Marketing Report
Anita Nijboer voorzitter raad van commissarissen DPG Media Nederland nieuws

Anita Nijboer voorzitter raad van commissarissen DPG Media Nederland

Anita Nijboer is sinds 2017 lid van de raad van commissarissen van DPG Media en tevens voorzitter van de auditcommissie. Zij is destijds op voordracht van de ondernemingsraad benoemd. Naast haar toezichthoudende rol bij DPG Media in Nederland is zij onder andere ook actief als voorzitter van de Board of Directors van Berlingske Media in Kopenhagen, als vice-voorzitter van de raad van toezicht van het Amsterdam UMC en als voorzitter van de Foundation van het Koninklijk Concertgebouworkest.

Van publishing-bedrijf naar multimedia onderneming

Anita Nijboer: "Ik kijk ernaar uit om deze rol binnen de raad van commissarissen van DPG Media op te pakken. De afgelopen jaren heb ik van dichtbij kunnen zien hoe DPG Media in Nederland succesvol transformeerde van een publishing-bedrijf naar een brede multimedia onderneming. De onderneming staat voor de grote uitdaging om in de komende jaren de slag naar verdere digitalisering te maken. Graag draag ik daar als voorzitter samen met mijn collega’s actief aan bij."

Erik Roddenhof, CEO DPG Media: "Het is fijn dat Anita bereid is om als voorzitter van de raad van commissarissen haar ervaring en kennis met ons te delen. Ze kent onze organisatie goed en we waarderen het bijzonder dat ze deze functie op zich wil nemen."

Frits Campagne treedt af

Erik Roddenhof: "Frits Campagne ís DPG Media in hart en nieren. Twintig jaar geleden is hij begonnen als directeur en uitgever van Het Parool en speelde hij een cruciale rol in de wederopstanding van de krant. Later is hij van grote betekenis geweest voor ons hele bedrijf als CEO van De Persgroep in Nederland. De laatste vijf jaar speelde zijn rol zich weliswaar iets meer op de achtergrond af, maar ook als voorzitter van de raad van commissarissen bleef Frits van grote waarde voor DPG Media. Ik wil Frits dan ook hartelijk danken voor alles wat hij voor DPG Media, haar medewerkers en haar titels heeft betekend."

www.dpgmedia.nl
www.dpgmediagroup.com

Lees ook:

[Analyse] Wat betekent de overname RTL Nederland door DPG Media (zonder RTL Group)

26-02-2024 | 22:09:00
De voorgenomen verkoop van RTL Nederland door RTL Group aan DPG Media betekent in de Nederlandse mediawereld een verdere consolidatie die volgens sommigen onontkoombaar is en volgens anderen een verschraling kan betekenen

[Grow by DPG Media] Huishoudens zeer tevreden over hun boodschappenproces

20-02-2024 | 10:45:00
Onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht naar gezinspraak in fmcg-markt

[Interview] Barbara Hazenberg & Mike van der Moolen (DPG Media): geloof in crossmediale merken en samenwerkingen

17-02-2024 | 14:24:00
Barbara Hazenberg en Mike van der Moolen vormen samen de directie advertising van DPG Media Nederland. We spreken het duo over 2023 en 2024, NMO, Ad Manager en andere trends en ontwikkelingen

[Grow by DPG Media] Een blik op wat Nederlanders echt blij maakt

16-02-2024 | 09:35:42
De meeste Nederlanders worden gelukkig van zaken als eten, familie en vrienden, maar de meningen over het geluk dat social media hen brengen zijn verdeeld

[Onderzoek] DPG Media/Mindshare: optimale contactfrequentie voor radiocommercials 3 tot 6 keer

16-02-2024 | 00:40:00
Een contactfrequentie van 3 tot 6 keer is optimaal voor het realiseren van impact op herkenning. Dit blijkt uit een door Mindshare (GroupM/WPP) uitgevoerd onderzoek in opdracht van DPG Media Radio onder 2.2327 respondenten van 20 tot 54 jaar

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.