[Column] Jasper Duijf (Lemon CXbyEX): Boost je business door de klant- en werknemersbeleving te integreren in je merk

[Column] Jasper Duijf (Lemon CXbyEX): Boost je business door de klant- en werknemersbeleving te integreren in je merk

In de snelle en veeleisende wereld van vandaag, waar technologie voortdurend evolueert en de verwachtingen van klanten steeds hoger worden, staan merken voor de uitdaging om relevant te blijven en een sterke band op te bouwen met zowel hun klanten als hun werknemers.

Klanten zijn loyaal aan merken die ze vertrouwen en waar ze van houden. Het is daarom niet voldoende om enkel producten en diensten van hoge kwaliteit aan te bieden; klanten verlangen naar een totaalervaring die hen raakt op een persoonlijk niveau.

Een essentieel aspect van deze totaalervaring zijn werknemers. Zij maken het verschil doordat zij het gezicht en de stem van het merk zijn in de interactie met klanten.

Door zowel de klant- als werknemerservaring goed te integreren in het merk, kunnen merken een consistente en authentieke boodschap uitdragen die zowel intern als extern resoneert. Het is daarom niet alleen van belang om klanten tevreden te stellen met uitzonderlijke service, maar ook om werknemers goed te betrekken in het merkverhaal.

Je werknemers spelen een cruciale rol in het succes van een merk

Werknemers bepalen de klantervaring, dus zorg er eerst voor dat hun ervaring goed is. Gelukkige en betrokken werknemers die zich verbonden voelen met de waarden en missie van het merk dragen sneller bij aan een positieve klantbeleving en trekken zelfs eerder nieuwe business aan.

"People don't remember what you said or what you did but how you made them feel"

Daarom is het van belang om te investeren in een werknemerservaring die ervoor zorgt dat werknemers zich gewaardeerd en betrokken voelen bij het merk.

Een goed gedefinieerde employee experience-strategie zorgt ervoor dat werknemers weten hoe zij het merk juist en consistent uit kunnen dragen. Werknemers begrijpen beter hoe hun rol bijdraagt in het geheel en het verhoogt het belang om bij te dragen aan een uitzonderlijke klantervaring op alle contactpunten. Door deze strategie te integreren in bestaande praktijken en routines, kunnen werknemers in staat worden gesteld om merkloyaliteit te stimuleren en een onverslaanbare klantbeleving te bieden.

Toch geven veel bedrijven nog geen prioriteit aan het integreren van klant- en werknemerservaring in hun merkverhaal. Dit terwijl het juist een van de sleutels is tot het succesvol kunnen waarmaken van de merkbelofte.

Door een geïntegreerde aanpak te hanteren, waarbij zowel klanten als werknemers centraal staan, kunnen merken een sterke basis leggen voor groei en succes op de lange termijn.

Wij vinden het daarom hoog tijd dat merken hier gericht werk van maken en erkennen dat hier een groot concurrentievoordeel te behalen valt. Bij Lemon CXbyEX helpen we merken in staat te stellen uit te blinken in zowel klant- als werknemerservaringen. Onze aanpak is eenvoudig maar krachtig: we inspireren en activeren werknemers door middel van emotionele verhalen, boeiende campagnes en energieke ervaringen die een gevoel van eigenaarschap en trots voor het merk stimuleren.

CXbyEX strategic framework model

Met ons bewezen CXbyEX strategic framework richten we ons op het naadloos integreren van de klantbeleving en de werknemerservaring in het merk. Door merkovertuigingen om te zetten in tastbaar gedrag, creatieve communicatie en slimme tools, stellen we teams en individuen in staat om de merkwaarden uit te dragen bij elke interactie.

Het versterken van zowel de klant- als de werknemerservaring is dus niet alleen een slimme zet, maar ook een noodzaak om uit te blinken in de competitieve markt van vandaag.

Laten we samen aan de slag gaan om zowel de klantervaring als de werknemerservaring te versterken en zo de harten van zowel klanten als werknemers te raken. Op naar langetermijngroei van je merk.

Lets go!

--

Jasper Duijf is Lead Lemon CXbyEX bij Lemon Scented Tea.

www.lemonscentedtea.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Interview] Jasper Duijf: Om loyaliteit te verdienen, moeten merken meer bieden dan alleen hoogwaardige producten en diensten

14-06-2024 | 11:34:17
Jasper Duijf is Lead Lemon CXbyEX bij Lemon Scented Tea. We spreken hem over het belang van betrokken werknemers, hoe je als bedrijf of merk het vertrouwen wint van klant en medewerker, en zijn persoonlijke missie.

[Interview] Gijsbregt Vijn (Lemon Scented Tea): Let’s go is ons mantra; onverschilligheid onze tegenstander

21-05-2024 | 17:56:00
Gijsbregt Vijn is de eigenaar en CEO van Lemon Scented Tea. We spreken hem over het creatieve bureau, over Lemon CXbyEX, trends en ontwikkelingen in de markt

[Vacatures] Lemon Scented Tea zoekt een Account Manager

14-05-2024 | 11:06:00
Lemon Scented Tea is per direct op zoek naar Account Manager

Lemon Scented Tea trekt Jasper Duijf aan als Lead CXbyEX

10-05-2024 | 09:51:07
Als Lead CXbyEX gaat Jasper samen met het team van Lemon aan de slag om vanuit de kern van het merk de klantbeleving naar een hoger niveau tillen

Marketing Report feliciteert alle partners met hun ADCN Lampen 2024

09-05-2024 | 15:14:00
TBWA\NEBOKO, Ambassadors, Amp.Amsterdam, DEPT, Cheil, Joe Public en N=5 wonnen of waren betrokken bij 45 lampen
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.