Marketing Report
ACT.agency ontwikkelt campagne voor Studiewinkel.nl nieuws

ACT.agency ontwikkelt campagne voor Studiewinkel.nl

ACT.agency heeft een campagne ontwikkeld voor Studiewinkel.nl onder de noemer Ready Steady, Study! De campagne moet de naamsbekendheid en zichtbaarheid van deze speler op de markt van studieboekenverkoop vergroten.

Studentenleven

Om studenten te inspireren en motiveren om hun studieboeken online bij Studiewinkel.nl te bestellen, staan in de merkcampagne niet enkel de boeken maar ook het studentenleven centraal.

Studeren draait volgens Studiewinkel.nl en ACT.agency niet alleen maar om de studie zelf, maar ook om de studentenkamer, feestjes en het maken van vrienden.

De activerende en positieve campagne sluit dan ook perfect aan bij de mindset van studenten die zich, mede door de ontzorgende service van Studiewinkel.nl, voorbereiden op het nieuwe studiejaar. Het bestellen van nieuwe studieboeken is nog nooit zo gemakkelijk geweest waardoor er meer dan genoeg tijd overblijft voor fun.

Social media

Om de doelgroep aan te spreken op de plek waar ze de meeste tijd doorbrengen – social media – heeft ACT.agency samen met Abovo Media mediaruimte op YouTube, TikTok, Snapchat en Instagram ingekocht.

Naast het gebruik van cutdowns van de videocommercial, haakt het bureau in de campagne vooral in op een populaire trend: POV’s (point of views). Hierin wordt herkenbaar studentengedrag, onder meer situaties rondom het kopen van studieboeken, in beeld gebracht.

Stoffige markt van studieboeken

Michiel Klein Schiphorst, Partner en Creative Director bij ACT.agency: “Als bureau geloven we dat advertising en content via een geïntegreerde aanpak ontwikkeld moeten worden. Het rijke en tevens simpele thema Ready, Steady, Study! is daar het perfecte voorbeeld van. Het is een thema waarmee we jarenlang kunnen bouwen aan het neerzetten van een aansprekend merk als Studiewinkel.nl in de enigszins stoffige markt van studieboeken. En dat zowel activerend via onder andere TikTok als via de meer traditionele mediatypen.”

Peter Moedt, Marketing Manager a.i. bij Studiewinkel.nl: “Dat we deze merkcampagne in zo’n korte tijd samen hebben gerealiseerd, bevestigt de goede match tussen beide bedrijven. Studiewinkel.nl wil niet alleen een betrouwbare webshop voor studieboeken zijn, maar ook het plezier van de studententijd overbrengen in onze merkbeleving. Dat is met deze campagne absoluut gelukt: de creatieve video barst van het enthousiasme. We kijken er dan ook enorm naar uit om samen met ACT.agency het leven van studenten en docenten nog makkelijker te maken.’’

www.act.agency

www.studiewinkel.nl

 

Lees ook:

[Interview] Kiki Maaskant (ACT.Agency): Gek op pitches

27-11-2023 | 22:15:00
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event

Partnership achter merkoperatie Odido

07-09-2023 | 17:57:00
Zonder twijfel een van de grootste merkoperaties die de laatste jaren in ons land plaatsvond. Dat gebeurde in het geheim. Hoe krijg je dat voor elkaar?

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Concepter

04-09-2023 | 12:29:00
ACT.agency is per direct op zoek naar een Creative Concepter - Amsterdam

ACT.agency ontwikkelt REAL-campagne voor Drukwerkdeal.nl

31-08-2023 | 11:00:00
Is it REAL? Of is het Drukwerkdeal? Deze vraag staat centraal in de contentserie van Drukwerkdeal.nl ontwikkeld door ACT.Agency.

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Stagiair

04-07-2023 | 11:07:00
ACT.agency is per direct op zoek naar een Stagiair - Amsterdam
  ]] 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.