Ad Alliance en Fremantle sluiten exclusief partnership

Ad Alliance en Fremantle sluiten exclusief partnership

Media saleshuis Ad Alliance en contentproductiemaatschappij Fremantle sluiten een exclusief partnership. Hierbij gaat Ad Alliance de advertentieverkoop verzorgen van de hele YouTube-inventory van Fremantle in de Nederlandse markt. Beide bedrijven zijn onderdeel van RTL Group, waarbij Ad Alliance deel uitmaakt van RTL Nederland.

Go-to partner voor adverteerders

Fremantle ontwikkelt, produceert en distribueert een groot aantal succesvolle content op het gebied van entertainment, drama & film en documentaires. Het bedrijf heeft ook een uitgebreide digitale tak met een groot bereik. Het online aanbod bestaat uit meer dan 1500 social en YouTube-accounts, waarop vooral shortform fragmenten te zien zijn van verschillende formats, waaronder Got Talent, Idols, Family Feud en The X Factor. 

Total video-strategie

Gijs van Beek, Director Partnerships Ad Alliance: "Wij zijn blij dat we de YouTube-inventory van Fremantle kunnen toevoegen aan onze sales alliantie. Deze uitbreiding sluit naadloos aan bij onze total video-strategie, waarin we naast ons lineair aanbod ook een sterke online propositie essentieel achten. Met de merken die we vanuit Fremantle toevoegen, kunnen we onze adverteerders een nóg diverser bereik aanbieden."   

Jens Richter, CEO Commercial and International Fremantle: "We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Ad Alliance. Ze hebben een sterke positie en snappen als geen ander de Nederlandse advertentiemarkt. Dat maakt hen de go-to partner voor adverteerders in Nederland die willen adverteren rondom premium digitale merken voor het hele gezin.

www.adalliance.nl

www.fremantle.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

DPG Media vraagt vergunning aan bij ACM voor overname RTL Nederland

18-07-2024 | 13:18:00
DPG Media heeft een vergunningsaanvraag ingediend bij de ACM voor de overname van RTL Nederland. De ACM besloot dat een vergunningsaanvraag noodzakelijk is omdat op basis van de melding de overname een mogelijk negatieve invloed heeft op de concurrentie.

[Interview] Carla der Kinderen (Ad Alliance/RTL Nederland): Het doel is de leidende partij te zijn in het SAVOD-domein

05-07-2024 | 00:02:00
Carla der Kinderen is Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance (RTL Nederland). We spreken haar over onder meer de ontwikkelingen op het vlak van SAVOD bij Ad Alliance

Ton Rozestraten (Ad Alliance) maakt gehakt van NMO in Cannes - inmiddels weer full commitment

04-07-2024 | 23:51:00
Ton Rozestraten heeft zich namens Ad Alliance (Nederland) tijdens een door (het internationale) RTL Ad Alliance georganiseerd evenement op het zogeheten RTL Beach in Cannes met zeer harde woorden uitgesproken tegen het beleid van het NMO (Nationaal Media Onderzoek) en dreigde desnoods (met Screenforce) uit NMO stappen

Videoland en Ad Alliance met Branded Strip en Eye Catcher

24-06-2024 | 11:00:00
De streamingdienst Videoland en het reclameverkoopbedrijf Ad Alliance zijn enkele weken geleden begonnen met het aanbieden van zogeheten Branded Strip en Eye Catcher mogelijkheden

RTL AdAlliance organiseert RTL Beach tijdens Cannes

11-06-2024 | 09:47:00
RTL Beach zal de hub zijn voor internationale adverteerders en bureaus om in contact te komen met Europese media en technologie.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.