Buro Dirigo ontwikkelt publiekscampagne werkorganisatie BUCH

Buro Dirigo ontwikkelt publiekscampagne werkorganisatie BUCH

De publiekscampagne Samen goud voor elkaar is van start in Bergen, Castricum en Heiloo. Met de campagne willen de gemeenten de sociale basis in de regio versterken. De publiekscampagne is ontwikkeld in nauwe samenspraak met twaalf maatschappelijke organisaties en helpt partijen om samen te werken binnen het sociaal domein. Het Haarlemse Buro Dirigo tekende voor de strategie, het creatieve concept, ontwerp en de productie.

Over de campagne

Vanuit de gedachte Jouw aandacht is goud waard wordt het belang van directe onderlinge betrokkenheid tussen inwoners opnieuw op de kaart gezet. De campagneboodschap is inclusief geformuleerd; iedere persoon kan aandacht geven aan een mede-inwoner. Een positieve, empowering boodschap die een nieuwe sociale norm zet en inwoners uitnodigt hieraan bij te dragen. Want aandacht is het kleinste en tegelijk meest bijzondere wat we elkaar kunnen geven... en dat voelt goed!

In de campagne worden inwoners met aansprekende voorbeelden, inspirerende verhalen en laagdrempelige acties verleid om iets vaker naar elkaar om te kijken. De website www.samengoudvoorelkaar.nl vervult hierin een centrale rol. Inwoners kunnen ook een quiz spelen om te ontdekken wat voor gouddoener ze zijn. Dit resulteert in direct toepasbare gouden tips.

De campagne leent zich voor een gelaagde inzet en sluit daarmee aan bij het beleid van de gemeenten Bergen, Castricum en Heiloo dat zowel gericht is op het vergroten van de individuele veerkracht van inwoners als op het versterken en ontsluiten van het hulpaanbod. Daarom bevat de campagnewebsite ook een overzicht van passende vacatures voor vrijwilligerswerk bij de maatschappelijke partners en lokale verenigingen.

De campagne is dit jaar in meerdere flights te zien op abri’s, borden, posters, krantenadvertenties en social media.

www.burodirigo.nl

www.werkenbijdebuch.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Springbok: Time to Make Sense 2024, Biesbosch. Een verslag

20-09-2024 | 13:36:00
Een jaar nadat de dierentuin van Antwerpen host was van Springbok's Time to Make Sense Summit, is het dit jaar de beurt aan de Biesbosch. Eens per jaar organiseert Springbok een inspiratie event voor klanten en medewerkers en dat doet Spingbok zo zuiver mogelijk. Dat betekent: 100% inspiratie en 0% promotie.

[Vacatures] Joe Public Amsterdam zoekt een Account Manager

20-09-2024 | 13:03:00
Joe Public Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager

[Vacatures] Joe Public Amsterdam zoekt een Account Director

20-09-2024 | 12:46:00
Joe Public Amsterdam is per direct op zoek naar Account Director

[Behind The Slash] Rik Ledder: Creativiteit is niet een zinnetje of een mooie design-skill, het is vooral een concept

19-09-2024 | 14:00:00
Marketing Report maakt een serie interviews met interessante mensen die werken bij TBWA\Neboko. Het spits wordt afgebeten door CEO Rik Ledder.

VENGEAN ontwikkelt rebranding detacheringsbureau Trinamics

19-09-2024 | 10:59:00
Met de rebranding versterkt Trinamics haar positie als detacheringsbureau voor zowel opdrachtgevers als tech talent.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.