[Audify] NMO-maandcijfers april 2024: NPO Radio 2 grootste radiozender; Qmusic grootste in 20-49

[Audify] NMO-maandcijfers april 2024: NPO Radio 2 grootste radiozender; Qmusic grootste in 20-49

Audify heeft de april-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars met 131,1 minuten per dag stabiel is.

NPO Radio 2 en Qmusic

NPO Radio 2 is opnieuw in de doelgroep 13+ de meest beluisterde radiozender met een marktaandeel van 13,5 procent (dat is een stijging van 0,5 procent). Bij de doelgroep 20-49 is Qmusic net als in februari en maart 2024 met een marktaandeel van 22,5 procent (-0,5 procent) de best beluisterde radiozender. Bij de doelgroep 25-65-jarigen is NPO Radio 2 de marktleider met 15,1 procent, dankzij 0,4 procent stijging in marktaandeel. Qmusic zakt daar naar de tweede plek ook al is het marktaandeel met 14,9 procent stabiel.  

Als gekeken wordt naar maandbereik is Sky Radio de grootste zender bij de doelgroep 13+ met 7,4 miljoen personen, Qmusic is dat bij 20-49-jarigen (3,7 miljoen) en ook bij 25-67-jarigen (5,295 miljoen).

Verder valt op dat Radio 10 0,5 procent marktaandeel inlevert (9,4 procent), NPO Radio 5 ook een 0,5 procent inlevert en de meeste radiostations redelijk stabiel blijven. Wel valt op dat Kink daalde naar 0,5 procent marktaandeel daalde (was 0,7 procent in maart 2024) en ook in 20-49 daalde naar 0,6 procent (was 1,1 procent).  De radiozender verkreeg per 23 januari 2024 in de Randstad FM-dekking. 

FM weer meest gebruikte medium

Opvallend is dat FM opnieuw het best beluisterde medium is meet 32,1 procent en daarmee online beluistering voorbijstreeft. Online wordt door 31,1 procent gebruikt (was 32,2 procent in maart 2024)  Kabel/iptv en dergelijke is licht gedaald  naar 15,7 procent en DAB+-beluistering licht gestegen naar 17,5 procent. Overige beluistering waaronder visual radio is stabiel met 3,6 procent. 

Het volledige Audify maandrapport april 2024 is hier te vinden.

www.audify.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Audify: radioreclamebestedingen stijgen 10,2 procent

06-05-2024 | 11:07:00
In het eerste kwartaal is de omzet in de radioreclamesector gestegen naar 48,8 miljoen euro. Dat is 10,2 procent meer vergeleken met het eerste kwartaal van 2023

[Audify] NMO-maandcijfers maart 2024: NPO Radio 2 nog steeds grootste radiozender; Qmusic grootste in 20-49/25-65

09-04-2024 | 16:41:00
Audify heeft de maart-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars licht gedaald is naar 131,1 minuten per dag (was 135,5 minuten)

Audify Maandrapport met NMO-maandcijfers februari 2024

19-03-2024 | 15:21:00
Audify heeft de februari-maandcijfers bekendgemaakt aan de hand van cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Daaruit blijkt dat de luistertijd van radioluisteraars licht gestegen is naar 135,5 minuten per dag (was 132,8 minuten)

[Interview] Liedewij Hentenaar (Audify): wij verwachten dat audio in 2024 opnieuw piekt

19-02-2024 | 18:13:00
Liedewij Hentenaar is directeur van Audify. Audify is de marketingorganisatie die audiomakers en verkoophuizen in de audio/radiomarkt vertegenwoordigt. Tevens is Audify één van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek

[Marktonderzoek] Audify Maandrapport met NMO-maandcijfers januari 2024

16-02-2024 | 14:58:00
Audify heeft zijn maandrapport gepresenteerd met onder meer de januari-cijfers van het NMO Luisteronderzoek. Qmusic eerste bij 20-49, Kink op FM en Radio Veronica en NPO 3FM blijven laag scoren
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.