Cees van der Laan stopt als hoofdredacteur van Trouw

Cees van der Laan stopt als hoofdredacteur van Trouw

Cees van der Laan stopt als hoofdredacteur van Trouw. Na tien jaar de krant te hebben geleid, vindt hij het tijd het stokje over te geven. Hij blijft wel aan Trouw verbonden, op welke manier is niet bekendgemaakt.

Cees van der Laan werkt sinds 1999 bij Trouw. Hij trad op 1 januari in 2014 aan als hoofdredacteur na eerder chefsfuncties te hebben bekleed op de politieke redactie en de nieuwsdienst. Sindsdien maakte Trouw een transitie door van een papieren krant met één deadline naar een nieuwstitel die op allerlei digitale platformen verschijnt, en op tal van momenten publiceert.

Vernieuwingen

Onder zijn leiding voerde Trouw veel vernieuwingen door, zoals de fusie tussen de redactie Duurzaamheid en Economie, de versterking van de online redactie, en de fusie van de zaterdagbijlagen Tijd en Letter&Geest tot het huidige Tijdgeest. Bovendien investeerde Trouw fors in onderzoeksjournalistiek en journalistieke samenwerking, zowel nationaal als internationaal. Zo publiceerde de krant over de PanamaPapers en won ze prijzen met onthullingen over de Toeslagenaffaire, de financiering van Syrische verzetsgroepen en de bijwerkingen van medische hulpmiddelen.

Als dieptepunt in zijn tijd als hoofdredacteur ziet Cees van der Laan de journalistieke fraude gepleegd door een Trouw-redacteur. Die fraude kwam in 2014 naar boven. Wel zorgde de affaire volgens Van der Laan voor een forse verbetering van de interne kwaliteitscontroles.

www.trouw.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Podcast] Brandkast! Maarten Weck (Wildbrain CPLG): Kansen van licensing

26-07-2024 | 08:00:00
In deze aflevering van Brandkast! spreekt host Roger Verdurmen met Maarten Weck, Executive Vice President Global Partnerships en Licensing van Wildbrain

[Case] DPG Media ontwikkelt branded content-campagne van WELEDA

24-07-2024 | 09:34:00
In een wereld waar elk merk beweert duurzaam te zijn, staat WELEDA voor de uitdaging om op te vallen en haar publiek te overtuigen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Contentcoördinator voor Ariadne at Home (6 maanden)

23-07-2024 | 10:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Contentcoördinator voor Ariadne at Home (6 maanden) - Amsterdam

DPG Media vraagt vergunning aan bij ACM voor overname RTL Nederland

18-07-2024 | 13:18:00
DPG Media heeft een vergunningsaanvraag ingediend bij de ACM voor de overname van RTL Nederland. De ACM besloot dat een vergunningsaanvraag noodzakelijk is omdat op basis van de melding de overname een mogelijk negatieve invloed heeft op de concurrentie.

[Grow by DPG Media] Wat je moet weten over het meten van aandacht

18-07-2024 | 11:40:02
Of je nu aan klant- of bureauzijde zit, waarschijnlijk heb je de laatste tijd op branche-evenementen of in de vakpers veel gehoord over de Attention Economy en het meten van aandacht.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.