Marketing Report
[CMTA] NetwerkZes: Centraal Beheer nieuws

[CMTA] NetwerkZes: Centraal Beheer

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

 

Elevator Pitch

Bij het benaderen van het middelgroot bedrijf (MGB) maakt Centraal Beheer zakelijk gebruik van account based marketing. Accountmanagers benaderen via hun persoonlijke LinkedIn-account de beoogde markt.

Wanneer je wilt opvallen op LinkedIn is het belangrijk dat de doelgroep in de eerste 5 seconden wordt verrast. De inzet van een breakout video creëert deze attentie bij de kijker. Na publicatie wordt de video ondersteund met een blog waarin een verdieping wordt gegeven op het onderwerp.

Briefing

Twee accountmanagers (Wilber Hakman en Fabrice Vriezenkolk) richten zich specifiek op de architectuur- en ingenieursbranche. Voor deze branches zijn speciale proposities ontwikkeld, die Centraal Beheer graag op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier onder de aandacht wil brengen. Aan ons werd de vraag gesteld: Kunnen jullie een creatief LinkedIn concept ontwikkelen waarmee de doelgroep op een aansprekende manier wordt bereikt?

Insights

Bij het benaderen van het middelgroot bedrijf (MGB) maakt Centraal Beheer zakelijk gebruik van account based marketing. Accountmanagers benaderen via hun persoonlijke LinkedIn-account de beoogde markt.
Accountmanagers hebben een persoonlijke connectie met de doelgroep en staan bekend om hun inhoudelijke kennis over complexe onderwerpen. Om dit voordeel optimaal te benutten in de campagne zijn video’s ontwikkeld waarin de accountmanagers hun kennis delen in korte video’s.

De video’s op LinkedIn worden ondersteund door andere online content, zoals blogartikelen op centraalbeheer.nl, whitepapers of leaflets. Hierdoor groeit de bekendheid en zichtbaarheid van de accountmanagers als specialist in branche specifieke schadeverzekeringen.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Strategie
Wanneer je met een zakelijke video wilt opvallen op LinkedIn is het belangrijk dat je in de eerste 5 sec de doelgroep verrast met een unieke intro. Door middel van een breakout video creëren we een bijzondere ervaring, deze zorgt ervoor dat de video direct opvalt in de tijdlijn. Een break-out video laat de accountmanager buiten hun LinkedIn kader stappen waardoor je als kijker wordt verrast. Deze aanpak maakt de video meer likeable en wordt daardoor ook meer gedeeld.

Aanpak
Er zijn 6 verschillende video’s opgenomen waarvan er iedere drie weken één video wordt gepubliceerd. Na publicatie wordt de video ondersteund met een blog (aparte landingspagina) waarin een verdieping wordt gegeven op het onderwerp. De pagina wordt aangevuld met de video, een bio en een contactformulier. De inhoudelijke onderwerpen zijn zorgvuldig gekozen en staan in directe relatie tot de doelgroep. Denk hierbij aan inkoopvoorwaarden, contracten sluiten, dataveiligheid, etc.

Resultaat
De korte video’s maken onderdeel uit van een contentstrategie. Door middel van korte video’s worden de accountmanagers gepositioneerd als experts en creëren we een persoonlijke connectie met de doelgroep. De video’s worden (organisch & betaald) ingezet op LinkedIn en de website van centraalbeheer.nl. Dit draagt direct bij aan de zichtbaarheid van CB zakelijk en het genereren van nieuwe leads.

www.netwerkzes.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Award op www.cmta.nl

Partners CMTA

 

Lees ook:

Content Marketing Awards 2023 | Winnaar Award GOUD B2B + BRONS Campagnes - N=5: Volop ondernemen

01-12-2023 | 10:00:00
Deze case is het toonbeeld van het synergie-effect tussen content en advertising. De kernbelofte van ABN AMRO is Expertise for you.

Content Marketing Awards 2023 | BRONS B2C - Born05 - SNS: Future Money Talks

01-12-2023 | 09:23:00
SNS Future Money Talks komt op voor de (financiële) belangen van de nieuwe, jonge doelgroep van SNS die vooruit wil in het leven

Content Marketing Awards 2023 | BRONS B2B + Innovatie met AI - Axioma: Laat ondernemen niet eindigen in 'Er was eens...'

01-12-2023 | 08:16:00
Het doel? Avéro Achmea bij het intermediair positioneren als kennisexpert op gebied van risicomanagement.

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER CAMPAGNES - Go Spooky: HEMA’s Sappige Tijden

30-11-2023 | 10:00:00
Duik in het dynamische leven van HEMA-medewerkers, vermengd met sappig drama, onverwachte paniek en natuurlijk onze iconische rookworsten en tompoucen.

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER B2E - Axioma: Ik zoek jou!

30-11-2023 | 09:11:00
Hoe werf je zorgmedewerkers in een krappe arbeidsmarkt? Triade Vitree laat zien dat goed gekozen influencers hét verschil kunnen maken.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.