Marketing Report
Chunk en Pinch lanceren creatieve AI-studio LoveBrands.ai nieuws

Chunk en Pinch lanceren creatieve AI-studio LoveBrands.ai

Het creatieve bureau Chunk en app agency Pinch hebben LoveBrands.ai gelanceerd. LoveBrands is een creatieve AI studio waar iedereen op een betaalbare wijze een uniek merk kan laten ontwikkelen.

LoveBrands maakt gebruik van de slimste AI (kunstmatige intelligentie) technologie en combineert dat met eigen creativiteit. Zowel Chunk als Pinch hebben jarenlang ervaring in het werken voor A-merken en maken hun kennis en skills nu beschikbaar voor het MKB.

Het gaat daarbij om bijvoorbeeld het creëren van een bedrijfsnaam, pay-off, logo, complete huisstijl, fotografie of social media campagnes.

Chunk en Pinch denken dat aan de hand van een door het CBS gesignaleerde scherpe daling van het vertrouwen van het MKB in de economie eind 2023, het midden- en kleinbedrijf een beetje extra liefde kan gebruiken. Met de lancering van LoveBrands op Valentijnsdag denken de initiatiefnemers daaraan bij te dragen.

Beide bedrijven hebben enkele maanden met succes geëxperimenteerd met AI-tools en verschillende AI-taalmodellen. Fleur Strike is als Designer bij Pinch betrokken als Art Director bij LoveBrands en Frank Rosenhart is UX Director bij Chunk en betrokken als Creative Director bij LoveBrands.

Martijn de Beijer, mede-oprichter en mede-eigenaar van Chunk: “We zijn ervan overtuigd dat we slechts aan het begin staan van de mogelijkheden van AI. Tegelijkertijd blijven menselijke expertise en creativiteit, de hand van een ontwerper en het oog van een merkexpert, nodig om de perfecte merkidentiteit te creëren. Die combinatie maakt LoveBrands heel krachtig, zelfs voor grote merken die marcom materialen willen laten produceren.”

Tim Klein Haneveld, oprichter en eigenaar van Pinch: “We willen de digitale wereld elke dag een stukje mooier maken. Dat hebben we met Pinch en Chunk voor grote klanten jarenlang in de praktijk gebracht. Door de inzet van AI, zijn we in staat dit nu ook te doen voor het MKB. De mix van AI en onze menselijke kennis en creativiteit is enorm krachtig, we zien al fantastische resultaten.”

www.lovebrands.ai

www.pinch.nl

www.chunkagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[AI & Marketing door Patrick Petersen] AI in marketing draait niet om tooltjes

16-04-2024 | 08:54:00
We lijken standaardwerk te willen automatiseren, waar een hedendaagse klant vooral maatwerk wil

[Column] Michiel Frackers: Ayatollah aan de knoppen, cryptomarkt keldert

15-04-2024 | 09:27:00
Toen drukte er een ayatollah op een paar knoppen, waardoor zelfs de aankondiging van mijn nieuwe podcast moet wijken voor de gevolgen van wereldnieuws

[Column] Bas Vlugt: Wakker liggen van 2024

11-04-2024 | 22:28:00
Ik woon al meer dan twintig jaar in Haarlem. Toen wij hier vanuit Amsterdam kwamen wonen, woonde hier in de straat een gepensioneerde man die lithograaf was geweest

Abovo Maxlead: De belangrijkste SEO-inzichten van Friends of Search 2024

11-04-2024 | 12:20:00
Op donderdag 21 maart was het tijd voor Friends of Search 2024. Abovo Maxlead deelt de belangrijkste inzichten

Joe Public en ALDI ontwikkelen AI gestuurde stem voor radio en TV

10-04-2024 | 09:05:16
ALDI heeft een andere stem voor zijn radio- en tv-reclames. Deze voice-over is gebaseerd op het stemgeluid van 10 medewerkers van de discounter
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief