Marketing Report
[CMTA] Axioma: Laat ondernemen niet eindigen in 'Er was eens...' nieuws

[CMTA] Axioma: Laat ondernemen niet eindigen in 'Er was eens...'

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

Elevator Pitch

Dat B2B niet hoeft te staan voor Business too Boring, bewijst deze case. Het doel? Avéro Achmea bij het intermediair positioneren als kennisexpert op gebied van risicomanagement. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe val je op in al het geweld dat al wordt aangeboden? Met de campagne Laat ondernemen niet eindigen in 'Er was eens...' gebruikt Avéro Achmea de kracht van aloude sprookjes om hun doelgroep op verrassende manier te bereiken.

Briefing

Het doel: door het delen van kennis rondom risicomanagement Avéro Achmea positioneren als kennisexpert voor het intermediair (adviseurs voor de zakelijke markt). Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe val je op in al het geweld dat al wordt aangeboden? Dit was dan ook meteen de belangrijkste uitdaging: waarde toevoegen én opvallen tussen alle kennis-content die al wordt aangeboden.

Veel mensen lijden aan infobesitas. Om nog een plek te veroveren in het overvolle hoofd van onze doelgroep moeten we daarom relevant én origineel zijn.

Risicomanagement, duurzame inzetbaarheid, inkomensverzekeringen... Het zijn misschien niet de meest sexy onderwerpen voor jullie om in deze case te lezen, maar het zijn wél relevante onderwerpen voor adviseurs in de zakelijke markt, zo blijkt uit doelgroeponderzoek. Een content/concurrentie analyse laat echter al gauw zien dat hier al veel over geschreven is. Dus waar kan Avéro Achmea nog waarde toevoegen?

Insights

We hebben in het beginstadium AI aan het werk gezet om content te creëren op alle onderwerpen rondom risicomanagement die relevant zijn voor de doelgroep én waar Avéro Achmea over wil communiceren. Dit – icm de content/concurrentie analyse - gaf een helder beeld van de content die er al is. De kennis die al gedeeld wordt. En vormde het startpunt van onze gesprekken met diverse experts van zowel Avéro Achmea, als daarbuiten. Wat konden zij hier obv hun expertise en ervaring aan toevoegen? Zo konden we gericht opzoek naar nieuwe inzichten, andere insteken en veranderde waarden. Kortom: nieuwe, waardevolle kennis-content.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Toen duidelijk was waar we inhoudelijk waarde konden toevoegen, was de vraag: hoe zorgen we dat deze kennis-content ook echt de adviseur bereikt? Hoe vangen we de aandacht? Al sinds de oertijd worden
verhalen verteld. En ook vandaag spenderen we uren met het consumeren van verhalen (hallo Netflix!). 

Waarom? Omdat verhalen ons de wereld laten zien vanuit een ander perspectief. Ze maken ons nieuwsgierig, helpen dingen beter begrijpen. De hoofdpersoon van de adviseur is de ondernemer. Dus wat als we dmv herkenbare voorbeelden, hen beiden laten inzien dat de rol van adviseur onmisbaar is in het verhaal rondom risicomanagement? Want wat als… Roodkapje een adviseur had gehad? Die had met de juiste kennis haar kunnen waarschuwen voor de wolf. En had een goede adviseur met kennis van het spinnenwiel, Doornroosje niet kunnen behoeden voor de naald?

We gebruiken de kracht/herkenbaarheid van oeroude sprookjes en trekken die naar het hier en nu. De boodschap: verdiep je in risicomanagement - laat ondernemen niet eindigen in ‘Er was een…' Volg Avéro
Achmea, ontdek het hele verhaal achter risicomanagement en maak jezelf onmisbaar voor ondernemers. Alle sprookjesbeelden zijn AI gegenereerd. En naar nu getrokken. Zowel in verschijningsvorm als context: zo plaatsen we Roodkapje in een kantooromgeving. En vragen ons af: wat de giftige appel van Sneeuwwitje is in deze tijd?

Binnen de campagne laden we diverse thema's/risico's. Als je risicomanagement goed wilt doen, moet je ze allemaal kennen. Daarom ontmaskert Avero Achmea elk kwartaal aan de hand van een ander sprookje een nieuw thema.

www.axioma.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Award op www.cmta.nl

Partners CMTA

 

Lees ook:

[CMTA] N=5 - ABN AMRO: Truely Boring Crime

22-09-2023 | 09:08:27
Online bankfraude/oplichting is een van de snelst stijgende vormen van criminaliteit. Met simpele tools van ABN AMRO kunnen mensen zich beter beschermen

[CMTA] Go Spooky: HEMA’s Sappige Tijden

22-09-2023 | 09:00:00
Duik in het dynamische leven van HEMA-medewerkers, vermengd met sappig drama, onverwachte paniek en natuurlijk onze iconische rookworsten en tompoucen.

[CMTA] Dentsu: Randstad - Andersom Sollicitatie

22-09-2023 | 08:50:00
Samen met de grootste werkgevers van Nederland (tegelijk ook de belangrijkste klanten van Randstad) draaien we het hele sollicitatieproces om.

[Interview] Nannie Gieles (Brandwebbing) over trends en ontwikkelingen in contentmarkeitng

21-09-2023 | 12:13:00
Nannie Gieles is Managing Director bij Brandwebbing. We spreken haar in het kader van de CMTA over ontwikkelingen en trends van contentmarketing

[CMTA] Nationale-Nederlanden en Runner’s World lanceren cover met braille

19-09-2023 | 10:47:00
Er is een tekort aan hardloopbuddy’s voor mensen met een visuele beperking. Daarom ging Stichting Running Blind samen met NN op zoek naar nieuwe buddy’s
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.