Marketing Report
[CMTA] AudienceFirst: Platform Veilig Ondernemen nieuws

[CMTA] AudienceFirst: Platform Veilig Ondernemen

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

Het digitale landschap van morgen vraagt om producten waarbij de mens centraal staat. AudienceFirst helpt organisaties de mens achter de user te bereiken. Dit doen we door middel van digitale platformen die (social) impact maken. Hiermee laten we organisaties groeien, maken we het dagelijks leven van mensen aangenamer en leveren we een positieve bijdrage aan de maatschappij. Bij AudienceFirst gaat het dan ook niet om de mensen die je bereikt, maar om het bereiken van de mensen waarom het gaat.

Elevator Pitch

Platform Veilig Ondernemen is de nationale kennisleider voor een veilig ondernemersklimaat. Door betrouwbare informatie online te centraliseren bouwen we aan autoriteit en een veiliger Nederland.

Briefing

Vandaag de dag blijkt dit een steeds groter wordende prioriteit om ondernemers aan te zetten en te informeren over de mogelijkheden van criminaliteitspreventie.

In het Nederlandse veiligheidsdomein is het Platform Veilig Ondernemen (PVO) stimulator, facilitator en makelaar. Binnen het PVO werken politie, justitie, gemeenten, brancheorganisaties en ondernemers samen aan de oplossing van veiligheidsproblemen. Ze organiseren onder meer voorlichtingsbijeenkomsten, trainingen en themabijeenkomsten voor ondernemers en stimuleren lokale initiatieven die criminaliteit helpen voorkomen. Het

Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid wil PVO op de nationale en regionale kaart zetten als dé kennisleider rondom een veilig ondernemersklimaat.

Insights

Op basis van relevante data vanuit Het CCV, MKB Nederland en onderzoek zijn er diverse belangrijke insights over de doelgroep, van ruim 2 miljoen bedrijven en haar ondernemers, naar boven gekomen. Zo werken we in kennisartikelen altijd vanuit de zoekvraag, met een korte introductie van het artikel voor ondernemers met weinig tijd. We passen de juiste semantiek toe voor het snel scannen van de content en we maken het menselijk en herkenbaar door andere ondernemers aan het woord te laten.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Op basis van de ruwe data zijn we gestart met het creëren van meerdere persona’s. Deze hebben we met behulp van empathy maps vertaald naar behoeften, angsten, context en beinvloedingsfactoren van de persona. Na diverse pressure cooker brainstormsessies ontstonden oplossingen die zonder uitzondering waarde toe voegen aan het kennisplatform.

Platform Veilig Ondernemen is een nationaal orgaan, met in iedere politieregio een aparte aftakking én website. We kozen ervoor om één hoofdsite op te zetten, met 10 regio websites. De hoofdsite dient als een regiooverstijgend geheel en zal voornamelijk kennisleiderschap omarmen en zo autoriteit uitbouwen op owned media.

De regionale websites dienen als lokale specialist, waarin een ondernemer binnen zijn of haar regio toegang krijgt tot events, trainingen en nieuws uit de buurt. Relevante content wordt via een slimme API-koppeling ontsloten van diverse regio’s en getoond op de nationale website. Daarnaast monitoren we de gebruikersdata van de lezers om zo een betere match in onderwerpen, interesse en opbouw van artikelen te faciliteren welke zowel online (social, platform etc.) als offline (lezingen, beleid etc.) gebruikt kunnen worden.

Om meer herkenning en betrokkenheid te creëren, tonen we op de nationale website diverse ervaringsverhalen van ondernemers die te maken hebben gehad met criminaliteit. Door ondernemers een gezicht te geven, maken we abstracte onderwerpen menselijk. Alle formats worden in lijn met de contentmarketingstrategie op diverse kanalen gedeeld.

www.audience.nl/cases/platform-veilig-ondernemen

www.pvo-nl.nl

www.pvo-nl.nl/themas/fenomenen/cybercrime/

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 18 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Lees ook:

 

Lees ook:

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER CAMPAGNES - Go Spooky: HEMA’s Sappige Tijden

30-11-2023 | 10:00:00
Duik in het dynamische leven van HEMA-medewerkers, vermengd met sappig drama, onverwachte paniek en natuurlijk onze iconische rookworsten en tompoucen.

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER B2E - Axioma: Ik zoek jou!

30-11-2023 | 09:11:00
Hoe werf je zorgmedewerkers in een krappe arbeidsmarkt? Triade Vitree laat zien dat goed gekozen influencers hét verschil kunnen maken.

Content Marketing Awards 2023 | Winnaar GOUD Campagnes en ZILVER B2C - Cheil: Frequency voor Samsung

30-11-2023 | 09:01:00
Capitalizing on the decline of traditional talent shows among Gen Z, Samsung spurred the ultimate opportunity to let your talent go viral

Content Marketing Awards 2023 | Winnaar Award GOUD Innovatie met AI - Weber Shandwick: Pedigree Dogfishing

29-11-2023 | 14:08:00
Pedigree zet AI in om visueel te maken hoe vier asielhonden eruit zouden zien als ze mensen waren, met de nadruk op persoonlijkheid en karaktereigenschappen.

Content Marketing Awards 2023 | Winnaar Award GOUD B2B - N=5: Volop ondernemen

29-11-2023 | 13:00:00
Deze case is het toonbeeld van het synergie-effect tussen content en advertising. De kernbelofte van ABN AMRO is Expertise for you.
 

Partners CMTA

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.