05-03-2024
Hits: 1029
Door: Daan Dekkers | Kanaal:
creatie
Blue Band Nederland lanceert Skip the Cow-campagne
De Blue Band Skip the Cow-campagne laat consumenten nadenken over de logica van boter. Hoofdrolspeler in deze campagne is Blue Band Roombeter, een 100 procent plantaardig alternatief voor boter met minstens 75 procent minder klimaatimpact. De campagne is gericht op de Nederlandse consumentenmarkt en heeft als doel de positie van Blue Band binnen Nederland te versterken.
Bas Michel, Country Manager Upfield Nederland: "Voor een merk als Blue Band is het logisch een voortrekkersrol te pakken in de duurzaamheidstransitie. Met Roombeter bieden we de consumenten een keuze die aansluit bij moderne Nederlandse eetgewoonten. 56 procent van de Nederlanders zoekt momenteel naar plantaardige opties omdat ze weten dat hun keuzes invloed hebben op het milieu. Blue Band Roombeter heeft minstens 75 procent minder impact op het klimaat dan boter. Met de Skip The Cow-campagne willen we consumenten op een leuke en inspirerende manier laten weten dat er alternatieven zijn om uit te kiezen. Daarnaast willen we onze papieren kuip onder de aandacht brengen."
De wereldwijde Skip the Cow-campagne is bedacht door creatief bureau Pablo uit London en omvat OOH, TV, VOD, digitale content, social media content, experiential en PR. De campagne wordt op innovatieve wijze zichtbaar gemaakt in landelijke supermarkten. De campagne voor de Nederlandse markt is ontwikkeld door een team van bureaus, waaronder UM Media, The Romans PR, DEPT Social en Barracuda Unincorporated.
Als onderdeel van de campagne organiseert Blue Band op 12 april een Skip the Cow-event in Amsterdam, waar veranderende Nederlandse gewoontes op het gebied van duurzaamheid en voeding centraal staan. In een eenmalige presentatie neemt artiest Vjèze Fur, Freddy Tratlehner, deze veranderingen op unieke wijze onder de loep.
www.um.nl
www.wearetheromans.com
www.deptagency.com
www.wearebarracuda.com
www.blueband.com
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
![](//marketingreport.nl/images/2024/Q2/M100_Marketing_Report_Koop_NU-Kaarten.jpg.png)
Lees ook:
21-05-2024 | 22:38:00
Het creatief bureau DEPT heeft een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Lotus Biscoff. Onder de noemer You gotta Biscoff wordt deze campagne kracht bijgezet waarbij het verlangen naar het koekje wordt aangewakkerd
09-05-2024 | 15:14:00
TBWA\NEBOKO, Ambassadors, Amp.Amsterdam, DEPT, Cheil, Joe Public en N=5 wonnen of waren betrokken bij 45 lampen
02-05-2024 | 13:06:00
Remy zal de leiding nemen over de processen en operatie, waarmee hij veel ervaring en visie inbrengt
20-03-2024 | 10:06:00
In de volgende fase beoordeelt de ABC jury de door de longlist kandidaten aangeleverde whitepapers.
17-03-2024 | 20:50:00
Op vrijdag 15 maart was de eerste editie van Agency at Night, een feestelijke avond in Rotterdam tijdens welke deelnemende reclamebureaus de deuren openen, geïnspireerd door het al jaren succesvolle AdNight in Amsterdam
12-03-2024 | 14:57:23
Kijk op vrijdag 15 maart tijdens Agency at Night één avond binnen bij de digitale en creatieve bureaus van Rotterdam.
12-03-2024 | 10:22:00
Studio Dumbar/DEPT nam het voortouw bij het ontwerpen van een motion systeem dat creativiteit viert en de enorme community van creators inspireert
01-03-2024 | 09:53:37
De uitbreiding naar Frankrijk brengt uitdagingen met zich mee, zoals het verschil in taal tussen Belgisch-Frans en Frans.
23-02-2024 | 10:32:19
We geloven in de krachtige synergie tussen technologie en marketing. Onze Depsters zijn daarom ook evenredig verdeeld over deze disciplines
15-02-2024 | 10:27:00
Lucas Nutbey is te gast bij Marketing Report TV. Hij spreekt over de belofte van DEPT en de ontwikkelingen op het gebied van social commerce en AI
30-01-2024 | 10:56:00
Het biedt een eenvoudige oplossing die website-eigenaren wereldwijd ongecensureerde nieuwsverhalen kan laten hosten en de echte verhalen naar buiten brengt
26-01-2024 | 09:35:05
DEPT is dit jaar niet alleen een partner, maar investeert in The Best Social Awards door het merk en de awards in de schijnwerpers zetten.
06-12-2023 | 15:17:56
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews
17-11-2023 | 08:00:00
Lucas Nutbey geeft hiermee een antwoord op de toenemende klantvraag naar geïntegreerde tech- en marketingdiensten
13-10-2023 | 11:49:00
DEPT werd aangehaakt voor de mediastrategie, media-inkoop en het ondersteunen bij de selectie van de creatieve uitingen