Ad Alliance verlengt partnerships met Paramount, Disney, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport

Ad Alliance verlengt partnerships met Paramount, Disney, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport

RTL Nederland heeft via zijn reclameverkoopbedrijf Ad Alliance de contracten met Paramount, The Walt Disney Company, Warner Bros. Discovery en VodafoneZiggo (Ziggo Sport) verlengd.

RTL Nederland nam op 1 januari 2019 het toenmalige BrandDeli over en ging daarmee ook (via Ad Alliance) de reclame voor deze mediabedrijven (en hun voorgangers) verkopen. Afgelopen jaar kondigde Ad Alliance ook aan reclame voor Rakuten en Fremantle te gaan verkopen.

Zenders

De overeenkomst met Paramount is met vijf jaar verlengd, zo berichtte Marketing Report. Mogelijk geldt dezelfde verlengingstermijn ook voor de andere partners. Ad Alliance, The Walt Disney Company en Warner Bros. Discovery willen echter niet ingaan op vragen.

De overeenkomst gaat over de lineaire kanalen en hun online uitingen. Bij Paramount gaat het om MTV, Comedy Central, Nickelodeon, Paramount Network; bij Warner Bros. Discovery om Discovery Channel, Discovery Science, Animal Planet, ID, TLC, Eurosport1, Eurosport en HGTV. Bij The Walt Disney Company gaat het om Star Channel, ESPN, National Geographic en 24Kitchen. De reclamezendtijd van de Warner Bros. Discovery-zenders Cartoon Network en Cartoonito blijft via Bionic Media lopen.

AVOD

Het lijkt erop dat er geen afspraken zijn gemaakt over al dan niet toekomstige AVOD (zoals nog te lanceren Nederlandse AVOD-versies van bijvoorbeeld Disney+, HBO Max en Discovery+).

RTL Group kondigde op 15 december 2023 aan RTL Nederland inclusief Ad Alliance te willen verkopen aan DPG Media. Dit betekent dat ook de reclameverkoop van Ad Alliance en deze partners onder (het eigenaarschap van) DPG Media zal komen te vallen.

In België geen DPG Media meer

Paramount nam op 1 januari 2023 in België juist afscheid van DPG Media om aldaar met Ads&Data (van Mediahuis, Proximus en Telenet/Play Media) verder te gaan. Ook Warner Bros. Discovery nam onlangs afscheid van DPG Media en werkt in België sinds 1 januari 2024 samen met Ads&Data.

Gijs van Beek, Director Partnerships en Sales Innovation bij Ad Alliance: "Een krachtige alliantie valt of staat met het hebben van sterke partners en goede samenwerkingen. Deze partners vormen vanaf de start de backbone van Ad Alliance; daarom zijn we trots dat we deze vier partnerships verlengd hebben."

www.adalliance.nl

www.rtlnederland.nl

www.paramount.com

www.disneyadvertising.nl

www.discoverybenelux.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

DPG Media vraagt vergunning aan bij ACM voor overname RTL Nederland

18-07-2024 | 13:18:00
DPG Media heeft een vergunningsaanvraag ingediend bij de ACM voor de overname van RTL Nederland. De ACM besloot dat een vergunningsaanvraag noodzakelijk is omdat op basis van de melding de overname een mogelijk negatieve invloed heeft op de concurrentie.

[Interview] Carla der Kinderen (Ad Alliance/RTL Nederland): Het doel is de leidende partij te zijn in het SAVOD-domein

05-07-2024 | 00:02:00
Carla der Kinderen is Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance (RTL Nederland). We spreken haar over onder meer de ontwikkelingen op het vlak van SAVOD bij Ad Alliance

Ton Rozestraten (Ad Alliance) maakt gehakt van NMO in Cannes - inmiddels weer full commitment

04-07-2024 | 23:51:00
Ton Rozestraten heeft zich namens Ad Alliance (Nederland) tijdens een door (het internationale) RTL Ad Alliance georganiseerd evenement op het zogeheten RTL Beach in Cannes met zeer harde woorden uitgesproken tegen het beleid van het NMO (Nationaal Media Onderzoek) en dreigde desnoods (met Screenforce) uit NMO stappen

Videoland en Ad Alliance met Branded Strip en Eye Catcher

24-06-2024 | 11:00:00
De streamingdienst Videoland en het reclameverkoopbedrijf Ad Alliance zijn enkele weken geleden begonnen met het aanbieden van zogeheten Branded Strip en Eye Catcher mogelijkheden

RTL AdAlliance organiseert RTL Beach tijdens Cannes

11-06-2024 | 09:47:00
RTL Beach zal de hub zijn voor internationale adverteerders en bureaus om in contact te komen met Europese media en technologie.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.