[CMTA] Sport Vibes: Dutch Grand Prix

[CMTA] Sport Vibes: Dutch Grand Prix

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

Elevator Pitch

De app geeft mogelijkheden tot het vergroten en verbeteren van de fanbeleving op en rondom het terrein, waarbij er middels push-notificaties en een heatmap location based aan crowd-control kan worden gewerkt. Door het aanbieden exclusieve content, specifieke locatiecampagnes én conditionele content/features hebben we dit weten te bereiken. Een coverage van 82,7% tov het gem. aantal eventbezoekers, 42.000 unieke en ingevulde profielen, 1 op de 2 pushberichten was ultrapersoonlijk.

Briefing

De Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix trekt al voor het derde jaar op rij zo’n 300.000 racefans naar Zandvoort. Verspreid over drie dagen kunnen fans genieten van een volgepakt programma op- en rondom de baan. De ‘more than a race’ positionering van het evenement trekt niet alleen racefans, maar ook algemene sportliefhebbers naar een van de grootste sportevenementen in Nederland.


De Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix positioneert zich met de pay-off ‘Like no other’ als familie-, race- en festivalevenement. Het unieke karakter van de DutchGP moet racefans van over de hele wereld ook in ‘24/’25 naar Zandvoort trekken.

Marketingdoel
Creëer voor bezoekers van de DutchGP een centrale landingsplek –een content platform in je broekzak - waar zij real-time worden bediend met functionele- en emotionele content.

Insights

Om een hyper-persoonlijke benadering waar te maken is met name gebruik gemaakt van 'locationbased' messaging op basis van de real-time audience locations. Hiermee stuurden we aan op bezoekersstroom,
eventprogramma, drukte op en rondom het terrein. Gemiddeld 1 op 2 uitgestuurde berichten was ultrapersoonlijk en location-based.


Daarnaast op basis van persoonlijke voorkeuren, o.a. favoriete coureur pasten we de dynamische content en volgorde in de app aan. Door exclusieve content aan te bieden na inloggen verrijkten we de database met nieuwe data, die we o.a. gebruikten om de customer journey in de Dutch GP App persoonlijker te maken

Strategie | Aanpak | Resultaat

De app als content platform geeft ons nog directer toegang tot fandata. Voor een eventbeleving ‘Like no other’ heeft het platform dan ook een centrale plek in onze funnel – een must have voor iedere fan die ook daadwerkelijk in het bezit is van een ticket.

De app geeft mogelijkheden tot het vergroten en verbeteren van de fanbeleving op en rondom het terrein, waarbij er middels push-notificaties en een heatmap location based aan crowd-control kan worden gewerkt. Van aankondigingen van activiteiten op de track tot attenderen op mogelijke drukte bij de dichtstbijzijnde horecagelegenheden. We weten waar je bent, wat er gebeurt en waar je als fan dus (waarschijnlijk) behoefte aan hebt.

Persoonlijke voorkeuren
Verder ligt er binnen het platform een focus op persoonlijke content. De dynamische plattegrond wordt samengesteld op basis van aangegeven behoefte van de users. Volgorde van content is dynamisch en
persoonlijk. 

Totaal aantal downloads van 91.000. Kijkend naar het gemiddelde aantal bezoekers van 110.000 is dit een percentage van 82,7% berekend op het gemiddeld aantal bezoekers. Totaal van 42.000 nieuwe profielen toegevoegd aan de Dutch GP Database, met een totaal aantal ingevulde profielen van 47.000 (51,8%).

Totaal aantal pageviews van 2,2 miljoen en een totaal aantal sessies van 750.000.

Totaal aantal persoonlijke pushmeldingen (locatie-based, weersverwachting, overig): 400.000 afgeleverde berichten. In vergelijk met het totaal betekent dit een percentage van 45,6%, wat wil zeggen. 45,6% van de berichten was ultra persoonlijk. Ter vergelijk, in 2022 was dit percentage nog ca. 25%.

www.sportvibes.nl

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Award op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.