[Campagne] SuperRebel: Echte Mannekes kunnen de pot op

[Campagne] SuperRebel: Echte Mannekes kunnen de pot op

Wie niet groot is moet slim zijn. Dat geldt zeker voor de Echte Mannekes. Qua smaak overtreffen ze alle concurrenten, maar qua budget moeten ze het afleggen. Dat is zeg maar een beetje uitgekleed. Ondanks dat zijn de verschillende Mannekes zeer gewild in de supermarkt en bij benzinestations. Niet in de laatste plaats dankzij de slimme, exclusieve marketing. Eigenlijk is er maar één relevante plek waar de Mannekes zichzelf aanprijzen, en dat is het toilet. 

Door exclusief te kiezen voor toiletvertising refereren de Mannekes niet alleen aan hun beroemde evenbeeld Manneke Pis, maar krijgt hun boodschap ook een extra lading. Door te kiezen voor één middel, scheelt de Mannekes een hoop. Niet alleen budget, maar ook gezeik. Van bijvoorbeeld mediabureaus, die menen dat de Mannekes op TV moeten, of op de radio. Wat de Mannekes betreft kunnen die de pot op. Als ze iets doen naast toiletvertising, dan is het hooguit een potcast. De enige uitzondering die ze maken zijn de Zure Mannekes, die zitten op X, voorheen Twitter. Maar dat noemen ze niet voor niets het riool van socicial media. 

Zie de campagne  hier

Het mooie van toiletvertising is, dat het op verschillende plekken kan. Natuurlijk binnen de horeca, maar vooral ook onderweg, op benzinestations. Dit is voor de Mannekes een geweldige plek, omdat ze hier niet alleen op het toilet te koop lopen, maar ook in het schap liggen. Een andere plek waar je de Echte Mannekes op het toilet kunt vinden, is in voetbalstadions. Zo is iedere voetbalfan iedere wedstrijd verzekerd van een lekkere pot. Op dit moment zijn er contractbesprekingen om te kijken of de Mannekes zich niet exclusief aan een voetbalclub kunnen verbinden

Uiteindelijk zorgt de keuze voor de pot ervoor dat het budget van de Mannekes niet verwatert en marketing fungeert als een krachtige, gerichte straal. Het toilet is voor de Mannekes in potentie de beste plek om de doelgroep te raken.

www.superrebel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

SuperRebel lanceert socialmediastrategie voor Mannekes

17-07-2024 | 08:56:00
Elk Manneke zal zijn eigen unieke persoonlijkheid en mening delen, waarmee ze opvallen in de typische sociale mediawereld.

[Column] Arjan Hoekstra (SuperRebel): De omgekeerde wereld

02-07-2024 | 11:49:00
Tijdens de PR Awards was het de omgekeerde wereld en vielen we als creative agency tussen de PR-bureaus in de prijzen

SuperRebel geeft Teamleader focus

01-07-2024 | 08:56:49
Het bedrijf wilde een stap zetten op het vlak van communicatie en schakelde SuperRebel in om dit te verbeteren en een campagne te ontwikkelen.

SuperRebel ontwikkelt merkstrategie voor DCB

28-06-2024 | 09:13:08
Het bedrijf is bekend van pompstations waar duurzame(re) brandstoffen te tanken zijn.

[Dutch PR Awards 2024 WINNAAR] SuperRebel: Ok Bloomer

27-06-2024 | 13:00:00
SuperRebel Agency is an independent, internationally oriented creative company. We develop brave new brands and we energize existing brands

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.