Marketing Report
[CMTA] VENGEAN + Fresh Bridge: Flavourful Fenna nieuws

[CMTA] VENGEAN + Fresh Bridge: Flavourful Fenna

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

 

Elevator Pitch

Startup en biologische ijssensatie in eco-verpakking Little Cow & Cookies, daagde reuzen als Ben & Jerry's uit. Ondanks een bescheiden budget maakten we het merk bekend en veroverden schap- en
marktaandeel. Onze campagne draaide om Fenna, de charismatische boerin, die haar biologische en sustainable verhaal deelde via campagnes op Social, Online en winkelvloer. Gedraaid op de eigen boerderij tussen de koeien en een eigen fabriekje, straalde alles authenticiteit uit. Resultaat: hoge engagement en indrukwekkende rotatie.

Briefing

Little Cow & Cookies wilde als eco-bewuste kleine startup het beste ijs van én voor de wereld zijn en moest het opnemen tegen gevestigde merken als Ben & Jerry’s en Häagen-Dasz, die jaarlijks met stevige mediabudgetten in alle media aanwezig zijn.

Met een bescheiden budget moesten we het merk strategisch positioneren, introduceren en activeren onder een brede doelgroep. Hierbij moet het verhaal worden verteld: Little Cow & Cookies is heerlijk biologisch roomijs met cookies, in een volledig biologisch afbreekbare verpakking, gemaakt op en door de boerderij en ijsfabriek van The Organic Jersey Farm.
Het doel was om op het schap te komen bij AH en Jumbo in de top winkels met een rotatie van 2 per week.

Insights

We hebben Little Cow & Cookies laten aansluiten bij de mentale doelgroep ‘bewuste ijsliefhebbers’ met als core insight: 'Ik wil geen compromis sluiten op smaak en kwaliteit, terwijl ik met een rein geweten een duurzame keuze heb gemaakt'.
We hebben hier het verhaal verteld hoe ongelofelijk lekker alle smaken en combinaties van ijs met koekjes zijn en tegelijk hoe duurzaam Little Cow & Cookies is, met haar koeien, boerderij, fabriek, ingrediënten en zelfs haar volledig afbreekbare verpakking.

Strategie | Aanpak | Resultaat

We hebben het merk gepositioneerd als een duurzaam ijsmerk van de toekomst; lekker én duurzaam, zonder compromis, met als merkthema 'Big flavour for a small planet'. Het beperkte budget hebben we bewust niet ingezet op massamedia als OOH of tv, maar ons volledig op Social geconcentreerd. En zo met targeting, regelmatig herijken en verrijken van content, de doelgroep intensief
benaderd.

We kozen voor een trapsgewijs in te zetten campagne op Social (FB, Insta en YT) om de doelgroep te bereiken en bewegen. Een campagne waarin ‘onweerstaanbaar lekker’ samenvalt met begrippen als 'authentiek', ‘duurzaam’ en ‘modern’.

Het was dan ook belangrijk dat we de content konden creëren bij de boerderij en fabriek waar het ijs daadwerkelijk gemaakt wordt, met de echte Jersey kudde die de room produceert.
Door vanuit een Touch-Tell-Sell benadering in drie achtereenvolgende flights te werken, konden we het hele verhaal vertellen en uitdiepen. Tegelijk konden we ook tijdig verbeteringen aanbrengen in de content (optimalisatie).

In Touch verhalende video om het merk emotioneel te laden. In Tell een combinatie van kortere video- en gifanimaties die specifieke USP’s uitvergrootten. En in Sell animaties en stills posts die tot directe trial en/of verkoop bij onder andere Albert Heijn en Jumbo leidden.

De media aanpak zorgde voor een bereik van 5,8 mln mensen met 19,2 mln views voor een mediabudget van € 82k. Die resulteerde in een boven target rotatie van gemiddeld meer dan 5 per week en een aanvullende introductie bij Plus en Picnic.

www.vengean.com

www.freshbridge.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Awards op www.cmta.nl

Partners CMTA

 

Lees ook:

Content Marketing Awards 2023 | Winnaar Award GOUD B2B + BRONS Campagnes - N=5: Volop ondernemen

01-12-2023 | 10:00:00
Deze case is het toonbeeld van het synergie-effect tussen content en advertising. De kernbelofte van ABN AMRO is Expertise for you.

Content Marketing Awards 2023 | BRONS B2C - Born05 - SNS: Future Money Talks

01-12-2023 | 09:23:00
SNS Future Money Talks komt op voor de (financiële) belangen van de nieuwe, jonge doelgroep van SNS die vooruit wil in het leven

Content Marketing Awards 2023 | BRONS B2B + Innovatie met AI - Axioma: Laat ondernemen niet eindigen in 'Er was eens...'

01-12-2023 | 08:16:00
Het doel? Avéro Achmea bij het intermediair positioneren als kennisexpert op gebied van risicomanagement.

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER CAMPAGNES - Go Spooky: HEMA’s Sappige Tijden

30-11-2023 | 10:00:00
Duik in het dynamische leven van HEMA-medewerkers, vermengd met sappig drama, onverwachte paniek en natuurlijk onze iconische rookworsten en tompoucen.

Content Marketing Awards 2023 | ZILVER B2E - Axioma: Ik zoek jou!

30-11-2023 | 09:11:00
Hoe werf je zorgmedewerkers in een krappe arbeidsmarkt? Triade Vitree laat zien dat goed gekozen influencers hét verschil kunnen maken.
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.