Cheil en Basic-Fit lanceren gamified work-out Samsung Galaxy SpaceSquat
Voor de lancering van de Galaxy Watch7 lanceren Samsung en Basic-Fit een activatie in de fysieke sportscholen. De samenwerking draait om de Galaxy Space Squat; een gamified work-out die Gen-Z nog intensiever en beter laat trainen.
De interactieve installatie demonstreert de mogelijkheden van de Samsung Smart Watches. De activatie en campagne zijn bedacht en ontwikkeld door Cheil Benelux. Het bureau ontwikkelde de competitieve en interactieve squat work-out game ontwikkeld, inclusief bijbehorende campagne, en heeft Robot Kittens ingeschakeld voor de game-development en technische productie.
Galaxy Space Squat
Basic-Fit bezoekers kunnen de komende maanden meedoen aan de Galaxy Space Squat en maken daarnaast kans op een Galaxy Watch Ultra. Met iedere squat is een ruimteschip op het scherm te besturen, en deelnemers kunnen zo elkaar én tegenstanders in andere vestigingen verslaan om een plek op het leaderboard bemachtigen. De beste Space Squatters maken kans op een Watch Ultra.
De Galaxy Space Squat is een reizende activatie en is te vinden in totaal 24 Basic-Fit-locaties in Nederland en België.
Gemeenschappelijke merkmissie
Carlijn Prins, Marketing Communicatie specialist bij Samsung: “We zijn bij deze samenwerking allereerst op zoek gegaan naar onze gemeenschappelijke merkmissie. Bij Basic-Fit is dat duidelijk sport toegankelijk maken voor iedereen en bij Samsung is dat met onze innovaties bijdragen aan het leven van mensen. Met deze campagne en installatie zijn we erin geslaagd die twee missies op een goede manier te verenigen. En nog belangrijker: het is ook ontzettend leuk en verslavend om te doen!”
Maurice Ridder, Head of Retail Media: “Tijdens het ontwikkelen van de campagne merkten we dat Cheil Benelux onze doelgroep goed begreep en de kracht van ons retail-netwerk optimaal zou benutten. Het sociale aspect van fitness werd steeds vooropgezet en dat sluit aan bij onze merkwaarden. Basic-Fit is écht een community en daar zijn we heel erg trots op.”
Dennis Hamakers, strategy director bij Cheil: “Geweldig om met zo’n activatie deze twee merken aan elkaar te verbinden. De bezoekers van Basic-Fit krijgen een compleet vernieuwende work-out en ervaren tegelijkertijd de toegevoegde waarde van het Samsung ecosysteem. Basic-Fit en Samsung laten zo de toekomst van fitness én van wearables zien.”
Credits:
Klant: Basic-Fit, Samsung | Samsung: Carlijn Prins, Anneleen Moens | Basic-Fit: Maurice Ridder, Lotte Poort | Lead Agency: Cheil Benelux | Project lead: Tim van der Sijde | Head of Strategy: Dennis Hamakers | Creative Director: Tim de Waard, Daniel Samama | Art Director: Maria Rommel, Daniel Samama | Copywriter: Victor Estvad Christoffersen, Tim de Waard | Accountmanagement: Istvan Schiering, Karin Van Dalen, Loesje de Vriese | Agency Producer: Bart Breugem | Director/ Production Co: Bart Breugem, Lamine Ndiaye | Postproduction/ Editor: Lamine Ndiaye | Game-development: Robot Kittens | Sound Design: AMP Amsterdam | Techical Production: Robot Kittens, Tchai International | Design: Danny Bakker, Ramelan Sadjid, Katty Piron | Production Management: Jeroen van Erven, Nathalie De Kerf
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:[Marketing Report Radio] Dennis Hamakers (Cheil), Lotte Poort (Basic-Fit) en Carlijn Prins (Samsung) over de verassende samenwerking
[Be More Challenger] Tessel en Dorris de Heij over Gebrouwen door vrouwen
[Interview] Know more, train better – Cheil en de gamified work-out met Samsung en Basic-Fit
[Marketing Report Radio] Danique Rozestraten (Samsung) en Daniel Samama (Cheil) over de Olympische Spelen
[Be More Challenger] Jan van Hövell over KLABU
Gepubliceerd door: Saskia van Weert