Coca-Cola lanceert kerstcommercial: The World Needs More Santas
Coca-Cola lanceert de kerstcampagne en bijbehorende commercial The World Needs More Santas.
Met deze campagne toont Coca-Cola de kerstgedachte van vriendelijkheid en vrijgevigheid. Dit thema komt terug in alle campagne-onderdelen, zoals een digitale Find your inner Santa quiz en een Create Real Magic AI-platform dat later dit jaar gelanceerd wordt. In Nederland zal de televisiecommercial vanaf 6 december te zien zijn.
Coca-Cola is al heel lang verbonden met het beeld van de Kerstman, nadat het voor het eerst werd gebruikt in kerstreclames in de jaren 20. In 1931 gaf Coca-Cola illustrator Haddon Sundblom de opdracht om afbeeldingen van de Kerstman te maken voor de kerstadvertenties van het merk. De door hem ontwikkelde Santa, staat nog altijd aan de basis van het iconische hedendaagse beeld.
Als onderdeel van de lokale kerstcampagne werkt Coca-Cola ook dit jaar weer samen met maatschappelijk partner het Rode Kruis. Coca-Cola ondersteunt met een donatie en diverse activiteiten, landelijke en regionale voedselhulpprogramma’s.
De 360-graden-kerstcampagne wordt verder breed uitgerold via tv, online video, OOH, digital, social media, PR en op de winkelvloer, en loopt vanaf 6 tot 26 december.
Bastion Hotels slaat een nieuwe weg in met de positionering Waar heel Holland slaapt. De positionering wordt gelanceerd om Bastion Hotels opnieuw voor te stellen aan Nederlanders. De campagne is bedacht door Dept en te zien en horen op televisie, radio en social media
In de laatste Simpel-campagne van Alfred International kruipen de bekende vingers in de rol van een detective en zijn assistent. De campagne wordt uitgerold op tv, radio, digital en outdoor en is de zesde in een rij spoofs op klassiek filmthema’s
Bunq lanceert een internationale commercial voor de bunq Green Card. De metal card-campagne wordt uitgezonden op primetime nationale televisie in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Daarnaast zal er in Amsterdam en Berlijn een Green Card-tram gaan rijden
HERC the agency heeft de campagne voor YoungCapital van A tot Z met jonge makers gecreëerd. HERC brengt daarmee de pay-off, die het voor recruitmentbureau YoungCapital heeft bedacht, in de praktijk: We Give Work
MullenLowe Alfred bedacht een merkcampagne en tv-commercial voor Monsterboard. De spot is drie weken te zien op televisie. De focus ligt op de juiste match tussen bedrijf en kandidaat
ING heeft een andere merkrichting gekozen met de slogan Do your thing. De bank wil laten zien dat ze mensen in staat stelt mensen een stap voor te blijven en ze aan te moedigen meer dingen te doen die hen raken
Snelle brengt zijn nieuwe track en videoclip Smoorverliefd uit via ROQ ’N ROLLA Music, een samenwerking met Interpolis om jongeren bewust te maken van de risico’s van het gebruik van mobiele telefoons tijdens het fietsen
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked
XXS Amsterdam en Brandmeester werkten samen aan de campagne Regel Recht met BrandMR. Deze dienst van Brandmeester levert rechtsbijstand aan mensen zonder rechtsbijstandverzekering
De Haagse organisaties De Rode Loper en Klassewerk willen verandering aanbrengen in het structurele lerarentekort en hebben Dept gevraagd om mensen met een andere blik naar het vak te laten kijken
Peijenburg is al even niet meer op televisie geweest en om zijn ontbijtkoek weer bij de consument onder de aandacht te brengen, trappen ze de campagne af met een van de bekendste volkszangers van Nederland
In maart lanceert de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties NFK een campagne voor mensen met een zeldzame kankervorm. Film- en animatiestudio REDRUM werkt belangeloos mee en zoekt partners die willen aansluiten
Nederlandse bank bunq lanceert de Green Card en vond na een pitch in influencermarketingbureau 3sixtyfive de juiste partij om dit nieuwe product in zes landen op de kaart te zetten
ING lanceerde zijn nieuwe slogan en merkgedachte Do Your Thing. Het merk ING is wereldwijd uniform gemaakt. We spraken Nanne Bos, global head of brand management bij ING