en plezier. En ik wil iedereen laten weten dat ze welkom zijn."

Rosalie van Druenen is achttien jaar oud, is een fanatieke zwemster en heeft een beenprothese. Momenteel traint ze voor de Paralympische Spelen van 2024, maar was de afgelopen tijd minder gemotiveerd omdat er vanwege corona geen zwemcompetities zijn. Zalando, bijgestaan door voormalig topzwemster en viervoudig Olympisch kampioene Inge de Bruijn, geeft haar een extra steuntje in de rug met een exclusieve 1-op-1 coaching sessie. Inge heeft haar niet alleen geholpen om haar drive te hervinden, maar gaf Rosalie van Druenen een masterclass om haar verder op weg te helpen richting haar ultieme doel.

Rosalie van Druenen: “Er zijn altijd momenten in het leven waarop je moet kiezen. Op die momenten probeer ik mijn hart te volgen. Geïnspireerd door anderen die mij vóór gingen. In het water voel ik mij het beste. Vrij van alles. Mijn missie? De Spelen van 2024." 
De Marokkaans-Nederlandse Meryem is niet opgegroeid met sport. De moeder van vier kinderen merkte dat haar conditie achteruit ging en dat ze mentaal uitgeput was, en wilde hier iets aan doen. In haar woonplaats Eindhoven kon ze geen plek vinden waar ze alleen met vrouwen kon sporten, dus besloot ze om die sportlessen te starten in de sportschool, Totally-Fit, die haar man Fouhadda aan het opzetten was. De gym biedt mensen in de gemeenschap een veilige en fijne plek om samen te komen, ongeacht hun achtergrond. Met behulp van OOH-advertenties in hun thuisstad Eindhoven helpt Zalando om deze boodschap verder te verspreiden.

Meryem El Bakiouli: “Ik zie sporten niet als doel, maar als een middel. In de gym komen we samen. Voor een gezond lichaam, een sterke geest maar ook verbinding. Sport maakt de gemeenschap sterker.”



Supporter van Sporters is de opvolger van Zalando’s campagne Scoor met Stijl uit 2020. Daarin was  Zalando de sponsor van hekkensluiter van de vijfde klasse, RKSV Sterksel. Door middel van clinics van ex-profvoetballers en een sponsorschap, hielp Zalando het voetbalteam om het plezier in het voetbal terug te vinden.. Met de huidige campagne hoopt Zalando Nederlanders te inspireren om weer te gaan sporten, en te laten zien dat een steuntje in de rug nu net die motivatieboost kan zijn die een ander helpt om weer in actie te komen zowel op sportief gebied, als in het leven op zich.

www.zalando.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.