ALLsportsradio viert tienjarig bestaan met XXL-uitzending


ALLsportsradio viert tienjarig bestaan met XXL-uitzending


Op woensdag 31 januari aanstaande is het tien jaar geleden dat een groep bekende Nederlandse sporters vanaf het Media Park in Hilversum het radiostation ALLsportsradio opende. Dat wordt op die dag gevierd met een speciale XXL-uitzending van ALLsportsradio LIVE!

Op 31 januari wordt vanaf 12:00 uur gestart met een vijf uur durende XXL-uitzending van ALLsportsradio LIVE!, met bekende studiogasten, anekdotes en spraakmakende interviews van de afgelopen tien jaar.

De uitzending wordt gepresenteerd door Robert Denneman, Daan Prins en Ron Lemmens. Zij worden de gehele uitzending bijgestaan door verschillende co-hosts, waaronder Rick Winkelman, Frits Barend, Tom Coronel en Jacques Nieuwlaat.

Richard Krajicek

Deze XXL-uitzending wordt afgesloten met een speciale aflevering van Bloed, Zweet & Tranen, waarin oud-scheidsrechter Mario van der Ende tennisicoon Richard Krajicek ontvangt. Krajicek won in 1996 de Wimbledon-titel in het enkelspel en is daarmee de enige Nederlandse tennisser die een grandslamtoernooi heeft gewonnen in het enkelspel.

Na 17:00 uur gaat de uitzending nog even door met een live verslag van de feestelijke Afterparty in De Radiofabriek op het Media Park in Hilversum.

Verhalen achter de sport

Tien jaar geleden startte ALLsportsradio als het eerste Nederlandse radiostation dat zich volledig richt op alle facetten van de sport. Op ALLsportsradio komen alle sporten aan bod. Naast topsport is er juist ook aandacht voor breedtesport en naast bekende sporten is er juist ook aandacht voor minder bekende sporten.

Lars Schotanus, directeur ALLsportsradio: "Tot aan de start van ons station was er relatief weinig aandacht voor sport op de Nederlandse radio. Naast het iconische radioprogramma Langs de Lijn, beperkte de aandacht voor sport zich vaak tot een interviewtje, waarin een sporter met een bepaalde  sportprestatie werd gefeliciteerd. Daar wilden wij verandering in brengen! Op ALLsportsradio brengen wij de verhalen achter de sport. Niet de prestatie, maar de sporter achter de prestatie staat bij ons centraal."

Volgens Lars Schotanus een niche die andere mediabedrijven hebben laten liggen: "De traditionele radiostations zijn gek genoeg nog steeds maar bezig met bereik, terwijl het medialandschap om ons heen steeds verder versnippert. Wij kijken hierbij, net zoals met al onze andere radiostations en podcasts, niet naar bereik maar naar relevantie. Je hoeft met een zakelijk sportprogramma immers niet de hele wereld te bereiken, maar uitsluitend de decision makers in de sport."

Luisteren

De jubileumuitzending van ALLsportsradio is te beluisteren via www.allsportsradio.nl en naderhand als podcast terug te luisteren via alle bekende podcastkanalen.

www.allsportsradio.nl

www.deradiofabriek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Vacatures] FunX zoekt een Freelance Radioproducers

20-09-2024 | 08:37:00
FunX is per direct op zoek naar Freelance Radioproducers

[Vacatures] FunX zoekt een Radiopresentatoren

20-09-2024 | 08:06:00
FunX is per direct op zoek naar Radiopresentatoren

NOS/NPO verkrijgt uitzendrechten WK Voetbal 2026 en 2030

16-09-2024 | 14:55:00
De NOS heeft de uitzendrechten van het WK Voetbal 2026 en 2030 verkregen. Daarmee zijn deze live te volgen bij de NPO. Het gaat om de televisie, radio en online rechten

Regering Schoof: marketing/reclame ongezonde producten tegengaan en hervorming NPO

14-09-2024 | 00:17:00
De regering Schoof heeft in zijn regeerprogramma aangekondigd marketing van ongezonde producten die gericht zijn op kinderen en jongeren tegen te gaan. Ook wil het onder meer de NPO hervormen

Havas Lemz ontwikkelt merkcampagne Bever

10-09-2024 | 10:31:00
De campagne stimuleert mensen om meer naar buiten te gaan, kritisch te kijken naar welke producten ze nodig hebben, en beter te zorgen voor hun bezittingen. De campagne is te zien op tv, online, radio, sociale media en DOOH.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.