Alfred kiest voor BrightPensioen

Alfred kiest voor BrightPensioen

Het Amsterdamse reclamebureau Alfred heeft voor de pensioenoplossing van BrightPensioen gekozen. Alfred kan nu helemaal Bright aan hun eigen pensioen bouwen. 

Eddy Salfischberger, Managing Director bij Alfred: "Naast het leukste werk maken voor de leukste klanten willen we ook het leukste reclamebureau van Nederland zijn. Daar hoort dan natuurlijk ook een goede pensioenregeling voor onze medewerkers bij."

Sjaak Zonneveld, directeur BrightPensioen: "Dat Alfred voor BrightPensioen kiest is natuurlijk mooie reclame voor ons. Dat kun je wel aan ze overlaten."

Belangrijke arbeidsvoorwaarde

Pensioen is voor werknemers een belangrijke arbeidsvoorwaarde, zeker in de huidige krappe arbeidsmarkt. Dat komt ook naar boven in een recentelijk onderzoek van BrightPensioen. Daaruit blijkt dat 43 procent van de werkgevers die geen pensioenvoorziening hebben voor hun werknemers denkt dat er wel eens een sollicitatie kandidaat is afgehaakt omdat ze geen pensioenvoorziening hebben. En 40 procent denkt dat er zelfs wel eens een werknemer is vertrokken omdat ze geen pensioenvoorziening hebben. 

Bij BrightPensioen hebben zo’n 1.400 werkgevers een pensioenvoorziening voor hun werknemers geregeld. Dat zijn naast Alfred bijvoorbeeld Vandebron, Enviu, Channable, treatwell, Youfone en Too Good to Go.

Sjaak Zonneveld: "In de jacht naar personeel ontdekken werkgevers dat het wel of niet iets aanbieden op gebied van pensioen het verschil kan maken bij de keuzes die kandidaten maken. We zien naast de wat jongere bedrijven ook bedrijven die al langer bestaan, maar om diverse redenen een traditionele pensioenregeling niet passend vinden. Bijvoorbeeld omdat ze dan vastzitten aan een pensioencontract. Of omdat alle werknemers dan verplicht moeten deelnemen. Vaak geven ze wel een compensatie vanwege het ontbreken van een pensioenregeling, maar werknemers willen toch graag ontzorgd worden. Als ze ontdekken dat bij ons niemand ergens aan vast zit, werknemers ontzorgd worden, maar wel de regie over hun eigen pensioenpot krijgen, zijn ze om. Je ziet soms een last van een werkgever afvallen als ze een uurtje met ons hebben gekletst."

Werknemer zelf aan het stuur

Bij BrightPensioen bouwt een medewerker individueel aanvullend pensioen - lijfrente - op in de derde pijler. Het verschil met pensioen in de tweede pijler zit ‘m vooral in de flexibiliteit en verantwoordelijkheid. De medewerker zit zelf aan het stuur van zijn pensioenrekening en beheert deze online. De werkgever geeft eventueel een toelage op het salaris, maar dat is niet verplicht. Maandelijks incasseert BrightPensioen de inleg en belegt deze tegen kostprijs. De medewerker ontvangt het fiscale voordeel terug van de Belastingdienst. Eventuele verzekeringen voor de nabestaanden kunnen apart worden afgesloten.

Prijs voor beste prijs 

MoneyView, het onafhankelijk benchmarkinstituut voor financiële producten heeft recentelijk de beleggingsrekening van BrightPensioen de hoogste waardering van vijf sterren gegeven in de categorie Lijfrente Beleggen op het onderdeel prijs. Slechts drie van de 28 onderzochte producten scoren deze maximale vijf sterren in deze grondige en onafhankelijke prijsvergelijking. 

www.alfred.nl

www.brightpensioen.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Joe Public, TBWA, Fightclub, Alfred en DDB grote winnaars SAN Accenten 2023

31-05-2024 | 10:46:00
Je het prijzen en instituten. De SAN is een prijs en een instituut. Wat een kolossaal jaarboek, wat een kolossale jury, wat een kolossale geschiedenis

Alfred ontwikkelt activatiecampagne voor Praxis en Jantje Beton

24-05-2024 | 13:23:00
Alfred samen met zusterbureaus Freddy en OnSocial ontwikkelt, als onderdeel van de lopende campagne ‘Van grijs naar groen’, een activatiecampagne. 

Alfred ontwikkelt campagne: Ga eens Rivella

24-05-2024 | 10:20:00
Alfred heeft de campagne ontwikkelt die ervoor moet zorgen dat mensen vaker naar het eigenzinnige frisdrankmerk grijpen, dan naar hun standaardkeuze

DDB, Alfred, Wefilm en Joe Public grote winnaars Esprix 2024

24-05-2024 | 09:52:00
Gisteren werd er voor het eerst in de geschiedenis van de Esprix geen goud uitgereikt. Dat konden de genomineerden niet zo waarderen

Alfred wint pitch Leescoalitie

29-04-2024 | 10:02:44
Alfred start samenwerking met De Leescoalitie. Aan de keuze ging een kennismakingspitch vooraf, waaraan in totaal drie bureaus deelnamen.
  

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.