[CMTA] LBL: Staatsbosbeheer magazine

[CMTA] LBL: Staatsbosbeheer magazine

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

Wij zijn LBL. Denkers en doeners, strategen en makers. Relatiebouwers. We willen waarde toevoegen, iets in gang zetten, een publiek bereiken, een verschil maken. Wij geloven niet in kortetermijnaandacht en quick fixes. Wij zijn ervaren en betrokken. Dat geeft ons de tomeloze energie om voor elk vraagstuk de beste oplossing te vinden. Met jou. Voor jouw organisatie.

LBL is een multidisciplinair bureau met zo’n 50 specialisten. Samen werken we voor mooie organisaties en A-merken die Nederland groener, beter en leuker maken. Zo zijn we trotse contentpartner van onder meer Jumbo Supermarkten, Staatsbosbeheer, TenneT en Essent.

Elevator Pitch

Staatsbosbeheer magazine toont de rol van Staatsbosbeheer in het omgaan met de maatschappelijke opgaves van ons land. Door samen met stakeholders scherpe keuzes te maken, draagt Staatsbosbeheer bij aan een toekomstbestendig Nederland met ruimte voor zowel veerkrachtige natuur als voor de mens. Deze cover met een macrofoto van een blad verbeeldt de uitdaging voor de inrichting en benutting van ons land door de mens, met ruimte voor groen als basis.

Briefing

Uiteraard was de opdracht vanuit Staatsbosbeheer niet om alleen een cover te ontwerpen. De vraag omvatte de conceptontwikkeling, contentcreatie en het design van Staatsbosbeheer magazine 2023. Wat betreft de cover was het doel dat de cover het thema en de inhoud omvat en ondersteund, nieuwsgierig maakt naar het binnenwerk én opvalt tussen de overige vakbladen die de doelgroep leest. De uitdaging was om een coverbeeld te vinden dat past binnen de communicatiestijl van de organisatie, liefst natuur en mens bevat, realistisch, authentiek (geen photoshop) en inheems is en bij meerdere artikelen aansluit in plaats van 1 specifiek artikel uit te lichten (beeld uit het binnenwerk valt daarmee af).

Insights

De doelgroep is divers, maar de mensen erbinnen hebben gedeelde interesses waar het gaat over hoe we de ruimte in Nederland verdelen en voor welk stuk zij mogen bepalen én zorgen. Elk van hen volgt de politieke keuzes, zit vaak met meerdere stakeholders en belanghebben om tafel om tot plannen te komen. De cover moet hen prikkelen om te gaan lezen hoe mensen in vergelijkbare rollen als zij met Staatsbosbeheer (kunnen) samenwerken om de balans in Nederland voor mens en natuur (óók in het belang van de mens) in evenwicht te houden.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Staatsbosbeheer magazine is primair bedoeld voor politieke en zakelijke relaties van Staatsbosbeheer, maar is voor iedereen die geïnteresseerd is in (de breedte van) het werk van Staatsbosbeheer. Elke uitgave heeft een thema dat de kapstok vormt voor alle artikelen. Dit thema en de inhoud van het magazine bepalen we op basis van de ambities die Staatsbosbeheer heeft en de bereikte resultaten op de interne organisatiethema's. In elke uitgave krijgen mensen uit de primaire doelgroep, alsook onafhankelijke personen een podium. In deze uitgave kozen we als rode draad 'De juiste keuzes maken'. Het toekomstbestendig krijgen van Nederland werkt alleen als er wordt samengewerkt tussen (semi)overheden, wetenschap en bedrijfsleven.

Wanneer er samen met inachtneming van eenieders belangen scherp wordt gekeken naar en samengewerkt aan goede, haalbare oplossingen. We lieten onder meer projectontwikkelaars, regionale overheden, een natuurjurist en waterexperts aan het woord. Zij geven - net als mensen van Staatsbosbeheer - hun visie op of vertellen over de rol van Staatsbosbeheer in het realiseren van maatschappelijke opgaven rond woningbouw, stikstofcrisis, waterproblematiek en energietransitie. Voor de cover hielden we een brainstorm nadat de inhoud geschreven was. Op basis hiervan heeft onze artdirector eindeloos beelden gespot in zowel de beeldbank van Staatsbosbeheer, direct bij fotografen, op Instagram en bij stockbureaus. Samen met de bladmanager selecteerden we 3 beelden waarop we coverteksten op maat schreven. Deze legden we voor aan de gehele redactie, directeur Marketing en interne stakeholders. Er kwamen veel positieve reacties op deze cover en het blad wordt met trots afgegeven.

www.lbl.nl

www.issuu.com

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Award op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

 

 

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.