Beeld & Geluid koopt BM; FC Klap blijft tot minstens 2025 betrokken

Beeld & Geluid koopt BM; FC Klap blijft tot minstens 2025 betrokken

De stichting Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid (Beeld & Geluid) blijkt op 1 juli 2022 het merk en de uitgave BM te hebben gekocht van FC Klap. BM is vooral bekend als Broadcast Magazine, de naam die de uitgave voorheen voerde.

FC Klap blijft tot minimaal 1 juli 2025 uitvoerder van de activiteiten van BM. Daarmee blijft de facto FC Klap verantwoordelijk voor het uitgeven van het blad, de website en de evenementen (Broadcast  Media Society, BMYoung, Creative Cup, BM Games, Mediapersoon van het jaar en de International Media Top Convention. Rob Klap blijft aldus de uitgever; Jeroen te Nuijl hoofdredacteur, Erik Klap is adjunct-uitgever, Luc te Nuijl blijft verantwoordelijk voor de sales waarbij medewerkers van FC klap verantwoordelijk blijven voor de traffic, redactie en (video)content.

Beeld & Geluid wil volgens eigen zeggen ieders leven in de media versterken als missie door media-erfgoed levend te houden, verantwoord mediagebruik te stimuleren en het vrije woord in tekst, beeld en geluid te bevorderen.

Formeel is Beeld & Geluid op grond van de Mediawet opgedragen om het media-archief van de landelijke publieke omroep in stand te houden en te exploiteren. Hiertoe krijgt het jaarlijks subsidie uit onder emeer de mediabegroting. In 2022 verkreeg de stichting in totaal 34,8 miljoen euro aan subsidie (inclusief ‘overige bijdragen’).

Volgens een woordvoerder van Beeld & Geluid wil het instituut graag het clubhuis zijn van de media om ieders leven in de media te vieren en te versterken en dat kan volgens Beeld & Geluid beter met het aanhaken van partijen als BM. Volgens de woordvoerder doet Beeld & Geluid veel meer dan archivering met het organiseren van verschillende activiteiten voor diverse doelgroepen. Zo werkt Beeld & Geluid veel met (commerciele) partijen van Philips tot Netflix en van AkzoNobel tot producenten en omroepen. BM past hier ook bij volgens Beeld & Geluid.

FC Klap was sinds 1 januari 2010 eigenaar van de titel Broadcast Magazine. Het is niet duidelijk waarom Beeld & Geluid en BM de overname niet actief uitdragen.

www.broadcastmagazine.nl

www.fcklap.nl

www.beeldengeluid.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Whitepaper] Screenforce: Waarom TV nog steeds de basis vormt van effectiviteit

16-04-2024 | 10:34:00
Marketinggoeroe Peter Field is het meest bekend vanwege zijn effectiviteitonderzoeken en vanwege zijn interessante presentaties tijdens internationale marketingcongressen

Daan Dekkers versterkt team Marketing Report

31-01-2024 | 13:15:00
Daan Dekkers (22, Haarlem) versterkt het team van Marketing Report als Junior Redacteur en Junior Event Manager

Marketing Report 2023 in cijfers: aantal unieke bezoekers stijgt met 67,2%

28-12-2023 | 11:41:00
Het hele jaar door rapporteren we over hoe het gaat met alles en iedereen in de business. Sta ons toe in dying moments van 2023 een bericht over onszelf te plaatsen. Want dat is belangrijk voor onszelf, onze partners en partijen die partner willen worden.

[Marketing Report TV] Suzanne Walgreen over ArtikelPro

02-11-2023 | 06:37:54
Suzanne Walgreen, Content Consultant bij ArtikelPro, is te gast bij Marketing Report TV. We spreken haar over het wedergebruik van online content

Internationale nieuwsbrief Marketing Report: 10.000 abonnees binnen twee weken tijd

25-08-2023 | 17:05:00
We staan er nog steeds een beetje van te kijken, als we eerlijk zijn. Ja, we waren al een tijdje bezig op MarketingReport.one - nou ja ook weer niet zo heel erg lang; ja we hebben een paar miljoen leden in onze internationale LinkedIn-groepen en we hebben ook tienduizenden volgers op LinkedIn - dat zal allemaal best
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.