Marketing Report
Coca-Cola lanceert kerstcommercial: The World Needs More Santas nieuws

Coca-Cola lanceert kerstcommercial: The World Needs More Santas

Coca-Cola lanceert de kerstcampagne en bijbehorende commercial The World Needs More Santas.

Met deze campagne toont Coca-Cola de kerstgedachte van vriendelijkheid en vrijgevigheid. Dit thema komt terug in alle campagne-onderdelen, zoals een digitale Find your inner Santa quiz en een Create Real Magic AI-platform dat later dit jaar gelanceerd wordt. In Nederland zal de televisiecommercial vanaf 6 december te zien zijn.

Coca-Cola is al heel lang verbonden met het beeld van de Kerstman, nadat het voor het eerst werd gebruikt in kerstreclames in de jaren 20. In 1931 gaf Coca-Cola illustrator Haddon Sundblom de opdracht om afbeeldingen van de Kerstman te maken voor de kerstadvertenties van het merk. De door hem ontwikkelde Santa, staat nog altijd aan de basis van het iconische hedendaagse beeld.

Als onderdeel van de lokale kerstcampagne werkt Coca-Cola ook dit jaar weer samen met maatschappelijk partner het Rode Kruis. Coca-Cola ondersteunt met een donatie en diverse activiteiten, landelijke en regionale voedselhulpprogramma’s.

De 360-graden-kerstcampagne wordt verder breed uitgerold via tv, online video, OOH, digital, social media, PR en op de winkelvloer, en loopt vanaf 6 tot 26 december.

www.coca-cola.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Interview] Maarten Roomer over Mobiel.nl

22-05-2018 | 15:54:00
Mobiel.nl creëerde in samenwerking met The Odd Shop een campagne waarin ze hun hernieuwde merkpositionering kenbaar maken via tv, radio, online en buitenreclame. Wij spreken met Maarten Roomer, marketingmanager bij Mobiel.nl

[Column] Folkert Langeveld: Het moment dat het plan middelmatig werd

29-05-2018 | 11:36:00
Waarom hebben we nou eigenlijk deze keuzes gemaakt? Had het niet innovatiever, moediger en impactvoller gekund? Waarom zit je achteraf naar een plan te kijken dat saaier en daarmee minder effectief is dan dat mooie beeld dat je in het begin voor ogen had?

Alfred International ontwikkelt merkcampagne Bonduelle

05-06-2018 | 15:22:00
De campagne start met een tv-commercial en wordt onder andere doorvertaald naar online kanalen en de winkelvloer

DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare maken campagne Centraal Beheer

05-06-2018 | 15:27:00
Centraal Beheer zet de actie Autoreclame To Go op: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor een auto in de verkoop

Zandvoort wint Nationale Citymarketing Trofee 2018

05-06-2018 | 15:39:00
Zandvoort won de Nationale Citymarketing Trofee 2018 in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners. Directeur Lana Lemmens van Zandvoort Marketing en wethouder Gerard Kuipers van Toerisme kregen de prijs uitgereikt

Natwerk en ontwikkelt De Buien Blouse voor Lipton Ice Tea

06-06-2018 | 10:38:00
De Buien Blouse is een waterdichte Hawaïblouse, met de lengte van een regenjas en online en op verschillende festivals verkrijgbaar

Björn Borg steunt LGBT's met blockchaincampagne

12-06-2018 | 16:38:00
Björn Borg richt platform op waar iedereen, ongeacht hun label, een aanzoek kan doen, trouwgeloften kan uitwisselen en, zowel anoniem of in het openbaar, kan trouwen via blockchain

[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick spreken met Robin van Wechem

13-06-2018 | 10:08:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders

Iris Amsterdam troost Nederlandse voetbalfans met Dutch Comfort

13-06-2018 | 10:21:00
Internationaal creatief bureau Iris Amsterdam lanceert Dutch Comfort: oranje tissueboxen met illustraties van een aantal iconische momenten uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis

Deens bureau &Co ontwikkelt campagne The Indoor Generation voor VELUX

13-06-2018 | 12:06:00
Voor hun campagne heeft VELUX het Deense bureau &Co in de arm genomen. Doel van de campagne is bekendheid te geven aan de ernstige gezondsheidsrisico’s die gepaard gaan met een leven dat zich voornamelijk binnenshuis afspeelt, zoals problemen die ontstaan door een slecht binnenklimaat, wat in de meeste gebouwen heerst

M&M's lanceert digitaal betaalmiddel Crunchycoin

13-06-2018 | 13:23:00
M&M’s heeft een nieuw digitaal betaalmiddel geïntroduceerd: de Crunchycoin. Dit is voorlopig de enige manier waarop M&M’s smaak Crunchy Caramel gekocht kan worden. Deze limited edition M&M’s hebben een knapperige, gouden kern van karamel

Hornbach maakt goals met Voetbal International

13-06-2018 | 14:20:00
Nederland gaat tijdens dit WK-voetbal de meeste goals maken. Goals bouwen, welteverstaan. In samenwerking met Hornbach inspireert Voetbal International voetbalfans om deze zomer samen een goal te maken

HEMA opent pop-up escape room voor scholieren

14-06-2018 | 12:02:00
Donderdag 21 juni opent HEMA voor een escape room die geheel in het teken staat van lifehacks gemaakt uit schoolspullen. In de escape room kunnen scholieren het opnemen tegen elkaar, maar ook tegen hun leraren en ouders

Fitzroy aan de slag voor NU.nl

14-06-2018 | 13:32:00
Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan. Het is 5 jaar geleden dat NU.nl voor het laatst campagne heeft gevoerd

ING vertaalt YouTubekanaal door naar event: ING Only Football Fandag

18-06-2018 | 12:17:00
ING organiseerde in het Amsterdamse Olympisch Stadion de ING Only Football Fandag, waarbij meer dan 700 kinderen aanwezig waren. De Fandag is prominent onderdeel van de sponsorcampagne

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief