[CMTA] iO (Campus Utrecht): FrieslandCampina

[CMTA] iO (Campus Utrecht): FrieslandCampina

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl



iO
is een groeiend team van experts, dat end-to-end diensten levert voor communicatie en digitale transformatie. Groot denkend, lokaal werkend. Vanuit strategie, creatie & content, marketing en technologie werkt iO samen met klanten om hun merk te versterken, digitale systemen te verbeteren en toekomstbestendig verder te groeien. We helpen klanten niet alleen om hun businessdoelstellingen te behalen, maar samen ontdekken én benutten we de eindeloze mogelijkheden – infinite opportunities – die een voortdurend veranderende markt biedt.

 

Elevator Pitch

Hoe kan FrieslandCampina medische professionals in Mexico inzicht geven in de volledige productieketen van zuigelingenvoeding, zonder dat ze daarvoor naar Nederland hoeven te reizen? Voor de voormalige in-person tourervaring, waarvoor jaarlijks 25 professionals werden ingevlogen, moest een alternatief komen met een groter bereik. De kloof van 9000 kilometer werd overbrugd door de verspreiding van 1500 koffietafelboeken inclusief vier 360°-video’s over de hoofdpijlers: de boerderij, de productiefaciliteit voor flesvoeding, het onderzoekscentrum en Nederland.

Briefing

We hoeven niemand uit te leggen hoe belangrijk het is dat zuigelingenvoeding van de hoogste kwaliteit is. FrieslandCampina garandeert die kwaliteit door de beheersing van het volledige productieproces, van gras tot glas. Maar hoe kan FrieslandCampina kinderartsen in Mexico, die verantwoordelijk zijn voor het voorschrijven van zuigelingenvoeding, informeren over dit kwalitatieve proces?

Voor de pandemie werden jaarlijks 25 Mexicaanse kinderartsen uitgenodigd om de productiefaciliteiten in Nederland te bezoeken. Reisrestricties zorgden voor een omslag: kan dit niet anders, beter, met een groter bereik?

Samen met iO ging FrieslandCampina op zoek naar een alternatieve manier om kinderartsen in de groeimarkt van Mexico inzicht te geven in hun volledige productie- en leveringsketen.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Na workshops met de marketingafdeling van FrieslandCampina International, het internationale team in Nederland, en het lokale marketingteam in Mexico kwam het multidisciplinaire team van iO tot een advies. Ter vervanging van de fysieke tour die de kinderartsen voorheen maakten, werden vier 360°-video's gemaakt. Deze high definition 360°-video's tonen het volledige productieproces van FrieslandCampina. De video's werden ondersteund door een koffietafelboek van hoge kwaliteit (250mm x 250mm) met vier hoofdstukken, waarin de vier pijlers worden uitgelegd. Het boek bevat foto's, informatie, en scanbare QR-codes die linken naar de 360°-video's om een goed beeld te krijgen van de boerderij, de productiefaciliteit, het onderzoekscentrum en Nederland.

Het boek is in een oplage van 2000 stuks geproduceerd en uitgedeeld aan de kinderartsen, die vervolgens toegang kregen tot de vier video's. Het volledige concept van deze Virtual Nature & Science Tours werd bedacht en ontwikkeld door iO — van strategie en creatie tot productie en levering.

Succesvolle resultaten van de campagne (enquête omvat 438 deelnemers)

We bereikten 1500 gezondheidswerkers: een aanzienlijke stijging ten opzichte van de 25 gezondheidswerkers die bij de rondleidingen vóór de pandemie waren betrokken;

  • 93 procent van de gezondheidswerkers gaf de campagne de hoogste score (5 op 5);

  • 91 procent van de gezondheidswerkers gaf aan dat ze meer geneigd zijn Friso Gold aan te bevelen.

Gedrukte boeken zijn geen wegwerpartikelen, ze hebben een langere levenscyclus en kunnen door veel mensen worden gelezen. De QR-code linkt naar de 360°-video's, waardoor het bereik en de impact van het medium vergroten. Iedereen met een smartphone kan de video's immers bekijken. Een bijkomend voordeel is dat we de negatieve impact van het reizen per vliegtuig verminderen. 

www.iodigital.com

www.readymag.com

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

The Medals worden toegekend voor uitstekende kennis en kunde op expert-onderdelen van contentmarketing. De categorieën zijn verdeeld in twee groepen: Creatie, Vorm & Concept en Distributie, Promotie, Conversie & Data.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

 

Partners CMTA

 






 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.