BM roept Sven Sauvé uit tot Mediapersoon van het jaar 2023

BM roept Sven Sauvé uit tot Mediapersoon van het jaar 2023

Sven Sauvé, CEO van RTL Nederland, is door het omroepvakblad BM (voorheen Broadcast Magazine) uitgeroepen tot Mediapersoon van het jaar 2023. Het is de 33e keer dat BM deze prijs uitreikt. De redactie van het vakblad, onder leiding van hoofdredacteur Jeroen te Nuijl, bepaalt wie deze titel één jaar lang mag dragen. BM is een uitgave van Beeld & Geluid dat door FC Klap (Rob Klap en Eric Klap) wordt uitgegeven.

Sven Sauvé is sinds 2017 CEO van RTL Nederland en behaalde in de Media 100 een dertiende positie, net als de editie van vorig jaar. BM roemde de prestaties van Videoland met 2,9 miljoen abonnees evenals de goede financiele prestaties in 2022 (ook al zijn die minder in 2023). Ook de omvorming van een tv-bedrijf naar een B2C-mediabedrijf werd geroemd. Arjen Lubach was in 2022 de Mediapersoon van het jaar en bekleedt bij de Media 100 de eerste positie.

www.broadcastmagazine.nl

www.rtlnederland.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Videoland verhoogt prijzen

22-07-2024 | 17:48:38
Videoland verhoogt per 26 augustus 2024 zijn prijzen met 1 euro per maand. Het basisabonnement met reclame zal voortaan 5,99 euro per maand kosten; het plusabonnement zonder reclame zal10,99 euro per maand kosten en het premiumabonnement 12,99 euro per maand

RTL Nieuws werkt aan een dagelijkse Videoland-editie

13-07-2024 | 17:44:43
RTL Nieuws werkt aan een dagelijkse editie van zijn journaal ten behoeve van Videoland. Inmiddels worden daartoe pilots gemaalt. De bedoeling is dat deze eind 2024 gelanceerd zal worden voor de Videoland-abonnees

[Interview] Carla der Kinderen (Ad Alliance/RTL Nederland): Het doel is de leidende partij te zijn in het SAVOD-domein

05-07-2024 | 00:02:00
Carla der Kinderen is Director Marketing, Intelligence & Operations bij Ad Alliance (RTL Nederland). We spreken haar over onder meer de ontwikkelingen op het vlak van SAVOD bij Ad Alliance

Ton Rozestraten (Ad Alliance) maakt gehakt van NMO in Cannes - inmiddels weer full commitment

04-07-2024 | 23:51:00
Ton Rozestraten heeft zich namens Ad Alliance (Nederland) tijdens een door (het internationale) RTL Ad Alliance georganiseerd evenement op het zogeheten RTL Beach in Cannes met zeer harde woorden uitgesproken tegen het beleid van het NMO (Nationaal Media Onderzoek) en dreigde desnoods (met Screenforce) uit NMO stappen

Videoland en Ad Alliance met Branded Strip en Eye Catcher

24-06-2024 | 11:00:00
De streamingdienst Videoland en het reclameverkoopbedrijf Ad Alliance zijn enkele weken geleden begonnen met het aanbieden van zogeheten Branded Strip en Eye Catcher mogelijkheden

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.