Marketing Report
Zomercampagne Ardanta: Met wie breek jij het ijs?

Zomercampagne Ardanta: Met wie breek jij het ijs?

Uitvaartverzekeraar Ardanta, een merk van a.s.r., lanceert een zomercampagne waarvan de video Met wie breek jij het ijs onderdeel is. In deze video, waarin oud-Olympisch kampioen schaatsen Mark Tuitert een hoofdrol speelt, wil Ardanta anderen inspireren een fijn en open gesprek te voeren over het leven en de dood. 

Zo’n gesprek met je partner, vriend of familielid is erg belangrijk volgens de uitvaartverzekeraar, want uit recent onderzoek blijkt dat maar liefst twee derde van alle Nederlanders het een moeilijk gespreksonderwerp vindt. Vooral mensen met een partner en degenen met jonge kinderen. En 21 procent denkt er liever helemaal niet over na. Met de breek het ijs-gesprekken wil Ardanta Nederlanders stimuleren om in gesprek te gaan.

Praten over het leven

De campagne van Ardanta wil laten zien dat zo’n gesprek niet moeilijk en zwaar hoeft zijn, als je juist niét over de dood praat maar over het leven. Het is een aanzet om dit in de zomer op een luchtige manier te bespreken met elkaar en met vrienden en familie. Dat juist een uitvaartverzekeraar niet over de dood communiceert maar over het leven, is bijzonder.

Met Mark Tuitert is een interview gehouden waarin hij heel open vertelt over zijn eigen gevoel en kijk op het leven en de dood. Daarvoor beantwoordt de schaatser op initiatief van Ardanta een aantal levensvragen die een inspiratie kunnen zijn om met je naasten zo’n gesprek te hebben.

Dubbellikker-ijsjes

Naast de video, die wordt verspreid via de socials en de media, gaat een promotieteam waterijsjes, zogenaamde dubbellikkers/breekijsjes, uitdelen in vijf grote steden. De ijsjes worden samen met een actieflyer uitgedeeld waarop onder andere staat: ‘Met wie breek jij het ijs’? ‘Met wie ga je een mooi gesprek aan?’ Met daarbij een levensvraag, zoals: Wat was je mooiste concert? Waar was je het gelukkigst? Wat staat bovenaan jouw bucketlist?

De campagne is ontwikkeld door Van Santen Netwerk.

www.ardanta.nl/deelhetleven

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.