Marketing Report
ALLsportsradio viert tienjarig bestaan met XXL-uitzending
 nieuws

ALLsportsradio viert tienjarig bestaan met XXL-uitzending


Op woensdag 31 januari aanstaande is het tien jaar geleden dat een groep bekende Nederlandse sporters vanaf het Media Park in Hilversum het radiostation ALLsportsradio opende. Dat wordt op die dag gevierd met een speciale XXL-uitzending van ALLsportsradio LIVE!

Op 31 januari wordt vanaf 12:00 uur gestart met een vijf uur durende XXL-uitzending van ALLsportsradio LIVE!, met bekende studiogasten, anekdotes en spraakmakende interviews van de afgelopen tien jaar.

De uitzending wordt gepresenteerd door Robert Denneman, Daan Prins en Ron Lemmens. Zij worden de gehele uitzending bijgestaan door verschillende co-hosts, waaronder Rick Winkelman, Frits Barend, Tom Coronel en Jacques Nieuwlaat.

Richard Krajicek

Deze XXL-uitzending wordt afgesloten met een speciale aflevering van Bloed, Zweet & Tranen, waarin oud-scheidsrechter Mario van der Ende tennisicoon Richard Krajicek ontvangt. Krajicek won in 1996 de Wimbledon-titel in het enkelspel en is daarmee de enige Nederlandse tennisser die een grandslamtoernooi heeft gewonnen in het enkelspel.

Na 17:00 uur gaat de uitzending nog even door met een live verslag van de feestelijke Afterparty in De Radiofabriek op het Media Park in Hilversum.

Verhalen achter de sport

Tien jaar geleden startte ALLsportsradio als het eerste Nederlandse radiostation dat zich volledig richt op alle facetten van de sport. Op ALLsportsradio komen alle sporten aan bod. Naast topsport is er juist ook aandacht voor breedtesport en naast bekende sporten is er juist ook aandacht voor minder bekende sporten.

Lars Schotanus, directeur ALLsportsradio: "Tot aan de start van ons station was er relatief weinig aandacht voor sport op de Nederlandse radio. Naast het iconische radioprogramma Langs de Lijn, beperkte de aandacht voor sport zich vaak tot een interviewtje, waarin een sporter met een bepaalde  sportprestatie werd gefeliciteerd. Daar wilden wij verandering in brengen! Op ALLsportsradio brengen wij de verhalen achter de sport. Niet de prestatie, maar de sporter achter de prestatie staat bij ons centraal."

Volgens Lars Schotanus een niche die andere mediabedrijven hebben laten liggen: "De traditionele radiostations zijn gek genoeg nog steeds maar bezig met bereik, terwijl het medialandschap om ons heen steeds verder versnippert. Wij kijken hierbij, net zoals met al onze andere radiostations en podcasts, niet naar bereik maar naar relevantie. Je hoeft met een zakelijk sportprogramma immers niet de hele wereld te bereiken, maar uitsluitend de decision makers in de sport."

Luisteren

De jubileumuitzending van ALLsportsradio is te beluisteren via www.allsportsradio.nl en naderhand als podcast terug te luisteren via alle bekende podcastkanalen.

www.allsportsradio.nl

www.deradiofabriek.nl

Lees ook:

Jelle Klerx stapt over van DPG Media Radio naar Mediahuis Radio; Liselotte van de Lustgraaf-Johansen naar DPG Media Radio

28-02-2024 | 16:29:00
Jelle Klerx, die sinds augustus 2017 pr manager van DPG Media Radio (Qmusic en Joe) is, stapt per 1 april 2024 over naar Mediahuis Radio. Liselotte van de Lustgraaf-Johansen wordt pr manager bij DPG Media Radio

[DutchMedia Podcast]: Liedewij Hentenaar van Audify over de audiomarkt, NMO en meer

20-02-2024 | 12:46:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom

[Interview] Liedewij Hentenaar (Audify): wij verwachten dat audio in 2024 opnieuw piekt

19-02-2024 | 18:13:00
Liedewij Hentenaar is directeur van Audify. Audify is de marketingorganisatie die audiomakers en verkoophuizen in de audio/radiomarkt vertegenwoordigt. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek

[Interview] Mouad Aoujil (FunX Adds): Steeds meer media richten zich op de jonge generatie en diversiteit

19-02-2024 | 11:26:00
Mouad Aoujil is directeur van FunX Adds en zakelijk leider van Stichting FunX en G4 Radio en directeur van FunX Adds. We spreken hem over onder meer de radiomarkt, het specifieke karakter van FunX en ontwikkelingen in de markt

[Interview] Barbara Hazenberg & Mike van der Moolen (DPG Media): geloof in crossmediale merken en samenwerkingen

17-02-2024 | 14:24:00
Barbara Hazenberg en Mike van der Moolen vormen samen de directie advertising van DPG Media Nederland. We spreken het duo over 2023 en 2024, NMO, Ad Manager en andere trends en ontwikkelingen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.