Marketing Report
bGenius verandert naam in Kinesso - portfolio ondergebracht in IPG’s Marketing Intelligence Engine nieuws

bGenius verandert naam in Kinesso - portfolio ondergebracht in IPG’s Marketing Intelligence Engine

Technologiebedrijf bGenius (onderdeel van het Amerikaanse beursgenoteerde IPG) zal verder gaan onder de naam Kinesso en heeft haar producten ondergebracht in IPG’s Marketing Intelligence Engine (MIE).

Rebranding Kinesso

De afgelopen vijftien jaar heeft bGenius, eerst onderdeel van Traffic4U en later Mediabrands, oplossingen ontwikkeld gericht op search en social advertising voor adverteerders in Nederland. Met de rebranding naar Kinesso gaat het bedrijf door als één techbedrijf en zijn de producten van beide partijen samengebracht in één martech-platform genaamd Marketing Intelligence Engine (MIE). 

Sander Koning, Managing Director van Kinesso: "Zo’n drie jaar geleden deelde IPG het nieuws dat Kinesso een martech-platform ging lanceren. bGenius is met de search- en social-oplossingen een perfecte aanvulling. Twee jaar geleden is deze koers ingezet en het zorgt ervoor dat onze productontwikkeling in een enorme stroomversnelling is gekomen. Daarnaast biedt de integratie met de Marketing Intelligence Engine een complete oplossing voor marketeers."

Complete oplossing voor marketeers

De teams in Groningen blijven verantwoordelijk voor de wereldwijde productontwikkeling voor search, social en e-commerce binnen IPG. Met de toegenomen investeringen vanuit IPG en de strategische partners wordt er vanuit Groningen gewerkt aan de toekomst van search, social en e-commerce. Inmiddels werken er teams in Colombia, Maleisië en Australië mee aan de producten. 

Kinesso is de wereldwijde Data en Technologie tak van Interpublic Group. Het bedrijf zit wereldwijd in meer dan 37 landen en is een Great Place To Work Certified bedrijf. De software die gemaakt wordt door bGenius focust zich op search, social en e-commerce en is onderdeel van Kinesso’s Marketing Intelligence Engine.

MIE is een platform voor marketeers om vanuit één platform naadloos tussen applicaties te wisselen en data in te kunnen zetten in verschillende campagnes. Onder Kinesso vallen ook Matterkind en Acxiom (data). 

www.kinesso.com

www.wearemie.com

www.ipgmediabrands.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief