Marketing Report
[CMTA] Daily Dose Of Nature (A.S.Adventure)

[CMTA] Daily Dose Of Nature (A.S.Adventure)

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

Elevator Pitch

Daily Dose of Nature is succesvol in content, pr én distributie. Het resultaat: de beste retailactie ooit in z’n soort. Voor het eerst werd een door pr-gebooste contentcampagne als brug gebruikt om klanten naar conversie te leiden. Het gaf A.S.Adventure de kans om de DDON-boodschap impactvol te verspreiden onder de eigen en potentiële klanten. Het resultaat: de beste wandelschoencampagne ooit én een nieuw omzetrecord.

Briefing

A.S.Adventure wil in april 2023 (tussen World Health en World Earth Day) op een buitengewone manier de Belg bewustmaken over de wetenschappelijk bewezen voordelen van een dagelijkse dosis natuur. Die bewustwording wordt geactiveerd met een retailactie. Ze wordt ook actief onderhouden om versterkte klantentrouw te verkrijgen.

De campagne telt 3 fases en doelstellingen, door paid media ondersteund. In elke fase wordt content als middel gebruikt om resultaten te boeken.

  1. Door bij de doelgroep bewustwording te creëren (awareness) over de in 2018 opnieuw wetenschappelijk bewezen voordelen van een dagelijkse portie natuur en hoe A.S.Adventure deze waarden weerspiegelt.
  2. Door de doelgroep gericht te inspireren en aan te zetten en te helpen (consideration) om elke dag de natuur op te zoeken.
  3. Door de doelgroep te overtuigen (conversion) dat de producten van A.S.Adventure hen helpt om dagelijks van de natuurlijke voordelen te genieten.

Insights

Er worden 2 inzichten aan elkaar gekoppeld:

  1. Wetenschappelijk onderzoek uit 2018 toont aan dat elke dag 10 minuten bewust de natuur opzoeken, grote fysische en psychologische voordelen kan hebben.
  2. Uit Atomic Habits van James Clear leren we dat laagdrempelige gewoontes geleidelijk aan kunnen leiden tot gedragsverandering

A.S.Adventure is als waardegedreven outdoor lifestyle retailer het geschikte medium om mensen zo vaak als mogelijk in de natuur te krijgen. Niet door hen te zeggen wàt ze moeten doen, maar wel door hen te inspireren. En hen op weg te helpen, want de moeilijkste meters, zijn de meters naar je voordeur.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Een succesvolle contentaanpak met 3 doelstellingen. In 3 fasen, die naadloos op elkaar aansluiten. Het resultaat? Een enorm bereik en engagement, én recordomzet.

  1. Door bewustwording te creëren (awareness) met 32.600.000 impressies

De door MMBSY opgezette PR-campagne combineert succesvol earned en shared media. De Belgische media pikken het manifest op dat het wetenschappelijk bewezen nut van een dagelijkse portie natuur in België lanceert. Het manifest is geschreven én ondertekend door wetenschappers, psychologen…

Resultaat: 36 mediakanalen zorgen voor een bereik van 32,6 miljoen impressies.

  1. Door gericht te inspireren en te helpen (consideration) voor 400.000 (potentiële) klanten

Door 1,3 miljoen gezinnen met content, mailings en social media aan te spreken. Er is zelfs een 12-wekendurend motivatieprogramma met aangepaste content.Naast de eigen mediakanalen wordt ook Facebook en Instagram ingezet om de doelgroep aan te zetten om dagelijks de natuur op te zoeken.

Resultaat:

400.000 klanten worden geïnspireerd.

Nog eens 4.000 starten meteen met het motivatieprogramma.

Wie doorklikt naar de website blijft er gemiddeld 2 minuten lezen.

Openingsratios variëren van 30,76 procent tot 75,49 procent. De doorclickratio gaat tot 35,74 procent

  1. Door de doelgroep te overtuigen (conversion) met een recordomzet die 8,20 procent hoger lag dan recordjaar 2022.

Ten opzichte van post-COVID recordjaar 2022 (zonder PR en content) doet 2023 (met PR en content) buitengewoon beter:

* 8,75 procent meer bezoekers online én instore.

* 8,20 procent meer omzet.

* op 29 april 2023 een nieuw omzetrecord in de wandelschoencategorie

Daily Dose of Nature is succesvol in content, PR en distributie. Hierdoor realiseerde A.S.Adventure het beste resultaat ooit in deze categorie.

www.asadventure.com/nl/asa/daily-dose-of-nature/manifest.html

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Award op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief