Marketing Report
ACE ontwikkelt merkbelofte ABN AMRO: Wij zijn er voor ieder begin nieuws

ACE ontwikkelt merkbelofte ABN AMRO: Wij zijn er voor ieder begin

Optimisme, overtuiging, opwinding, en een zekere spanning. Deze emoties vormen de kern van de merkcampagne van ABN AMRO. Met de introductie van de pay-off Voor ieder begin toont ABN AMRO haar nieuwe gezicht aan de buitenwereld, waarbij het - met een vernieuwde huisstijl - belooft klaar te staan om mensen te helpen beginnen. Om die belofte waar te maken zijn inmiddels meer dan 3500 medewerkers getraind om de expertise van de bank verder te vermenselijken. De eerste uitingen van de ABN AMRO merkpositionering zijn vanaf 4 maart onder andere te horen en zien op radio, tv en online.

Positionering vanuit het DNA van ABN AMRO

Patrick Kuijsters, directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO: "We zijn al 200 jaar een ondernemende bank, met veel expertise. Dat zit in ons DNA. Met de campagne willen we dat bijzondere gevoel van beginnen oproepen. De onderliggende drive die daarbij hoort, vormt de kern van onze nieuwe positionering. De uitstraling van het merk en de manier waarop we onze bedrijfsvoering inrichten sluiten daardoor nog beter aan bij dit ABN AMRO-DNA. Dat betekent dat we de uitdagingen en mentaliteit van onze klanten centraal stellen, waarbij we beloven er met al onze expertise voor hen te zijn op de manier die het beste bij hen past. We willen laten zien dat het niet uitmaakt wie je bent, of waar je ook vandaan komt, wij staan klaar om je te ondersteunen, zodat jij kan beginnen."

Voor ieder begin

Of ze nou groot of klein zijn: beginmomenten vormen een onderdeel van ieder leven. De belangrijkste beginmomenten hangen vaak samen met financiële keuzes. We beginnen bijvoorbeeld aan een nieuwe studie of aan een eerste huis. Dat huis beginnen we te verbouwen of verduurzamen. We beginnen aan een gezin, terwijl we ondertussen beginnen aan een tweede, derde of vierde baan. We beginnen met sparen voor later, zodat we kunnen beginnen aan een nieuwe hobby of wereldreis, of misschien wel eerder kunnen beginnen aan ons pensioen. Soms moeten we opnieuw beginnen: bijvoorbeeld na een scheiding of een faillissement. Maar toch, we krabbelen weer op en beginnen aan iets nieuws. Eén ding staat vast: waar Nederlanders ook aan willen beginnen, ABN AMRO staat klaar om daarin te ondersteunen.

Expertise en ondernemerschap

De belofte dat ABN AMRO ondersteunt bij grote en kleine beginmomenten, gaat de bank waarmaken door de inzet van haar financiële deskundigheid. Patrick Kuijsters: "ABN AMRO staat bekend om expertise en ondernemerschap. We willen laten zien dat we die twee eigenschappen inzetten om mensen vooruit te helpen, zodat ze kunnen beginnen. Om een idee te geven: we hebben meer dan vijftig life events in kaart gebracht voor zowel particulieren als voor ondernemers. Van het openen van een eerste bankrekening tot het verkopen van een bedrijf. Van een studentenlening tot vermogensoverdracht. Van jong tot oud. We gaan zorgen dat al onze klanten ons weten te vinden op de momenten waarbij ze aan zulke momenten willen beginnen - en met onze hulp echt een stap verder komen. Dat betekent een nieuwe manier van werken, en daar zijn inmiddels al meer dan 3.500 collega’s in getraind."

Het nieuwe gezicht van ABN AMRO

ABN AMRO laat vanaf 4 maart voor het eerst haar nieuwe gezicht zien. Dan voert de bank de vernieuwde huisstijl en maakt Nederland middels de eerste campagne - ontwikkeld in samenwerking met bureau ACE - kennis met de nieuwe lijn die voortaan wordt doorgetrokken in alles wat de bank doet. Na de introductie van de pay-off Voor ieder begin zullen in volgende campagnes specifieke life-events en beginmomenten centraal staan.

www.thisisace.nl

www.abnamro.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

fritz-kola kiest Fitzgerald als PR-bureau

23-04-2024 | 10:23:00
Na een pitch heeft de indie-kola pionier Fitzgerald gekozen om hen te helpen bij hun groei in de Nederlandse markt

fritz-kola introduceert vernieuwd design en is verkrijgbaar bij Albert Heijn

18-04-2024 | 10:16:00
Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen

[Vacancy] ACE has a position for a Strategy Director

15-04-2024 | 08:12:00
ACE is is directly looking for a Strategy Director -Full-time · Amsterdam

[Vacancies] Born 05 has a position for a Design Director

12-04-2024 | 09:02:00
Born 05 is is looking for a Design Director -Full-time · Utrecht

ACE bureaus Blauw Gras en IM Lounge ontwikkelen internationale campagne voor Daelmans Stroopwafels

10-04-2024 | 11:10:00
De merkcampagne ging vorig jaar van start na de gewonnen pitch van Blauw Gras en IM Lounge. Deze wordt in een jaarcampagne voortgezet
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief