Marketing Report
Cheil Benelux ontwikkelt augmented reality tramhalte voor Samsung nieuws

Cheil Benelux ontwikkelt augmented reality tramhalte voor Samsung

Wachten op de tram, saai? Niet als het aan Samsung ligt. Het elektronicamerk lanceert een digital out-of-home-campagne in Brussel, gemaakt door Cheil Benelux in samenwerking met JCDecaux, waarbij de AI-features van de Galaxy S24 de realiteit van de tramhalte beïnvloeden.

AI Photo Assist-functie

Als passagiers door de transparante abri van de drukbezochte tramhalte Avenue Louise in Brussel kijken, zien ze hoe de levensgrote Galaxy S24 met de nieuwe AI Photo Assist-functie plotseling het uitzicht verandert. Zo transformeert een plastic zakje dat uit de vuilnisbak waait in een parachute en worden de omliggende vuilnisbakken spontaan verliefd op elkaar. In zes onverwachte en verrassende gebeurtenissen laat Samsung in de tramhalte zien hoe eenvoudig je met Galaxy AI de wereld naar je hand kan zetten. Selecteer, edit en maak je eigen werkelijkheid. Epic, just like that!

Anneleen Moens, Marketing Communication Manager Samsung Electronics Benelux: "Bij Samsung verrijken we het alledaagse leven met onze innovaties. De mogelijkheden van Galaxy AI inspireerden ons om voor deze nieuwe DOOH-campagne met iets echt innovatiefs te komen. Samen met Cheil Benelux en JCDecaux hebben we het mogelijk gemaakt om een opvallende en creatieve campagne te realiseren die echt in het oog springt."

Vincent Delvaux, Creative Director JCDecaux: "We creëren deze illusie met een abri die bestaat uit twee lagen: één laag met vooraf opgenomen video en één laag met realtime beelden, vastgelegd door een camera aan de buitenzijde van de abri. In de video plaatsen we objecten en mensen over de werkelijkheid heen, waardoor we er mee kunnen doen wat we willen. Precies zoals je met de AI-functies van de Galaxy S24 ook de werkelijkheid naar je hand kan zetten."

Tim van der Sijde, Managing Director Cheil Benelux: "Toen we voor het eerst de nieuwe AI-functies van de Galaxy S24 uittestten, waren we unaniem: dit is écht verbluffend goed! De kunst was dus vooral om, vanuit de kracht van deze AI-tool, reizigers te verbazen met deze ongeziene mogelijkheden en een immersive experience te bieden. Geweldig dat we samen met Samsung en JCDecaux zo’n opvallende campagne hebben kunnen realiseren."

De DOOH is nog tot en met 4 april te zien bij tramhalte Avenue Louise in Brussel. Naast de Digital OOH heeft Samsung ook een complete take-over van metrostation Louise gerealiseerd. De AR-elementen uit de tramhalte komen ondergronds verder tot leven. Zo zien we verschillende gebeurtenissen verder gaan op de grote schermen van het metrostation.

Credits:

Klant: Samsung Electronics Benelux | Verantwoordelijk bij klant: Anneleen Moens, Naomi Touré, Davy Moons | Bureau: Cheil Benelux | Project Lead: Loesje de Vriese | Project Management: Nathalie De Kerf | Creatie: Kahraman Cinar, Daan Haak, Tim de Waard (CD), Daniel Samama (CD) | Design: Danny Bakker, Katty Piron | Head of production content: Bart Breugem | Production & post-production: OneSize (Pepijn Padberg, Kasper Verweij) | JCDecaux: Vincent Delvaux, Nicolas de Laet, Romain De Moor

www.cheil.nl

www.jcdecaux.nl

www.samsung.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Be More Challenger] Joep Verbunt over Matt Sleeps

04-04-2024 | 08:00:00
In de rubriek Be More Challenger gaan Tim de Waard & Daniel Samama op zoek naar de mensen achter de beste challenger merken van Nederland

Cheil Benelux ontwikkelt immersive experience R+T beurs voor Coulisse


04-03-2024 | 12:54:00
Deze ervaring biedt bezoekers een 360°-beeld van wat de wereld van smart Motionblinds te bieden heeft

[SHOWREEL!] Cheil: We help challenger brands grow

02-02-2024 | 08:50:00
We merge creativity, commerce and technology to make your brand blossom. Our world is changing faster than ever. That's why we love brands that embrace change and challenge the conventional. Is your brand like that? Or would you like it to be? Come over. And let's innovate, break rules and grow together

Dennis Hamakers Strategy Director Cheil Benelux

09-01-2024 | 09:38:00
Dennis Hamakers, afkomstig van DEPT, is verantwoordelijk voor de dagelijkse strategische leiding van het bureau

[Marketing Report Radio] Kahraman Cinar en Tim de Waard over Cheil

22-12-2023 | 11:58:14
Te gast bij Marketing Report op New Business Radio spreken we ze over de campagne voor de Rijksoverheid en de plannen voor verbreding van het klantenpakket.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief