[CMTA] Reputations - MarketResponse: Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

[CMTA] Reputations - MarketResponse: Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

 

Elevator Pitch

Door deze contentcampagne wordt het onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland nu gezien als het belangrijkste onafhankelijke onderzoek op dit gebied. B2C-bedrijven beschouwen een topnotering in de KVB-ranglijsten als een prestigieuze onderscheiding en dragen dit actief uit. Initiatiefnemer en uitvoerder MarketResponse wordt in lijn hiermee herkend als thought leader op het gebied van Customer en Employee Experiences. De continue campagne rond het KVB draagt hiermee aantoonbaar bij de propositie van
MarketResponse.

Briefing

‘Positioneer en promoot ons jaarlijkse onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Laat daarbij zien dat het KVB het belangrijkste onafhankelijke onderzoek op gebied van klantvriendelijkheid in Nederland en België is. Belangrijk bij de (doorlopende) campagne is daarbij om via publiciteit richting de markt uit te dragen dat MarketResponse als initiator en uitvoerder van dit onderzoek thought leader is op het gebied van CX en EX. Faciliteer daarnaast de genomineerden en winnaars van het KVB om via inspirerende content hun eigen case en verhalen te delen. Organiseer een doelgroepgericht event om onze kennis te delen en de winnaars een podium te geven. Uiteindelijk is het doel om naast engagement en naamsbekendheid nader contact te leggen met klanten en prospects’.

Insights

Onderzoek leert dat merken en organisaties vooral in de customer experience het verschil kunnen maken. Daar moeten ze hun merkwaarden en merkbeloften bewijzen. Hier kun je de slag winnen of verliezen. Dit is de 'wakkerligger' van de doelgroep (CMO's, CCO's, marketeers) en de reden dat merken voortdurend aan klanten vragen om hen na een interactie of transactie te beoordelen. De customer journeys worden steeds digitaler én competitiever. Waar moet je op sturen? Uit het langjarig KVB-onderzoek blijkt steeds weer dat, ondanks digitalisering, de vriendelijkheid van medewerkers vaak doorslaggevend is voor loyaliteit en herhaalbezoek. Leer van de de KVB-winnaars.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Strategie:
1) Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland positioneren als sterk merk op zich.
Kernboodschap: Grootste, doorlopende, onafhankelijke onderzoek naar klanttevredenheid. Geen publieksverkiezing, je kunt niet genomineerd worden, er is geen stemming. Het gevalideerde onderzoek is de enige bron. MarketResponse is initiatiefnemer en uitvoerder van het onderzoek.
2) Klantvriendelijkheid uitvergroten als essentiële factor. Bewijsvoering met onze insights en kennisdelen door aansprekende trotse winnaars en genomineerden.
3) Jaarlijkse bekendmaking van de winnaars in mei op een kennis-event met daaromheen een intensieve contentcampagne.
4) De KVB-campagne benutten om expertise van MarketResponse op dit terrein te etaleren. Leads genereren voor customized onderzoek en aanvullende diensten.

Aanpak
1) Focus op een thema dat hoog op agenda staat bij doelgroep
In 2023 de formule: HX = CX + EX. Ofwel: zonder goede, betrokken mensen is een goede CX niet mogelijk
2) Samenwerking Platform Klantgericht Ondernemen (PvKO) als kennis- en eventpartner
3) Samenwerking Marketing Report als mediapartner. Daarnaast LinkedIn promoted en earned
4) Faciliteren met communicatietoolkit
5) Kennis-/ awardshow met aansprekende cases (Picnic, Interpolis) en inleiding van Prof. Dr. Josette Dijkhuizen
6) Publicatie magazine KLANT (funnel voor leadgeneratie)

Resultaten
1) Hoog engagement: enkele winnaars (Rituals, Volksbank, Toyota, DSW) hebben fors geïnvesteerd om hun
resultaat te communiceren in reclame en content met vermelding MarketResponse (naamsbekendheid).
2) Veel aandacht in media (zie ook bijgevoegd rapport). Leuk feit: het KVB was zelfs een vraag in
kruiswoordpuzzel de Volkskrant
3) Hoge waardering event 8,4
4) 800 gebruikers website (+300%)
5) 325 downloads magazine KLANT
6) 40 conversies naar klantgesprekken

www.reputations.nl

www.marketresponse.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Awards op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.