Marketing Report
[CMTA] Fresh Bridge: Nutrilon nieuws

[CMTA] Fresh Bridge: Nutrilon

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

 

Elevator Pitch

Nutrilon beweegt in een sterk (terecht) gereguleerde markt met forse concurrentie van huismerken op prijs. Nutrilon wil met haar innovaties de ontwikkeling van babies zo goed mogelijk ondersteunen. En heeft daarom het meest complete aanbod aan verschillende varianten Opvolgmelk. Tegelijk wil Nutrilon met haar range aan voedingsopties aansluiten op de keuzes die ouders zelf maken, passend bij hun kindje maar ook passend bij hun eigen levensstijl. Dit verhaal wil Nutrilon wil vertellen met content.

Briefing

Nutrilon gelooft dat ouders zelf de beste keuze kunnen maken wat goed is voor hun baby is en wil daarbij ondersteunen. Nutrilon wil met haar brede portfolio ouders zo goed mogelijk ondersteunen, maar tegelijk focussen op Nutrilon DuoBalans, de meest innovatieve formule van Nutrilon. Nutrilon DuoBalans ontwikkeld om te gebruiken in combinatie met borstvoeding. Zo kunnen moeders langer borstvoeding geven en tegelijkertijd hun leven flexibeler inrichten.

Nutrilon wilde tevens laten zien welke andere innovaties ze hebben, passend bij iedere behoefte en/of levenstijl? Nutrilon heeft een breed, gevarieerd en innovatie portfolio geïntroduceerd:
Melk & Plantaardig - voor flexitariers
Bio - biologische opvolgmelk
Kindervoeding service open 24/7 365 dagen p.j. voor advies en hulp (dus ook om 02:00 ’s nachts)
Nutrilon - sterke core lijn
Duobalans - haar meest geavanceerde formule

Nutrilon wilde een jaar lange content campagne die het totale verhaal en alle subonderdelen vertelde voor alle kanalen.

Insights

Ouders zijn onzeker als het gaat om het opvoeden van hun baby. Er is geen handleiding, elke baby is anders en iedereen heeft (on)gevraagd advies. Nutrilon gelooft dat elke ouder het beste weet wat het beste voor hun baby is. Nutrilon wil met haar innovaties de ontwikkeling van babies zo goed mogelijk te ondersteunen. Nutrilon aansluiten op wat ouders zelf voor hun baby willen.

Voor alle verschillende ouders heeft Nutrilon verschillende producten ontwikkeld die hier bij aansluiten. Daarbij wilde Nutrilon de meest focus geven aan haar meest geavanceerde formule Nutrilon Duobalans om zo de kwaliteit en marktleiderschap te benadrukken.

Strategie | Aanpak | Resultaat

In 2021 heeft Nutrilon met haar visie en innovatie roadmap gekozen om te gaan bouwen richten een lifestyle portfolio. Dit doet geen van de concurrenten met hun portfolio.
Nutrilon is in 2021 begonnen met de ‘vertrouw op je keuzes’ content campagne, waarbij toen al de keuze gemaakt is om de campagnes die in 2022 volgden te gaan combineren en in te gaan zetten voor de 2023 totale portfolio launch. Er zijn voor de 2023 campagne dus geen extra assets geschoten omdat deze al in 2021 en 2022 zijn gemaakt.

In 2023 is de campagne voor het hele jaar rondom het innovatieve en brede portfolio van Nutrilon opgebouwd met de assets van 2021 en 2022. We hebben hiervoor een totale overkoepelende campagne gemaakt die waarin 5 grote pijlers van Nutrilon de basis vormden voor het gevarieerde portfolio: Nutrilon Core Lijn, Nutrilon Melk en Plantaardig, Nutrilon Bio, Kindervoeding service met focus op Nutrilon Duo Balans.

Dit hebben we gedaan door vanuit de assets van de vorige 3 TVC campagnes te starten en hier 180 assets uit de maken van de TVC, tot add ons, Tell (Social / Online) Assets van alle pilaren, sell (Social / Online) assets van alle pilaren, tot Print, (D)OOH, website, mails en zelfs content voor in China. Hiermee hebben we alle campagne assets gemaakt voor het hele jaar.

Het resultaat is dat het marktaandeel van Nutrilon is gestabiliseerd en dat het vlaggenschip Nutrilon DuoBalans in marktaandeel is gegroeid +80 bps vs. pre-campagne

www.freshbridge.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Awards op www.cmta.nl

Partners CMTA

 

Lees ook:

Content Marketing Awards 2023 | Winnaar Award GOUD B2B + BRONS Campagnes - N=5: Volop ondernemen

01-12-2023 | 10:00:00
Deze case is het toonbeeld van het synergie-effect tussen content en advertising. De kernbelofte van ABN AMRO is Expertise for you.

Content Marketing Awards 2023 | BRONS B2C - Born05 - SNS: Future Money Talks

01-12-2023 | 09:23:00
SNS Future Money Talks komt op voor de (financiële) belangen van de nieuwe, jonge doelgroep van SNS die vooruit wil in het leven

Content Marketing Awards 2023 | BRONS B2B + Innovatie met AI - Axioma: Laat ondernemen niet eindigen in 'Er was eens...'

01-12-2023 | 08:16:00
Het doel? Avéro Achmea bij het intermediair positioneren als kennisexpert op gebied van risicomanagement.

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER CAMPAGNES - Go Spooky: HEMA’s Sappige Tijden

30-11-2023 | 10:00:00
Duik in het dynamische leven van HEMA-medewerkers, vermengd met sappig drama, onverwachte paniek en natuurlijk onze iconische rookworsten en tompoucen.

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER B2E - Axioma: Ik zoek jou!

30-11-2023 | 09:11:00
Hoe werf je zorgmedewerkers in een krappe arbeidsmarkt? Triade Vitree laat zien dat goed gekozen influencers hét verschil kunnen maken.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.