Canvas wordt per 4 september VRT Canvas

Canvas wordt per 4 september VRT Canvas

Op 4 september 2023 wijzigt de tweede zender van de VRT zijn naam in VRT Canvas. Dit is een stap die volgens  de VRT past binnen de VRTRN 2030-strategie, waarmee de VRT wil uitgroeien tot een centraal digitale mediaorganisatie. Op 1 mei 2023 werd de naam van de eerst tv-zender van de VRT al gewijzigd in VRT 1, waarmee de Vlaamse publieke omroep zijn VRT-merk voortaan centraal stelt bij zijn tv-kanalen en laat aansluiten bij de merken VRT NWS en het VOD-merk VRT Max.

De rebranding van VRT Canvas kwam tot stand door een samenwerking tussen VRT (met Marketing Manager Elisabeth Roelandt, Brand Manager Saartje Vanderstukken en Marketing Producer Rebecca Van de Voorde) en het brand consultancy bureau Saffron & Gédéon.

Elisabeth Roelandt,  Manager Marketing van de VRT: “VRT Canvas positioneren we als een challenger. Kritisch, prikkelend, maar altijd relevant. Door de merknaam te veranderen, versterken we de band met het moedermerk VRT, zodat we elke doelgroep de juiste content kunnen blijven aanbieden.”

De zwart-wit look & feel maakt plaats voor meer kleur, met een huisstijl die de content laat spreken. De idents, de korte animaties die het net herkenbaar maken, tonen krachtige beelden uit specifieke programma's, die een duidelijke uniformiteit tonen bij de verschillende zenders en VRT MAX.

VRT Canvas houdt volgens eigen zeggen de nadruk op kwaliteit, durf, humor en de wens om de Vlaamse kijkers te inspireren. VRT Canvas wordt in Nederland bij alle distributeurs aangeboden mede dankzij een wettelijke doorgifteplicht.

www.vrt.be

www.canvas.be

www.saffron-consultants.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[België] Mortierbrigade maakt tamelijk briljante campagnefilm voor Equal Pay Day van ZIJkant

24-03-2024 | 15:50:00
Hoeveel verdien jij? Het blijft een ongemakkelijke vraag. Dat bewijst een onderzoek dat ZIJkant liet uitvoeren door Ipsos

Belgische ACC en UBA brengen de directe en verborgen pitch-kosten in beeld

15-03-2024 | 16:20:00
De Belgische brancheverenigingen ACC en UBA hebben – in samenwerking met PitchPoint – een whitepaper uitgebracht over de directe en de verborgen kosten van pitchen bij bureaus én bij opdrachtgevers

WeFilm ontwikkelt Vlaamse verkeerscampagne met VRT en Pommelien Thijs

26-02-2024 | 16:44:00
Er is een Vlaamse remake gemaakt van de Nederlandse Mis Niks-campagne van Interpolis die waarschuwt voor de gevaren van smartphonegebruik in het verkeer een Vlaamse remake gekregen

FamousGrey is grote winnaar Belgische Best of Activation Awards

22-11-2023 | 16:00:23
De 32° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards, levert een oogst van 48 Awards op, die over 15 verschillende bureaus worden verdeeld

Bepublic Group en Whyte Corporate Affairs domineren de Belgische Best of Reputation Awards

22-11-2023 | 15:46:00
De tweede editie van de Belgische Best of Reputation Awards, levert een oogst van 26 awards op, verdeeld over 13 verschillende bureaus
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.