Marketing Report
Zomercampagne Fisherman's Friend van start

Zomercampagne Fisherman's Friend van start

Het merk Fisherman’s Friend lanceert een digitale zomercampagne. Hiermee wil het merk een jongere doelgroep bereiken en de product relevantie in dit seizoen benadrukken.

Sophie Leijten en Joost van de Sande (Fisherman’s Friend): “Met deze campagne, waarin de mentale opkikker centraal staat, bouwen we voort op de herpositionering van het merk die in 2018 werd ingezet. We kiezen nu bewust voor een nieuwe vorm en andere kanalen om ons merk verder te bouwen.” Fisherman’s Friend, ging hiervoor de samenwerking aan met animatiestudio Animate the World.

Er is gekozen voor een herkenbare animatiestijl. Steven van Wingerden, artdirector bij Animate The World: ‘’Het is van belang dat je als merk opvalt en je publiek weet te boeien. Deze frisse stijl gaat hier zeker bij helpen.”

De campagne wordt grotendeels online ingezet met Youtube als belangrijkste kanaal. Online marketing bureau Yonego is gevraagd om een duidelijk doelgroep gerichte media inzet te ontwikkelen, waarbij de impact van de campagne onder andere wordt geëvalueerd met behulp van geïntegreerde brand lift onderzoeken. De campagne wordt gelanceerd op Youtube en zal de komende maanden verder uitgerold worden met nieuwe animaties.

Credits

Klant: Fisherman’s Friend | Verantwoordelijk bij klant: Joost van de Sande & Sophie Leijten | Concept & Productie: Animate the World | Online Marketing: Yonego.

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief