![[CMTA] Marcommit: Vakmanschap voorbij het pensioen](images/2023/Q3/Marcommit_KlusHeren_CMTA_MarketingReport.png)
[CMTA] Marcommit: Vakmanschap voorbij het pensioen
Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl
Pr- en contentmarketingbureau Marcommit trekt aandacht! Wanneer een bedrijf haar naamsbekendheid wil vergroten of thought leadership wil claimen, móet er aandacht getrokken worden. Maar aandacht moet worden verdiend: van journalisten, influencers en potentiële klanten. Marcommit helpt haar klanten aandacht te trekken met inhoud, slimme inhakers en mediagenieke verhalen. Zowel on- als offline. Alles om ervoor te zorgen dat de doelgroep niet meer om het merk heen kan. Marcommit gaat altijd voor het hoogst haalbare. Door continu nieuwsgierig te blijven, te investeren in het netwerk en kritisch te kijken naar de beste invalshoeken om de boodschap in de media te krijgen.
Elevator Pitch
KlusHeeren verandert de pensionerende status quo. Dit win-win concept, versterkt door Marcommit's slimme pr-strategie, zet KlusHeeren in de schijnwerpers. Met 25 publicaties, met een bereik van 6,5 miljoen en een pr-waarde van ruim 12 keer het budget, bewijst KlusHeeren dat expertise en inventiviteit de sleutel zijn tot PRsucces. Dit is grensverleggend werk, dat de levenskwaliteit na pensionering herdefinieert, autoriteit vestigt én een groeiende behoefte aan gemotiveerde medewerkers vervult.
Briefing
KlusHeeren vindt de juiste balans tussen werk en vrije tijd en moedigt vakmensen ook ná hun pensionering aan hun ambacht levendig te houden. In plaats van als vakmensen stil te staan, stimuleert KlusHeeren hen juist om hun onmisbare gouden handen in te zetten voor bedrijven en zo actief betrokken te blijven in de samenleving. KlusHeeren maakt het mogelijk voor vakmannen om ook na de pensioenleeftijd enkele dagen per week met passie te blijven werken. Deze inzet komt niet alleen de vakmensen ten goede, maar biedt bedrijven ook snelle oplossingen voor hun onderhoudsklussen en arbeidstekorten. Een win-win situatie. De diensten van KlusHeeren dragen bij aan het welzijn van gepensioneerden én verrijken de algehele welvaart van Nederland. Samen met Marcommit is een doordachte PR-strategie ontwikkeld om KlusHeeren onder de aandacht te brengen en positieve aandacht te genereren voor zowel de directe doelgroep (gepensioneerde vakmannen) als Nederlanders in het algemeen.
Insights
De gepensioneerde van nu is niet meer dezelfde als vroeger. We worden met z’n allen ouder (vergrijzing), blijven fitter en hebben continu behoefte aan uitdaging. Kortom, ouder worden is een hot topic en dat wil je zo vitaal mogelijk doen. KlusHeeren wil hier aandacht voor en tegelijkertijd een hoge naamsbekendheid genereren. Zoveel mogelijk aan het woord zijn in media die gelezen worden door gepensioneerden was het doel. Daarom is naast het benaderen van landelijke media expliciet gekozen voor lokale en regionale media. Deze media worden veelvuldig gelezen door gepensioneerden en hier is aandacht voor persoonlijke verhalen van de vakmannen.
Strategie | Aanpak | Resultaat
Om onderdeel uit te maken van de actuele discussie, is de strategie om zoveel mogelijk aan het woord te zijn in zowel landelijke, regionale, lokale pers als op RTV en in vakbladen. Zo zijn we met KlusHeeren ingesprongen op de actualiteiten in de vorm van opiniestukken, interviews met spokespersons van KlusHeeren en hebben we vakmensen aan het woord gelaten. Met als resultaat: om de week in de media. KlusHeeren heeft een mooi verhaal te vertellen dat perfect aansluit bij de actualiteit. Deze relevantie is de sleutelfactor voor pr-succes. De pr-aanpak is geënt op corporate en responsive pr. Bij corporate pr draait het om het neerzetten van autoriteit en hebben we er bewust voor gekozen om persoonlijke ervaringen/profielen van vakmensen via mediapitches en interviews te delen.
Dit zorgt ervoor dat we de expertise van KlusHeeren en het effect van doorwerken na het pensioen goed kunnen onderbouwen. Marcommit heeft bewust de focus gelegd op een persoonlijke band met topjournalisten. Deze journalisten zijn actief benaderd met profielen van de vakmannen om zo direct op te vallen. KlusHeeren schitterde om de week in de pers: op lokale televisiezenders, in zowel nationale als lokale dagbladen en in nationale, regionale, lokale en vakgerichte online- en printmedia. De vruchtbare samenwerking leidde tot maar liefst 25 publicaties, waarbij meer dan een derde van de Nederlandse bevolking is bereikt. En alsof dat nog niet genoeg was, is met deze aanpak maar liefst 12 keer het oorspronkelijke pr-budget aan waarde gecreëerd. Een indrukwekkende prestatie in termen van pr-waarde.
Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023
Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.
Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.
Lees alles over The Award op www.cmta.nl
Partners CMTA
Lees ook:
[CMTA] N=5 - ABN AMRO: Truely Boring Crime
[CMTA] Go Spooky: HEMA’s Sappige Tijden
[CMTA] Dentsu: Randstad - Andersom Sollicitatie
[Interview] Nannie Gieles (brandwebbing) over trends en ontwikkelingen in contentmarketing
[CMTA] Nationale-Nederlanden en Runner’s World lanceren cover met braille