[CMTA] The Post - Sanidirect: De badkamer van...

[CMTA] The Post - Sanidirect: De badkamer van...

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

 

Elevator Pitch

Ongegeneerd binnenkijken in andermans huis: we love it! Dus toen Sanidirect ons vroeg om aan de slag te gaan met het verbeteren van hun inhoudelijke merkbekendheid, wisten we dat dit format niet mocht ontbreken in de middelenmix. Daarom bedachten we een 2.0-versie van de klassieke binnenkijker. In de Badkamer van nemen Sanidirect-klanten ons mee in alle keuzes die ze maakten voor hun droombadkamer én het proces daaromheen. Een enorm succes!

Briefing

Sanidirect wilde diverse USP's meer aan bod laten komen, zoals het aanbod van complete badkamers, maar ook de mogelijkheid om los sanitair aan te schaffen, de transparantie over de prijs en het ruime aanbod. Dat moest gecombineerd worden met inspiratie op het gebied van stijl en inrichting. Het doel van deze content is het genereren van extra afspraken en leads, zoals de 3D-planner gebruiken, het magazine aanvragen of zich inschrijven voor de nieuwsbrief.

Insights

Het doelpubliek bleek niet alleen geinteresseerd in informatie op het gebied van stijl, maar ook op het gebied van indeling. Veel Nederlanders hebben een relatief kleine badkamer waar ze toch veel functionaliteiten in kwijt willen. Een binnenkijker kan meer handige inzichten opleveren. Zo werd ons doel: het zorgen voor een unieke bredere aanpak die zich onderscheidt van concurrenten, waarmee klantverhalen maximaal benut worden om zoveel mogelijk inspiratie te bieden.

Strategie | Aanpak | Resultaat

In het format gebruiken we professionele fotografie om de klant, de badkamer en de meest in het oog springende producten te laten zien. We vertellen het verhaal achter de badkamer, maken een stylistische video om de badkamer in videovorm krachtig over te laten komen en maken gebruik van 360 graden fotografie waarin men de samenhang van de complete badkamer terugziet. Sinds dit jaar gebruiken we ook de 3D-tool van Sanidirect om het publiek inspiratie te bieden op het gebied van ruimte en indeling.

Sinds we met De Badkamer Van… binnenkijkers bieden, hebben we met deze verhalen al meer dan 183.000 weergaven gerealiseerd. Doorlinks naar de budgetplanner bieden het publiek sinds 2023 ook de mogelijkheid om de opgedane kennis dankzij het inspiratieformat om te zetten in praktische informatie over prijs. En met succes: dit jaar is het aantal mensen wat de budgetplanner gebruikt, gestegen met meer dan 30% ten opzichte van vorig jaar. Ten opzichte van vorig jaar is de conversiewaarde ook nog eens gestegen met ruim 20%.

Daarnaast spelen de afleveringen van De Badkamer Van een belangrijke rol in het vernieuwde Sanidirect Magazine, dat wij dit jaar hebben gelanceerd. Hierin worden de verhalen uitgelicht in een vorm die niet zou misstaan in een echte glossy. Dit spreekt erg aan: waar vorig jaar gemiddeld 220 magazine-aanvragen per week werden gerealiseerd, zijn dat er sinds de livegang van de nieuwe invulling maar liefst 440. Een verdubbeling dus! Het magazine heeft nu ook de hoogste conversie van lead naar order, namelijk ruim 5%.

www.thepost.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Awards op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.