bvA-directeur Henriette van Swinderen voorzitter National Associations Council
bvA-directeur Henriette van Swinderen is benoemd als nieuwe voorzitter van de National Associations Council (NAC) van de World Federation of Advertisers (WFA). Henriette van Swinderen was al lid van het Executive Committtee van WFA en zal deze rol vervullen naast haar huidige functie bij bvA.
In de National Associations Council (NAC) komen de vertegenwoordigers samen van meer dan zestig nationale adverteerdersorganisaties, waaronder ANA (USA), ISBA (UK), UDM (Frankrijk), OWM (Duitsland), UBA (België) en bvA. Ze delen kennis, insights en best practices en zorgen dat de wereldwijde belangenbehartiging door WFA gevoed wordt door de ervaringen op nationaal niveau. Dankzij deze effectieve samenwerking kunnen afspraken die WFA maakt, bijvoorbeeld met de global platforms en WFA-initiatieven, op nationaal niveau worden uitgevoerd. Dit gaat bijvoorbeeld om GARM en HALO-cross mediaonderzoek.
Henriette van Swinderen: "Het is een eer om het NAC-voorzitterschap over te nemen. Nationale verenigingen helpen marketeers om de grote uitdagingen in onze industrie aan te pakken, op zowel lokaal als internationaal niveau. Het is belangrijker dan ooit om van elkaar te leren. De samenwerking via de NAC binnen WFA-verband is een geweldige manier om onze leden en de gehele industrie te ondersteunen."
Samenwerken aan complexe vraagstukken
De industrie heeft te maken met zeer complexe vraagstukken, zoals transparantie van data, behoud van het pluriforme medialandschap, het ontwikkelen van duurzame proposities en een effectieve diversiteit- en inclusiviteitsaanpak. bvA zet zich namens adverteerders in Nederland in voor een gezond marketing-ecosysteem. Dankzij de samenwerking binnen de NAC kan bvA gebruikmaken van wereldwijde kennis en ervaring over effectieve en duurzame marketing-communicatie en die delen met haar leden op nationaal niveau.
Henriette van Swinderen volgt bij WFA Ron Lund op, voormalig president en CEO van de Canadese adverteerdersvereniging ACA. Hij ging in februari met pensioen. Henriette is al meer dan 30 jaar actief in de marketingindustrie en heeft voordat zij bij bvA kwam CMO-rollen vervuld bij P&G Benelux, T-Mobile Nederland (Odido) en Schoonenberg.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bas Verheijen (HEMA) kandidaat-bestuurslid voor de bond van adverteerders
Els Dijkhuizen (Heineken) beoogd nieuw bestuurslid bvA
bvA: Hornbach 150e lid en Brenda Smith uit bestuur
Screenforce over de bvA-Webinar over de aandachtseconomie
Reclamebranche gaat standaard ontwikkelen voor eigen CO2-emissies
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen