Content Marketing Awards 2023 | ZILVER CAMPAGNES - Go Spooky: HEMA’s Sappige Tijden

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER CAMPAGNES - Go Spooky: HEMA’s Sappige Tijden

Deze inzending van GoSpooky won bij de Content Marketing Awards op 28 november in Beeld en Geluid ZILVER in de categorie Campagnes.
 
De Jury: "Een gerichte inzet van TikTok door Hema, met een zeer geslaagde knipoog naar de populaire juicekanalen. Dat de makers weten wat er speelt bij de doelgroep, blijkt uit de vele comments: iedereen wil naar de winkel! De jury is benieuwd naar het vervolg." 

Elevator Pitch

Duik in het dynamische leven van HEMA-medewerkers, vermengd met sappig drama, onverwachte paniek en natuurlijk onze iconische rookworsten en tompoucen. 'Sappige Tijden' vangt perfect de essentie van de TikTok-generatie, balancerend tussen herkenbare retail-momenten en overdreven situaties. Dankzij deze serie en onze unieke aanwezigheid op het platform heeft HEMA een indrukwekkende volgersgroei van meer dan 50K met 15 afleveringen op TikTok gerealiseerd, wat onze invloed en betrokkenheid van het merk HEMA onder de doelgroep versterkt.

Briefing

HEMA was op zoek naar een manier om via TikTok in te haken op de juice perikelen in het medialandschap. Om de jonge en actieve TikTok-community te betrekken en entertainen, introduceert HEMA de videoserie Sappige Tijden. Deze serie duikt in de intrigerende 'juice' van de dagelijkse gebeurtenissen op de werkvloer bij HEMA. Met ruim 17.000 medewerkers en een dynamische winkelomgeving is er volop materiaal voor meeslepende content waarvan de kijkers meer zullen genieten dan van hun favoriete tompouce.

Samenwerkingen met TikTok-creators geven een diversiteit aan personages en verhalen, die perfect aansluiten op de liefde voor drama van TikTok-gebruikers. Sappige Tijden streeft ernaar HEMA dichter bij de jongere generatie te brengen door verhalen te delen die zowel authentiek als boeiend zijn. Sappige Tijden biedt de kans om HEMA van een geheel nieuwe kant te presenteren, waardoor we de community kunnen verrassen en een diepere connectie met de jongere generatie kunnen vestigen.

Insights

Met de opkomst van juice channels en de groeiende populariteit van TikTok creators, zagen we een gouden kans om deze elementen te combineren op het HEMA TikTok account. We hebben gekozen voor sketches die puur gericht zijn op entertainment, speciaal ontworpen om de doelgroep te boeien op TikTok, hét entertainment platform van dit moment.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Met de opkomende juice kanalen als insight gecombineerd met de humoristische entertainment aanpak van HEMA op TikTok worden de TikTok creators, oftewel de HEMA medewerkers, de nieuwe bekende Nederlanders waarover juice wordt verzameld. Net zoals bij de juice die je voorbij ziet komen op de Instagram Stories is deze HEMA content bedoeld om de community met een open mond naar de content te laten kijken en te entertainen. Door samen te werken met TikTok creators nemen ze een achterban mee naar het HEMA kanaal die het liefst alles willen weten over hun favoriete creator. Samenwerken met deze bekende TikTok gezichten, met ieder hun eigen stijl, achterban en tone-of-voice, creëren we herkenbaarheid voor deze doelgroep.

Door entertainment te combineren met de juiste TikTok creators, actief te luisteren naar de input van de community (welke in de comments te vinden zijn), hebben wij spectaculaire resultaten behaald. Onze dramaserie Sappige Tijden heeft in de eerste 15 afleveringen al 3,791,961 views gegenereerd en meer dan 360.000 engagements opgeleverd. Met een gemiddelde ER van 8.35% per aflevering scoort dit zwaar boven benchmark en het gemiddelde van de reguliere HEMA content op het TikTok account in diezelfde periode (5.80%). Concluderend kunnen we wel zeggen dat dit een groot succes is!

www.gospooky.com

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2023

De Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over de winnaars van de Content Marketing Awards hier

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.