BNR Nieuwsradio en Natwerk bundelen krachten
BNR Nieuwsradio en Natwerk kondigen hun samenwerking aan om het BNR-merk naar nieuwe hoogten te brengen.
Relevant blijven
De afgelopen tijd heeft BNR Nieuwsradio een transformatie ondergaan. Deze vernieuwingen onderstrepen de missie van het merk om relevant te blijven en in te spelen op de veranderende behoeften van het publiek. BNR heeft zich namelijk ook gevestigd als een podcastmerk met stevige groei. Het cross-platform gebruik en het versnellen van de overstap naar digitale radio brengen nieuwe uitdagingen met zich mee.
In deze samenwerking zal Natwerk een cruciale rol spelen bij het ontwikkelen van strategie en concepten om BNR nog beter te positioneren als sterke audiocontent provider op het gebied van politiek en zakelijk nieuws. Natwerk ziet dit als een kans om hun propositie te bewijzen.
Eerder geen vast bureau
De afgelopen twee jaar heeft BNR Nieuwsradio niet samengewerkt met een bureau voor wat betreft de marketing/campagne-strategie. D8 heeft voor BNR Nieuwsradio afgelopen jaar de rebranding ontwikkeld en ondersteund bij de uitrol hiervan. BNR Nieuwsradio zegt desgevraagd toe te zijn aan de doorvertaling hiervan en wilde hier graag met een lokale partij werken die met name sterk is in activatie en de ontwikkeling van campagnes die spraakmakend zijn.
Er is geen pitch geweest. Natwerk heeft meegewerkt in het traject voor de rebranding. Gezien hun ervaringen bij andere klanten heeft BNR Nieuwsradio ze in het achterhoofd gehouden.
Natwerk is in ieder geval actief met de komende campagne die de radiozender in de winter gaat uitrollen. BNR Nieuwsradio hoopt een en ander volgend jaar een vervolg te kunnen geven. De rol van Natwerk zal zijn de creatieve opzet te doen, waarbij BNR Nieuwsradio de uitrol in eigen huis zal doen.
Meer persoonlijkheid, kleur en lef
Nino Stoffels, strateeg bij Natwerk: "Een relevant merk dat gedurfde keuzes wil maken en inspeelt op waar de doelgroep behoefte aan heeft."
Sharine de Rooij, marketingdirecteur van BNR Nieuwsradio: "We maken een geweldig nieuwsproduct. We willen meer persoonlijkheid, meer kleur en meer lef aan het merk geven. We beschikken over de meest kritische journalisten en redacteuren in de branche, we leveren relevante content voor ondernemers, podcastliefhebbers en voor het politieke speelveld. Dit willen we gaan vertellen."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
FD Mediagroep start radiostation BNR Business Beats
Happy Horizon sponsor van CMOtalk op BNR
BNR werkt aan AI-stemhulp OpenVerkiezingen met Stichting Open Politiek
BNR Nieuwsradio lanceert vervolg onderzoekspodcast Hoge Bomen: DPG Media
Markteffect: Samenwerking in podcastadvertenties tussen BNR en Bitonic
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen