[CMTA] Mediahuis: De perfecte match #metheinz

[CMTA] Mediahuis: De perfecte match #metheinz

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

Elevator Pitch

Bij BBQ-en zorgt saus voor smaak en gezelschap voor gezelligheid. Met een crossmediale, weersvoorspellingafhankelijke, boodschap biedt Heinz inspiratie en een inhoudelijke verdiepingsslag voor culinaire ontdekkers en traditionele genieters. De campagne is breed ingezet: video, display, print, branded content, social media. Resultaten ver boven benchmark! Prachtige verkoopcijfers dankzij #perfectmatch-campagne!

Briefing

Uitdaging: Nederland is het sauzenland bij uitstek. Van satésaus op je kaassouffle tot ketchup bij de boerenkool. Bij de BBQ maken de sauzen het lekker en het gezelschap zorgt voor gezelligheid. Heinz staat in Nederland bekend om ketchup. Maar naast ketchup voert Heinz ook een breed assortiment tafelsauzen. Doelstelling van de campagne was om Heinz te profileren als DE aanbieder van een breed assortiment tafelsauzen tijdens het BBQ-seizoen.


Tactische invulling: De weersverwachting was onze primaire parameter voor de communicatie. Zomerweer tijdens het weekend was ‘the go’ tot een brede 360-graden benadering. Wanneer de wolken/regen verdwenen en de zon ging schijnen schijnen werd de campagne gestart met een brede inzet van video, display, print, branded content en social media.

Insights

Doelgroep inzicht: De samenstelling van een BBQ is afhankelijk van het type gezelschap, de gebeurtenis en soort maaltijd. Van een eenvoudig sateetje tot een luxe selectie van culinaire visjes, op de BBQ kan het allemaal. De doelgroep varieert van: reassurance seekers tot curious explorers. De curious explorers zijn creatief en houden van nieuwe ideeën en mogelijkheden. De reassurance seekers doen graag hun eigen ding en houden vast aan tradities. Wat beiden gemeen hebben is dat de sauzen de smaakmakers zijn.

 

Strategie | Aanpak | Resultaat

Strategische keuze: Nederlanders eten alles met…! Saus maakt immers de smaak van sateetje tot een culinair visje. Heinz biedt voor elk type BBQ-gerecht de juiste sauzen en door Heinz smaakt alles beter. Heinz tafelsauzen creëen de juiste smaaksensatie bij een breed scala BBQ-gerechten.

Oftewel: de perfecte match! #metHeinz. De weersvoorspelling voor het weekend was bepalend voor de inzet van media. Met een voorspelling van zon, nauwelijks regen en een temperatuur van boven de 22 graden gingen we los met de inzet van video/display/print/branded content en social media.

De aftrap van de campagne was begin juni 2022 met een 1/1 pagina in de BBQ-special in De Telegraaf. Vervolgens was het iedere woensdagavond om 18:00 uur in juni D-DAY: wel of geen inzet voor het komende weekend.

Voor onze doelgroep curious explorers hebben we gedurende de maand juni Culy.nl ingezet met artikelen, listicles en branded video’s op het foodplatform voor onze culinaire ontdekkers. Qua inhoud appelleerde we BBQgerechten die onze culinaire ontdekkers zouden bevestigen in hun BBQ-kunsten.

De reassurance seekers werden geconfronteerd met DOOH, display en social posts waarbij de uitingen zeer toegankelijk waren, traditioneel ingevuld (worstjes, hamburgers en saté) en primair gericht op gezinnen.

Resultaat:

o Brand linkage +72%. Ruim boven benchmark (36%).

o Likebility +67%. Ruim boven benchmark (32%).

o Credibility +72%. Zeer goede score boven benchmark (30%).

Uit een aanvullende crossing onderzoekresultaten tussen respondenten campagne wel/niet gezien blijkt: “onder degene die de campagne hebben gezien is sprake is van een significante uplift van brand consideration en purchase intention”.

www.mediahuis.nl

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Award op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.