Bravoure haalt drie Amsterdamse musea binnen

Bravoure haalt drie Amsterdamse musea binnen

Drie Amsterdamse musea hebben gekozen voor digital-first strategisch bureau Bravoure om hun digitale platformen te ontwikkelen. De platformen gaan allemaal dit jaar live. 

Maurice Seleky,
hoofd Communicatie & Marketing Amsterdam Museum: “Wij hebben als Amsterdam Museum gekozen voor Bravoure, vanwege hun jarenlange ervaring en expertise op het vlak van digitale diensten. Hun werk voor de websites van Paradiso, ITA en ADE is toonaangevend. We kijken ernaar uit om samen met hen voor ons museum een nieuw digitaal voorportaal te ontwikkelen waar naast een helder museaal aanbod ook ruimte is voor inspiratie en verdieping. Wordt vervolgd.”

Amsterdam Museum

Amsterdam Museum wil verschillende (collectie-)websites samenbrengen op één platform. Daarnaast wordt het museum gerestaureerd en verbouwd en vertrekt een deel van de collectie naar de Hermitage. Bravoure creëert relevantie en zichtbaarheid in die periode door het museum ook online tot leven te brengen. In augustus dit jaar volgt de lancering van het platform waarin plek is voor de verschillende exposities. 

Oude Kerk 

De Oude Kerk wil haar positie als (context specifieke) hedendaagse kunstinstituut verstevigen en de online zichtbaarheid vergroten. Bravoure voelt de diversiteit van het merk aan en vertaalt dit naar een toegankelijk digitaal concept. Het platform ontsluit niet alleen alle huidige verhalen, tentoonstellingen en collectie, maar fungeert ook als archief. De verbinding tussen het kunstinstituut, een (lokale) ontmoetingsplek en alle andere functies van de Oude Kerk zal door Bravoure nog meer worden versterkt. Naar verwachting is het platform live vanaf september 2022.

Moco

Het Moco museum op het Museumplein is een groot succes en heeft nog meer ambities. Zo kondigde het museum recent de eerste uitbreiding in Barcelona aan, kwam de eerste editie van hun magazine uit en heeft momenteel een NFT expositie lopen. Bravoure zal een online user experience ontwikkelen die naadloos aansluit bij de veelal Gen Z bezoekers. In juli 2022 wordt het platform gelanceerd.

Anthony Thissen, oprichter en strategy director Bravoure: “Ik ben verheugd dat onze track record de musea heeft getriggerd ons te vragen te pitchen. Met deze drie organisaties als opdrachtgever verstevigen we onze positie in de culturele sector. Dat ze zo verschillend zijn qua vraag en uitdagingen en vooral in onze uitwerking laat zien dat we de key requirements voor elke doelgroep snappen en passende en visueel aantrekkelijke platforms op maat kunnen bedenken en opleveren.”

www.bravoure.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.