Alfred wint pitch Leescoalitie

Alfred wint pitch Leescoalitie

Alfred start samenwerking met De Leescoalitie. Aan de keuze ging een kennismakingspitch vooraf, waaraan in totaal drie bureaus deelnamen. De communicatiestrategie en zoektocht naar een passend bureau werd begeleid door Marc Oosterhout en Judith Lavalette van Eastwood. The Art of Positioning.

De Leescoalitie is een samenwerkingsverband tussen 10 organisaties. Samen zetten zij zich in om zoveel mogelijk mensen aan te zetten om meer (voor)te lezen. Opdracht voor Alfred is om samen met de coalitiegenoten een campagne te ontwikkelen die Nederland meer aan het lezen krijgt. Deze campagne wordt mede gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Gerlien van Dalen, voorzitter van De Leescoalitie: "We hebben unaniem gekozen voor Alfred vanwege hun zichtbare passie voor het onderwerp en hun visie over hoe we deze opdracht tot een goed einde kunnen brengen."

Yvette Belt-Beekman, Managing Director Alfred:  "Dit is een prachtige opdracht, want in lezen schuilt zoveel rijkdom. Dat maakt dat iedereen bij ons op kantoor het belang van deze opdracht ook persoonlijk voelt. Als ik alleen al naar mezelf kijk: vroeger was ik een echte boekenwurm, maar vandaag de dag lees ik veel minder dan ik eigenlijk zou willen. De bedoeling is dat de campagne een krachtig fundament legt om de magie van het lezen over te brengen. Een fundament dat als basis dient voor de vele activiteiten die de partners in de Leescoalitie ondernemen."

Coalitie

De Leescoalitie bestaat uit tien coalitiegenoten:

  • Stichting Lezen (voorzitter)
  • KB nationale bibliotheek
  • Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek
  • Vereniging van Openbare Bibliotheken
  • Nederlands Letterenfonds
  • Literatuurmuseum/ Kinderboekenmuseum
  • De Taalunie
  • Stichting Lezen & Schrijven
  • De Schoolschrijver
  • De Schrijverscentrale

Meer informatie over De leescoalitie

www.alfred.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Alfred en Johma lanceren merkcampagne met focus op noaberschap

03-09-2024 | 12:34:00
Johma en reclamebureau Alfred hebben al meer dan 10 jaar campagnes gevoerd met de burgemeester van Losser en zijn buurtgenoten als centrale figuren. Deze campagnes introduceerden telkens de nieuwste Johma-salades. Nu zet Johma een volgende stap door in de nieuwste campagne meer nadruk op het merk te leggen.

Even bellen met … Bas en Koen Janssen van Alfred over de Praxis-burencadeaus

20-08-2024 | 08:58:00
Alfred International ontwikkelde voor Praxis een campagne gericht op cadeautjes voor de buren als je gaat verbouwen.

Realiseren van dagdromen centraal in merkcampagne Alfred voor LOI

13-08-2024 | 09:43:40
LOI spoort hierin Nederland aan om uit die dagdroom te komen en samen met LOI de stap te zetten in het waarmaken van die droom.

[Vacatures] Alfred zoekt een Account Producer

07-08-2024 | 08:50:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Account Producer - Fulltime

Alfred en OnSocial vierden krachtenbundeling

28-06-2024 | 22:47:00
Alfred en OnSocial vierden 27 juni 2024 dat ze de krachten hebben gebundeld

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.